[Freesco] Verkeerde NIC als eth0

Pagina: 1
Acties:

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 15:51

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik heb hier chello en wil dmv een freesco machine internet delen. Ik heb een 3 com NIC die voor chello bedoeld is (ivm MAC adres) en een 10mbit kaartje met realtek chipset.

Nu krijg ik ze allebei aan de praat maar verkeerd om. Dus de realtek is de eerst nic die ik ook op DHCP kan instellen en de 3Com de tweede maar het moet dus precies andersom. Ik krijg het niet voor elkaar.

Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit kan realiseren?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Moest je bij het installeren van Freesco niet altijd het I/O adres van de netwerkkaart opgeven? Zo ja: geef voor eth0 het I/O van de 3COM op, geef voor eth1 het I/O van de Realtek op :)

Verwijderd

Wat misschien wil helpen is als je ze fysiek van slot verwisselt op je moederbord. De PCI sloten hebben namelijk een volgorde, en eth0 is de kaart in het laagst genummerde slot. Dus als ze verkeerd om staan gewoon even wisselen van slot doet meestal wonderen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je kan natuurlijk ook beginnen met 1 nic te installen in je comp, freesco installen met 1 nic op eth0 en dan de 2e nic erinvijzen, deze zal dan eth1 worden.

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Waarom gebruik je die 10 mbit kaart niet voor het langzame internet zodat je die snellere 10/100 mbit kaart aan je netwerk kant hangt. Ik heb ook chello en (hier althans) maakt het geen bal uit wat voor netwerk kaart je gebruikt.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

En als je het doet voor het mac adres: dat is nogal simpel om te wisselen :)

Verwijderd

Voor zover ik weet kijkt chello niet naar het mac-adres. Alleen bij het uitdelen van het ip dan natuurlijk. Het mac adres hoeft niet in een db te staan ofzo.

Zelf smokkel ik wel eens door mijn hub als switch te gebruiken en alle 3 de pc's krijgen dan een ander ip adres......

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 21:39 schreef Purplehouse het volgende:
Voor zover ik weet kijkt chello niet naar het mac-adres.
dat was zo, helaas niet overal meer zo. ---> search

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 15:51

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
ok, omwisselen heb ik geprobeerd, werkt niet, i/o adres opgeven geprobeerd, werkt ook niet.

Allebei de kaartjes zijn 10/100 dus die snelheid maakt ook niet uit maar ik moet gewoon die 3com voor chello gebruiken omdat hij naar dat MAC adres kijkt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Ik ken FreeSCO niet maar het is een oude Linux kernel met software. In Linux kun je met de volgorde van het laden van modules (drivers) voor je hardware bepalen welke kaart het eerst komt etc. Dus als je modules laadt ergens kun je de volgorde van beide modules (drivers) omdraaien.

Dus eerst 3com kaart (3c59x o.i.d.)
dan de realtec modules (ne, ne2k, ne2k-pci, rtl8139 o.i.d.)

Waar je dat in FreeSCO precies instelt weet ik niet.

Verwijderd

Je kunt eth1 gebruiken om de verbinding met je kabelmodem te gebruiken. Het maakt niet uit of dit op eth0 of eth1 of eth2 zit.

Kies bij de advanced settings optie 72 (1st network- het netwerk met je provider) en geef hier eth1 op als interface die voor dit netwerk gebruikt moet worden.

Verwijderd

Dit was bij mij ook het geval. Ik kreeg de boel niet aan de praat tot ik bij de setup de naam van het eerste (internet) nic veranderde in eth1 en de naam van de lokale netwerkkaartje in eth0.

Verwijderd

hardwarematig omdraaien is het makkelijkst.
Pagina: 1