Toon posts:

Dos proggies maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken het nog van eerder dat je zelf met commando's kunt ingeven en dat je dan een proggie krijgt.

Voorbeeld.
10 goto 40 when blablabla
20 ...........
30 .............
enz.

Hoe heet dit en hoe kan ik zoiets gaan gebruiken in windows? Heet dit BASICS? ofzo?? ;(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Even zoeken kan geen kwaad hoor :)

Dat heet 'Basic' en werd meestal uitgebracht als 'GWBasic' of 'QBasic'. En dat stond geloof ik tot en met Win95 op de CD's, maar het draait volgens mij nog goed onder WinXP.

Om Windows-based programma's te maken kan je Visual Basic gebruiken, maar kijk ook eens naar dingen als C++ en Java. In dat geval, zeker bij Java, kun je je programma's perfect onder andere OS'en runnen. Bij C++ is het gewoon een kwestie van porten.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48

Dido

heforshe

QuickBasic is ook wel te vinden... het blijft Basic, beetje achterhaald misschien, maar als je voor het eerst wat wilt programmeren zonder al te veel poeha werkt het prima...
Er zijn er genoeg die 't daarmee geleerd hebben (en sommige daarvan zitten dan nu COBOL te kloppen :P )
Quickbasic is net als Qbasic, maar je kunt er ook exe files mee maken, die link je dan vanaf je desktop. Geeft best een kick de eerste keer!

('kheb anders nog wel ergens een schijfje liggen met QB45 erop... vraag me niet waarom, maar het blijft leuk)

PS: maar probeer vanaf het begin GOTO te vermijden >:)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
A vet dan weet ik waar ik moet zoeken. Ja dat zoeken van mij is niet zo best |:(

En dat goto ja lekker handig om het aan het begin te zetten. Hahah.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op donderdag 28 maart 2002 16:57 schreef Dido het volgende:
QuickBasic is ook wel te vinden... het blijft Basic, beetje achterhaald misschien, maar als je voor het eerst wat wilt programmeren zonder al te veel poeha werkt het prima...
Er zijn er genoeg die 't daarmee geleerd hebben (en sommige daarvan zitten dan nu COBOL te kloppen :P )
Quickbasic is net als Qbasic, maar je kunt er ook exe files mee maken, die link je dan vanaf je desktop. Geeft best een kick de eerste keer!

('kheb anders nog wel ergens een schijfje liggen met QB45 erop... vraag me niet waarom, maar het blijft leuk)

PS: maar probeer vanaf het begin GOTO te vermijden >:)
Ja, Quickbasic roelt idd meer dan Qbasic ;) Kon je tenminste ook externe libraries mee aanspreken :)

Dat er default regelnummers voorstaan, en dan een wirwar van Goto's was inderdaad GWBasic (heel oud)..

Ik ben zelf begonnen in GWBasic op m'n XT, daarna Qbasic, Quickbasic 4.5 en momenteel programmeer ik nogsteeds af en toe in Visual Basic 6. Sja, idd allemaal basic-talen.. Wel ooit wat in Pascal geprobeerd, maar das toch wennen als je die syntaxis niet kent. En verder nog wat HTML/PHP natuurlijk..

#

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
http://directory.google.com/Top/Computers/Programming/Languages/BASIC/QBasic_and_QuickBasic/?tc=1

maar waar kan ik het downloadden? :'(
het is moeilijker dan je denkt... allemaal dode links en nergens een versie van QBasic of QuickBasic zelf te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad heb ook al behoorlijk gezocht weet iemand waar je het kunt neerhalen? gwbasic of Qbasic??

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hebben jullie geen Windows 95 CD of DOS diskettes dan :? . Overigens, is het nou heel stom als ik zeg dat [CENSUUR] :? :P

[edit] Hmm, is qbasic eigenlijk wel gratis? Even navragen...
[edit2] Ja dat was heel stom, want qbasic is NIET gratis...

Verwijderd

Topicstarter
Damn staat het gewoon op win95 cd?
Lekker dan.

Verwijderd

Topicstarter
moet je hem zeker eerst installen?

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 17:26 schreef ICECOLD het volgende:
Als jij nu eerst eens even op die Win CD ging kijken, en als je het echt niet snapt het even weer vraagt... Overigens staat ie ook nog op de win98 cd ( 'tools\oldmsdos\' ).

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je nou ff google gebruikt, bijvoorbeeld:

http://www.google.nl/search?q=download+qbasic&hl=nl&lr=

dan vind je zomaar de volgende site:

[..] snip "abandonware" [..]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 28 maart 2002 17:26 schreef ICECOLD het volgende:
Tuurlijk niet. 'k Heb hier nog wel ergens een OEM-CD'tje rondzwerven, ff kijken waar het op de CD staat.

Ok, gevonden :) Op de Windows 95 CD is het:
/mnt/cdrom/other/oldmsdos

Edit: Aarch... x:\other\oldmsdos heet dat @ Windoze :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Sjongejonge wat zijn wij toch GROEN!!

Thanks dude.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 17:28 schreef limoentje het volgende:
Als je nou ff google gebruikt, bijvoorbeeld:

dan vind je zomaar de volgende site:
Dat zou ik dus maar even weghalen, want dat is dus niet legaal!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
ja mijn excuses voor deze verkapte warez-request (die eigenlijk geen warez-request is, sinds ik een win95 en 98 SE licentie heb :))
sorry voor de dommigheid

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja ok, ik geloof ook best dat je er geen kwade bedoelingen mee hebt, maar dit is idd nog steeds copyrighted :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.