Processor doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik had een tijdje geleden een topic geplaats over mijn moederbord dat die het niet meer deed. Nou moest ik hem opsturen. Ik haalde net alles eraf ik haal de koeler eraf en zie dat dat roze kleefstikkertje op de heatsink zit vastgeplakt? Is dat normaal dat hij zich daaraan hecht of is mijn processor doorgebrand? En ja ik had de fsb verhoogd naar 150 maar ik dacht dat daardoor mijn bios in de war was geraakt. De keren dat hij nog opstarte gaf hij mij processor wel weer.

:'( :'( :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

kleefstikkertje moet er af ja, helaas is je CPU gesneuveld

• VonAalscht
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Ik weet niet wat er in je vorige topic stond, maar zat er koelprut tussen toen je alles installeerde ?
Zeker ook geen optie om de CPU in ander mobo te testen ? Dan weet je het zeker nl....... Wel de koeler er goed opzetten dan :+

• Mpdrichel
Als hij eraf moet hoezo is mijn CPU dan gesneuveld?

• Mpdrichel
Ik ga vanavond naar iemand toe om te testen en die proc heeft het een maand gedaan.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Dat rode plakkertje zit altijd aan de heatsink vast. Zit er een afdruk van je processorcore in?

• bruintjedebeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01-2023
Volgens mij is dat 'kleefstickertje' gewoon de thermal compound die op sommige heatsinks zit. Dit smelt idd aan je proc vast. Als je de koeler van je proc hebt gehaald kan die ook eigenlijk niet meer terug. Dus alles eraf poetsen en gewone koelpasta ertussen.

Verwijderd

dat stikkertje moet eraf, eronder zit de 'kauwgom', heb je hem niet andersom erop gezet, zodat slechts de helft gekoeld werd ?

mischien heb je nog geluk, als je een Athlon XP heb, ( warmte diode ) ik had namelijk ooit ook zo'n probleem en keurig netjes ging mijn CPU snelheid van 1466Mhz naar rond de 700Mhz

• Mpdrichel
Dus eigenlijk had ik dat roze stikkertje er bij het begin al af moeten halen. En is dat gewoon een soort bescherming van de core.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Nee dat is koelpasta

iStockphoto

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 15:34 schreef J4ZP3R het volgende:

mischien heb je nog geluk, als je een Athlon XP heb, ( warmte diode ) ik had namelijk ooit ook zo'n probleem en keurig netjes ging mijn CPU snelheid van 1466Mhz naar rond de 700Mhz
Onzin. Je bent in de war met een P4.

• Mpdrichel
Ik ga hem vanavond bij iemand anders testen en dan vertel ik jullie het resultaat wel.

Trouwens het is toch niet schadelijk voor een moederbord als daar een kapotte CPU in gaat?

• Johnny5
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Op donderdag 28 maart 2002 15:34 schreef J4ZP3R het volgende:
en daarna zei Michaeltjuh dat je in de war was met een P4, nou mooi niet dus. mijn AMD1200 schakelt netjes terug naar 900 bij elk akkefitje dat er misgaat in de bios! :P
Pagina: 1