Om de 7 dagen een datum prikken

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Hallosie!

Ik ben bezig met een agendaatje te maken voor mezelf zodat ik met mijn mobiel en op het internet mijn agenda kan bij houden... Maar nu zit ik met een probleem...

Is het mogelijk om met PHP vanaf een bepaalde datum tot een bepaalde datum om de 7 dagen of om de 14 dagen of om de 100 dagen een datum uit te poepen?

Dus bijvoorbeeld van 30-07-2001 t/m 30-07-2002 moet ik elke zondag voetballen... dit moet in mijn agenda komen te staan... maar hoe maak ik het nou zo dat ie elke datum uit poept die op zo'n zevende dag valt...

(Het moet dus ook als ik bijvoorbeeld elke 2e dag iets wil doen of om de 3 dagen)

Het is vast iets met date, mktime en strftime maar hoe combineer ik die drie nou tot een leuk resultaat?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Natuurlijk is dat mogelijk :?
code:
1
2
for(dag = NU; dag < DAN; dag += opteller)
prik(dag);

hint, werk met timestamps, dat rekent veel makkelijker (7 dagen = 7*24*3600 ...)

• Slagroom
Die oplossing had ik al... maar toen dacht ik verder na...

Maar als het bijvoorbeeld om de maand moet op de eerste dinsdag van de maand... dan is het volgensmij niet meer zo eenvoudig... of wel?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nope, om de maand is wat lastiger omdat niet elke maand even lang is..

maar dan kan je mktime("dag", "maand", etc) gebruiken toch?
En bijvoorbeeld de maand teller omhoog laten gaan, of de dagteller met 7 (voor weken, ik geloof dat mktime ook prima werkt als je 50 dagen op probeert te geven ;) )

• Slagroom
Op donderdag 28 maart 2002 15:49 schreef Monstar.nl het volgende:
Die oplossing had ik al... maar toen dacht ik verder na...

Maar als het bijvoorbeeld om de maand moet op de eerste dinsdag van de maand... dan is het volgensmij niet meer zo eenvoudig... of wel?
ff duidelijker

Ik begin zeg maar te tellen op 03-07-2002 dat is op een woensdag.... de volgende woensdag in eugustus is op 07-08-2002 en volgende woensdag in september is op 04-09-2002... hoe kan ik nou aan zulke datums komen?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Eerste woensdag van de maand:
Gogel wat met de functies tot je van je eerste maand daadwerkelijk de datum van de eerste woensdag van die maand hebt ;)
Dat kan je evt door te kijken wat voor dag de eerste van die maand is en daar dan op doortellen (1-7-2002 is een maandag, dan is 3-7-2002 (1+2) natuurlijk een woensdag))

En dat herhaal je dan voor elke maand die je wilt.
Mocht je de 2e woensdag willen hebben, dan is dat natuurlijk de eerste woensdag + 7 dagen.

Btw, ik gok dat het makkelijker kan. Maar zo werkt het iig ook ;)
Pagina: 1