Toon posts:

Printers: LexmarkZ43 of HP845c ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist bij een winkel geweest waar ik de HP845c wou gaan kopen voor €89,- (Na wat pluiswerk op Tweakers ;) )

Nou werd bij deze winkel aangeraden deze printer niet te nemen en daar i.p.v. de Lexmark Z43 te nemen, die ook in een hogere dpi print en volgens hen een betere printer was. Dit voor de prijs van €99,-

Qua prijs wil ik het niet laten, Ik heb via de search niet zo veel over deze Lexmark kunnen vinden. Heeft iemand ervaringen met de LexmarkZ43 en kun je me deze aanraden of toch bij de HP blijven? Alvast bedankt.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 19:15

Dido

heforshe

Lexmark (voorheen IBM) maakt goeie printers... Ik baalde echter van de ontdekking dat er alleen originele Lexmark cartridges inpasten... en die zijn duur!

Het ligt er natuurlijk aan of het gaat om kwaliteit of prijs, maar gezien je prijsklasse zoek je geen professioneel model... Kijk eerst eens rond naar wat voor cartridges er in kunnen en wat die kosten. Was voor mij de reden om de Cano S400 te kopen (OK S450 is net wat beter).

Wat betekent mijn avatar?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
Lexmark cartridges zijn nog kleiner dan die economy dingen van de HP 845.
HP beduvelt je met een goedkope printer en hele dure inkt (als je een 830 koopt heb je dezelfde printer met een grotere cartridge, terwijl die cartridge even duur is). Lexmark doet daar nog eens een schepje bovenop door veel meer inkt te slurpen dan andere printers, en heel weinig in die patronen te doen (iets van 6ml per kleur, echt weinig)

Voor de hervullers is Lexmark aan te raden: ongeveer evenduur in het gebruik, maar wel iets betere kwaliteit dan HP.

Verwijderd

Topicstarter
In deze winkel werd mij verteld dat de cartridges van zowel de HP als de Lexmark even duur zijn en dat de HP cartridges half vol zitten bij verkoop van de printer.
Maar als er idd alleen maar Lexmark patronen in de Z43 kunnen ipv een goedkoper merk dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk.

Kan iemand me nog wat meer info en/of gebruikservaring vertellen over deze printer(s)?

• _JGC_
HP 845: goed scherp, patronen zijn heel makkelijk te hervullen (Kleur vooral: je flikkert er 3x12ml inkt in, blaast er 3ml lucht achteraan en je kunt printen. Kwaliteit 100% gegarandeerd :) ). Zwart iets minder, moet je liefst al vullen voor ze leeg zijn, of zodra je merkt dat ie bijna leeg is. Een uitgedroogd zwart patroon is niet makkelijk weer aan de praat te krijgen
Overigens koop je behalve bij je printer ook in de toekomst halfvolle patronen, aangezien de 840 serie weer net zoiets is als de HP 610: precies dezelfde afmetingen maar toch beveiligd tegen grote patronen.

Lexmark: als je een beetje veel print is ie NOG sneller leeg dan de HP. Kleur zit maar iets van 3x6ml in, das zelfs de helft van wat HP erin stopt :(
Als voorbeeld neem ik ff de Z11: een kleurenprinter met 1 patroon. Iemand die regelmatig print heeft een patroon in hoogstens 3 weken leeg en mag weer 100 piek betalen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 16:50 schreef _JGC_ het volgende:
Lexmark cartridges zijn nog kleiner dan die economy dingen van de HP 845.
HP beduvelt je met een goedkope printer en hele dure inkt (als je een 830 koopt heb je dezelfde printer met een grotere cartridge, terwijl die cartridge even duur is). Lexmark doet daar nog eens een schepje bovenop door veel meer inkt te slurpen dan andere printers, en heel weinig in die patronen te doen (iets van 6ml per kleur, echt weinig)

Voor de hervullers is Lexmark aan te raden: ongeveer evenduur in het gebruik, maar wel iets betere kwaliteit dan HP.
ah ok, dus HP trekt je alsware met die nieuwe Print cartridges een poot uit en met die Lexmark ben ik qua levensduur van de inkt nog verder van huis.

Ik had vandaag een ingeving om maar es een printer te gaan kopen, maar ik ga me er toch wat meer in verdiepen als ik dit zo hoor :P Ik was op zoek naar een betaalbare printer met betaalbare cartridges, Gewoon goede print kwaliteit en af en toe wat plaatjes in kleur en ik was niet van plan om handmatig de boel te gaan navullen.
Bedankt voor de reacties :)

• _JGC_
Voor HP printers ben je qua kwaliteit en inktprijs het beste uit met deze printers
Deskjet 710c/720c/722c
Deskjet 820Cxi/850c/870Cxi
Deskjet 880c/890c/895Cxi
Deskjet 930c/950c/970Cxi
Deskjet 1100c/1120c
Deskjet 1220c
Deskjet 1600c
Designjet 700/750c/750c Plus/755cm
Officejet Pro 1150c/1170c/1175c
Officejet T45/T65
Officejet R45/R65
Officejet G55/G85/G95
Photosmart P1000/P1100

Verwijderd

zou idd ergens een DeskJet 930c nog proberen te vinden.

iig niet de 940c of 920c, want die heeft voor ongeveer hetzelfde geld 25ml ipv 42ml enz. dan moet je dus de 960c nemen (of 950, maar dies er niet veel meer).

de 840-845 dezelfde oplichterij. goedkoopste printers met duurdere inkt.

van dat halfvolle potje bij aanschaf, dat doet bijna iedere fabriekant tegenwoordig.

ps. als je slechts af en toe print maakt dat inktverbruik nauwelijks iets uit en is die 845 een goeie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de HP960c gegaan en heb hem besteld. Het was ook de enige HP printer die ik nog kon vinden met een groot cartridge volume. Nog bedankt voor de info enuh over 3 dagen kan ik weer printen :)

• _JGC_
Wat ik ook oplichterij vind:
die HP 840/843/845 hebben een klein 21ml patroon, maar als ze leeg zijn, zit er nog een hele steel inkt in |:(

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat is een beetje gaar, maar daar wil ik me niet meer druk om maken :) Heb net mijn Deskjet 960c opgehaald en geinstalleerd. Echt een superding! ik heb nu even zo'n proefadruk gemaakt en wow echt mooie foto kwaliteit. Was ook een tijd geleden dat ik een fatsoenlijke printer had :7
Pagina: 1