wel of niet een digitale camera kopen (Ixus 300)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik zit hier met een dilemma. Sinds kort ben ik me een beetje gaan verdiepen in digitale camera's. Eigenlijk heb ik tot nu toe nooit echt interesse gehad in foto's maken. Ik denk vooral vanwege de moeite (lui ben ik ja) van het fotorolletjes kopen en het geld wat er bij komt kijken.

Maar nu onderken ik dus ook de mogelijkheden en het gemak van de digitale fotocamera. Geen fotorolletjes meer nodig, de kwaliteit van de nieuwere digitale camera's is gewoon goed, en daarbij zijn die dingetjes vaak ook nog erg mooi. Sinds een paar dagen is mijn oog gevallen op de Canon Digital Ixus 300. De foto's die ermee gemaakt worden vind ik zelf prachtig, en het apparaat ziet er (vind ik) ook schitterend uit.

Ik heb een aantal reviews gelezen, en die zagen er ook veelbelovend uit. Ik heb nu echt het idee van: tja, ik wil er eigenlijk wel graag eentje kopen, maar ga ik er wel van genieten? Ik bedoel: ik vind foto's maken best leuk, maar zal ik geen spijt krijgen van de ongeveer 700 Euro die ik aan dat ding ga uitgeven? Of ga ik juist (omdat het zo makkelijk is, en omdat het ding zo klein is) dat dingetje vaker meenemen en de mooiste foto's maken? Nu de zomer er aan komt en ik alle topics lees hier op Tweakers van mensen die er een hebben en er volop plezier van hebben, begint het bij mij ook wel te kriebelen...

Zijn er mensen die er ooit hetzelfde over gedacht hebben als ik, maar die hem uiteindelijk toch gekocht hebben, en er absoluut geen spijt van hebben en er blij mee zijn? Of andersom? Wie helpt mij beslissen? :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:49
Fijne topic, voor dat "dillema" (lees: luxeprobleem) sta ik nu ook. Ik wil graag een Canon Powershot Pro 90is gaan kopen, maar maakte in het verleden niet onwijs veel foto's. Ook geklooi met rolletjes, en het wegbrengen en ophalen ervan enzo.
Wil dus ook en dezer dagen een digitale variant aanschaffen. Zijn er uberhaupt meer hier met de 90is van Canon? Hoe bevalt die? Mij spreekt de grote optische zoom erg aan, 10x! Verder zie ik veel tweakers met een ander type van canon, en die schieten toch scherpe plaatjes al zeg ik het zelf!
Zal de 90is dan ook vast hebben mag ik aannemen! :) :?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• IschaGast
  • Laatst online: 25-11-2025
Er is alweer een nieuwe ixus 300 he de ixus 330, zou zeggen neem een kijkje op www.dpreview.com

Zelf zat ik ook met dat dilemma van de digicam, maakte eigenlijk nooit foto's maar ook ik ga er nu 1 aanschaffen zo'n digicam namelijk de Canon Powershot S30.

Daar kan Moody je geloof ik nog wel wat over vertellen :P

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb er ook over lopen twijfelen en heb toen voor "weinig" een 2,1 megapixel camera (Kodak DC3800) gekocht. Ik denk dat ik in de eerste 3 weken dat ik dat ding had al meer foto's gemaakt heb dan voorheen in de rest van mijn leven :) En nu nog steeds hoor, ook al is het nieuwe eraf. Waarom overweeg je niet om een wat eenvoudiger toestel te kopen, voor misschien de helft van de prijs. Vind je het alsnog niks, dan kan je beter 350 dan 700 euro weggegooid hebben :o en als je het toch helemaal te gek vind kan je misschien als je wat geld teveel hebt een keer gaan upgraden naar een betere digicam.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Parlor_Inventor
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Als je digitaal hebt maak je sowieso veeeeel meer foto's dan wanneer je analoog hebt. Ik heb analoog sinds begin December vorig jaar zo'n 1500 foto's gemaakt (veel concertfoto's, festivals met 20 bands, 20 foto's per band, dan zit je daar gauw aan), en ik heb mijn Olympus C2040z nu sinds zaterdagochtend en de teller zit al boven de 700 foto's (waaronder 1 concert met 2 bands). Het fijnste vind ik dat ik geen 'ka-tsjing!' van een kassa meer hoor in mijn hoofd op het moment dat ik de knop indruk, en dat ik rustig een serie foto's kan maken van hetzelfde onderwerp. Je leert met digitaal ook veeel sneller. Toen ik mijn analoge camera net had heb ik op een driedaags festival zo'n 400 foto's gemaakt, en pas de week erop kon ik ze beoordelen, en er dus pas van leren. Nu ik mijn digi heb leer ik tijdens het fotograferen, omdat ik tussentijds de opnamen kan bekijken of eens rustig tussentijds de foto's kan beoordelen en de onderwerpen waarvan ik nog geen goede foto's heb kan ik dan rustig overdoen. Het is ook nog eens een stuk beter voor het milieu, en de kwaliteit is beter dan ingescande foto's (tenzij je een scanner van > 1000 euro hebt natuurlijk). De cams zijn tenslotte ook nog eens een stuk kleiner waardoor ze in je jaszak passen, dus je ze overal naartoe mee kunt nemen.

Ik raad iedereen die met fotograferen wil beginnen iig een digicam aan, maar koop zo'n ding niet als 'gadget', ik denk dat ze dan hun geld sowieso niet waard zijn, en als je nix voelt voor fotografie dan gaat zo'n ding na een paar weken al vervelen en dan ligt een apparaat van 600 euro al gauw in een hoekje stof te vergaren....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Denman
Op donderdag 28 maart 2002 15:50 schreef MrTinux het volgende:
Ik heb er ook over lopen twijfelen en heb toen voor "weinig" een 2,1 megapixel camera (Kodak DC3800) gekocht. Ik denk dat ik in de eerste 3 weken dat ik dat ding had al meer foto's gemaakt heb dan voorheen in de rest van mijn leven :) En nu nog steeds hoor, ook al is het nieuwe eraf. Waarom overweeg je niet om een wat eenvoudiger toestel te kopen, voor misschien de helft van de prijs. Vind je het alsnog niks, dan kan je beter 350 dan 700 euro weggegooid hebben :o en als je het toch helemaal te gek vind kan je misschien als je wat geld teveel hebt een keer gaan upgraden naar een betere digicam.
Ja, opzich heb je wel gelijk dat ik misschien moet beginnen met een wat eenvoudiger camera. Maar ik persoonlijk koop liever iets wat duurder is en een betere kwaliteit heeft dan een goedkoper cameraatje met minder kwaliteit om het ff uit te proberen. Misschien dat ik dan juist ontevreden ben over de kwaliteit en het ding gauw links laat liggen.

Wat je als eerst zei dat is voor mij natuurlijk wel overtuigend... Kijk, als hier een heleboel tweakers zijn die hetzelfde probleem hadden als ik (dus niet weten of het ding zijn geld wel waard is) maar achteraf toch heel blij ermee zijn en superveel (mooie) foto's maken dan ken ik mezelf ook wel goed genoeg dat ik ervan ga genieten.

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Op donderdag 28 maart 2002 15:51 schreef Parlor_Inventor een goed verhaal:
Nee, het is voor mij absoluut niet als gadget bedoeld. Maar ik moet wel zeggen dat ik helemaal verliefd ben op die Ixus 300 :) Hij ziet er zo strak uit, hij is klein, en dat vind ik persoonlijk ook wel belangrijk, zodat ik um overal mee naartoe kan nemen.

Maar mijn probleem: ik weet dat ik foto's maken wel leuk vind, alleen weet ik niet of ik van die 700 Euro wel genoeg ga genieten. Ik wilde sowieso altijd wel een camera, maar nu die digitale camera's er zijn wordt het natuurlijk wel een stuk makkelijker. Geen ontwikkelkosten meer, inderdaad zoals jij al zei direct leren omdat je je eigen foto's meteen kan zien, enz enz. En zoals ik al zei komt de zomer er weer aan, en tja, dan kan je altijd mooie foto's maken (van lekkere chicks bijvoorbeeld :9)

Ik weet ook dat er betere en duurdere camera's zijn dan die Ixus 300, maar ik denk dat het voor mij als beginnend fotograaf een goede instap zal zijn in de digitale fotografie?

Join het GoT Pulse-Team!

• Charlie932
Voor mij is het ook totaal niet als gadget bedoeld. En als ik zo'n ding koop wil ik gelijk een behoorlijk ding hebben! Niks is zo erg als spijt van je aankoop hebben als je 300 of 400 euro lichter bent. Ik ben al bijna overtuigd :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb ook een Ixus 300 en ik ben er heel tevreden over.
Ik had al een tijdje een spiegel-reflex camera maar die is zo lomp om overal mee naar toe te nemen.
De keuze voor Ixus is dus voor een groot deel omdat ie klein is.
Verder omdat ie goed uit de tests komt/kwam.

Alleen als je allerlei toeters en bellen zoekt zoals instelbare sluitertijden ed. dan zit je bij de Ixus gewoon fout.

Pluspunten:
-Zeeer snel
-LCD is ook goed afleesbaar in zonlicht
-Erg handzaam
-Sterk (zoek maar op internet, een guy liet hem van anderhalve meter vallen op beton en hij deed het nog :P )
-Fotos zijn scherp genoeg
-Zoom is voldoende

Min:
-Software is niet zo best
(beter alternatieve downloaden)

:)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Charlie932
Is er dan niemand met de Canon Powershot 90is camera?!

(Ik heb al gezocht op 90is, maar dan vind ik de draadjes met de digitale camera's met daarin meer dan 15 pagina's. Jammer dat ik niet snel naar de bewuste topic toe kan die er de string "90is" in heeft staan. Heb zo weinig zin om alle pagina's door te gaan spitten)

• Denman
Software is inderdaad wel een probleem wat te overkomen is. De kwaliteit van de foto's vind ik belangrijker.

Maar volgens mij zit er weinig prijsdaling in die camera's of niet? Volgens mij is die Ixus al best lang uit, maar de prijs is nog maar weinig gedaald? (in de pricewatch is 580 Euro wel het goedkoopst, maar dat is in het buitenland en dat wil ik niet ---> gedoe :?)

Weet iemand nog een goede en goedkope online fotowinkel waar ik dit cameraatje kan bestellen? >:)

Join het GoT Pulse-Team!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op donderdag 28 maart 2002 17:50 schreef DenMan het volgende:
Software is inderdaad wel een probleem wat te overkomen is. De kwaliteit van de foto's vind ik belangrijker.

Maar volgens mij zit er weinig prijsdaling in die camera's of niet? Volgens mij is die Ixus al best lang uit, maar de prijs is nog maar weinig gedaald? (in de pricewatch is 580 Euro wel het goedkoopst, maar dat is in het buitenland en dat wil ik niet ---> gedoe :?)

Weet iemand nog een goede en goedkope online fotowinkel waar ik dit cameraatje kan bestellen? >:)
Ff bij de pricewatch zien

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Denman
Op donderdag 28 maart 2002 17:53 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

Ff bij de pricewatch zien
jah, maar sommige dingen kloppen daar niet echt meer :)

Bij Beat-it bijvoorbeeld staat in de pricewatch 860 Euro of iets dergelijks, terwijl er op die online pagina 700 Euro (incl. btw) voor betaald moet worden :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had een beetje hetzelfde als jou. Fotograferen leek me altijd wel leuk, maar dat gedoe met rolletjes en telkens kosten veer het ontwikkelen vond ik maar niks.
Een half jaar geleden zag ik dat digitale camera's financieel best aantrekkelijk begonnen te worden, dus toen heb ik een Canon Digital Ixus V gekocht. Echt een toptoestelletje (zelfde als de 300, alleen dan met wat minder zoom maar wel geluid opnemen bij filmpjes), vooral omdat ie zo compact is. En inderdaad, hij ziet er gewoon sweet uit :)
Ik vind 700 Euro alleen wel veel, vooral omdat het al een wat ouder toestel is. Volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen.
Maar als je denkt dat je wel wat te fotograferen hebt dan zou ik het zeker doen. Ik ben er zelf ook blij om dat ik er een gekocht heb (tis gewoon hartstikke leuk en soms zelfs nuttig :) ). De Ixus is IMO ook een goeie keus (voor die prijs).

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

voor 700 euro heb je ook de canon S30 met 3.2mp...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Denman
Op donderdag 28 maart 2002 18:14 schreef Mooooody het volgende:
voor 700 euro heb je ook de canon S30 met 3.2mp...
Oftewel: ik moet die Ixus 300 VEEL goedkoper kunnen krijgen? :)

Of bedoel je dat ik beter niet voor die Ixus kan gaan?

Join het GoT Pulse-Team!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op donderdag 28 maart 2002 18:16 schreef DenMan het volgende:

[..]

Oftewel: ik moet die Ixus 300 VEEL goedkoper kunnen krijgen? :)

Of bedoel je dat ik beter niet voor die Ixus kan gaan?
nou..als je 700 euro te besteden hebt, zou ik zeker voor de s30 gaan...is toch weer een klasse beter dan de ixus...

vergelijk de foto's op www.imaging-review.com maar...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Denman
Op donderdag 28 maart 2002 18:24 schreef Mooooody het volgende:

[..]

nou..als je 700 euro te besteden hebt, zou ik zeker voor de s30 gaan...is toch weer een klasse beter dan de ixus...

vergelijk de foto's op www.imaging-review.com maar...
Tja, ik zie op een hoop sites toch dat de Ixus goedkoper is dan die S30. En daarbij is de Ixus toch een stuk kleiner en (vind ik dan) strakker dan die S30. Maar in ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga er sowieso nog ff goed over nadenken...

Trouwens, je linkt werkt niet?

Join het GoT Pulse-Team!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op donderdag 28 maart 2002 18:30 schreef DenMan het volgende:

[..]

Tja, ik zie op een hoop sites toch dat de Ixus goedkoper is dan die S30. En daarbij is de Ixus toch een stuk kleiner en (vind ik dan) strakker dan die S30. Maar in ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga er sowieso nog ff goed over nadenken...

Trouwens, je linkt werkt niet?
link werkt wel :)

ik denk dat je de Ixus en S30 niet met elkaar kan vergelijken, omdat de Ixus 2mp is en de S30 3.2mp

dat verschil zie je goed op de foto's (natuurlijk niet als je resized tot 800x600 ofzo) en ook heeft de S30 veel meer instellingen (sluitertijden van 1/1500 tot 15 sec) en langere batterijduur...

en geloof me...de S30 is ook klein :)

ik denk dat het de 100 euro (misschien nog niet eens) zeker wel waard is, ook met oog op de toekomst...

• Denman
Tjonge... ik weet nu wel bijna zeker dat ik een digitale camera ga kopen, alleen nu begin ik weer te twijfelen welke ik zal nemen :D

Join het GoT Pulse-Team!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
de ixus v bevalt hier ook prima :)

Verwijderd

mijn ixus 300 bevalt goed, 1 groot voordeel vind ik toch wel dat ie zo klein is. Anders loop je maar met zo'n camera te zeulen en dan laat je 'm sneller thuis.
Ik zie niet zoveel verschil tussen de ixus en de ixus 300 afgezien van avi filmpjes opnemen, maar dat gebruik ik bijna niet.
Als je gaat zoomen en uit de hand foto's maakt, wordt het snel minder scherp (of ik moet minder drinken :+)

• Denman
Op donderdag 28 maart 2002 20:42 schreef Drone60 het volgende:
mijn ixus 300 bevalt goed, 1 groot voordeel vind ik toch wel dat ie zo klein is. Anders loop je maar met zo'n camera te zeulen en dan laat je 'm sneller thuis.
Ik zie niet zoveel verschil tussen de ixus en de ixus 300 afgezien van avi filmpjes opnemen, maar dat gebruik ik bijna niet.
Als je gaat zoomen en uit de hand foto's maakt, wordt het snel minder scherp (of ik moet minder drinken :+)
Ja dat ie klein is zie ik dus ook als een groot voordeel. Maar goed, na al deze posts gelezen te hebben ga ik me es ff goed orienteren op de digitale fotocamera markt :)

Tot nu toe gaat mijn voorkeur iig uit naar de Ixus serie en de S30

Join het GoT Pulse-Team!

• digiman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

digiman

reboot...

hmja,

Ik heb dus sinds kort de Ixus 300 en heb in deze korte tijd ook al meer foto's gemaakt dan ik ooit eerder analoog heb gedaan.
Ik ben ook gevallen voor het uiterlijk van deze camera en de afmeting/kwaliteits-verhouding. Bovendien was ik eerder al zeer tevreden over z'n analoge broertje.

Voor wat betreft de software: de meegeleverde zoombrowser zuigt! :r

Ik heb 'm nu geinstalleerd onder XP met een additionele WIA-driver, de camera verschijnt nu gewoon als systeemonderdeel in de verkenner en ik kan de foto's zo van de camera naar elke willekeurige map slepen. (top!!) :9~

Het meegeleverde photostitch programma is wat mij betreft ook een waardevolle aanvulling, mits je het nemen van de verschillende foto's die je wilt samenvoegen een beetje goed plant.

Verder niets dan lof voor dit kleine wonder, als je het je kan veroorloven moet je het zeker doen, de kans dat je er spijt van krijgt is m.i. nihil.

Allen gegroet.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 23:08 schreef digiman het volgende:
..
Het meegeleverde photostitch programma is wat mij betreft ook een waardevolle aanvulling, mits je het nemen van de verschillende foto's die je wilt samenvoegen een beetje goed plant.
..
Dat photostich is zeker de moeite waard, werkt verbazingwekkend goed :9

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

digiman: kun je iets meer vertellen over die additionele WIA-driver???

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• digiman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

digiman

reboot...

Op vrijdag 29 maart 2002 14:26 schreef Oscar the Grouch het volgende:
digiman: kun je iets meer vertellen over die additionele WIA-driver???
De WIA driver is oorspronkelijk geschreven voor windhoos ME aangezien de bijgeleverde USB-driver alleen onder 95/98/2000 werkt. XP heeft dus hetzelfde probleem, en Canon heeft inmiddels een aangepaste WIA-driver geschreven die ook onder XP functioneert. Ik heb de zoombrowser dus lekker van m'n systeempje gekickt *D , en nu heb ik dus netjes een IXUS-icoontje in m'n verkenner staan. Veel sneller en veel makkelijker dan via welke twaindriver dan ook.

Allen gegroet.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:13

Marc H

- - Is wakker - -

Op donderdag 28 maart 2002 16:44 schreef Charlie het volgende:
Is er dan niemand met de Canon Powershot 90is camera?!

(Ik heb al gezocht op 90is, maar dan vind ik de draadjes met de digitale camera's met daarin meer dan 15 pagina's. Jammer dat ik niet snel naar de bewuste topic toe kan die er de string "90is" in heeft staan. Heb zo weinig zin om alle pagina's door te gaan spitten)
Heb hem zelf niet, ik "moet het doen ;)" met een Fuji 6900, maar een collega heeft de Pro90is. Ik heb hem wel eens in mijn handen gehad. Een fijne camera, erg fijne zoom (10x) maar het is geen camera die je even in je binnenzak steekt.(maar dat is mijn fuji ook niet). Alleen een beetje an de zware kant.
De accu is erg goed, je kan heel veel foto's maken ermee voordat de accu leeg is. (het is dan ook dezelfde accu als in de D30/D60 dig. spiegelreflex camera.). De stabilisatie schijnt goed te werken, maar betekend niet dat je even uit de losse pols goede foto's kan maken.

Het belangrijkste wat je even in de gaten moet houden is dat het een (relatief) vrij grote en zware camera is, en je die dus niet makkelijk even in je binnenzak steekt.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Charlie932
Op vrijdag 29 maart 2002 19:08 schreef Marc H het volgende:

[..]

Canon Powershot Pro 90 is:

Het belangrijkste wat je even in de gaten moet houden is dat het een (relatief) vrij grote en zware camera is, en je die dus niet makkelijk even in je binnenzak steekt.
Inderdaad, dat is dan weer een "nadeel" maar mij lijkt juist de grote zoom en dus lens erg fijn. Dus neem ik het formaat maar even op de koop toe. Als de pics maar goed en scherp zijn!

• Denman
Op vrijdag 29 maart 2002 20:15 schreef Charlie het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is dan weer een "nadeel" maar mij lijkt juist de grote zoom en dus lens erg fijn. Dus neem ik het formaat maar even op de koop toe. Als de pics maar goed en scherp zijn!
Tja, ik heb wat foto's gezien van die Ixus 300, en ik moet zeggen dat ik die foto's er verdomd goed uit vond zien! Ik zag weinig tot geen verschil (in 1600 X 1200 dan, alleen daar heb ik ze in gezien) met 'normale' foto's.

Maar zit er dan werkelijk zo'n enorm verschil tussen 2.1 of 3 megapixels? Is dat voor een beginnend fotograaf :P als ik wel merkbaar? Of is die Ixus 300 wel goed genoeg voor mij? Ik bedoel: ik vind dat toestel toch veel voordelen hebben: mooie foto's, superklein, HEEL mooi design, en toch aardig wat functies.

Nadeel vind ik die 700 Euro's die ik er voor moet neertellen terwijl het toch inderdaad een relatief oud toestel is...

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Goed... ik schop mijn oude topic maar weer eens omhoog omdat ik opnieuw met een dilemma zit :)

Gister mijn loon gestort, en ik heb nu eigenlijk het geld voor een Canon S30, en ik hou ook nog (een klein beetje) over. Nu zie ik die camera bij Foka staan voor 699 Euro, en bij Koopdigitaal.nl voor 708 Euro. Ik heb 2 vraagjes:

1. Is het verstandig nu een digicam te halen, of moet ik nog even wachten tot vlak voor de zomer in de hoop dat ze nog iets goedkoper worden?
2. Is er iemand bekend met deze 2 winkels? Koopdigitaal klinkt me wel bekend in de oren, maar Foka? Of is het sowieso niet verstandig om een digicam online te kopen ivm beschadigingen tijdens vervoer?
3. wat moet ik doen?!?!?!?! (wanhopig) :P

nooit leuk als je een beslissing moet maken over vrij veel geld... :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

1. Dan kun je de rest van je leven blijven wachten. Producten worden altijd goedkoper, worden vervangen door nieuwere (duurdere modellen) enz.
Ik denk niet dat digikems over het algemeen gesproken snel goedkoper gaan worden.
2. geen id
3. kopen dus :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dit topic was toendertijd waarschijnlijk open gebleven omdat je specifiek om de ervaringen van gebruikers omtrent de Ixus 300 vroeg. Aangezien je nu toch weer gaat twijfelen is het beter als je die vragen stelt in onze grote topic over digicams aankopen:
[topic=197979/1/100]

Alleen staan hier weer zoveel ervaringen in over de Ixus300 dat ik het een beetje zonde vind om deze topic te sluiten voor toekomstige geinteresseerden in de Ixus-series. Dus we houden deze topic open voor hun.

En dan even om snel je vraag te beantwoorden:

Je kan, zoals Oscar al zei, wachten tot je een ons weegt als je steeds wacht op een nieuwer model. Er komen gewoon steeds nieuwere uit en de huidige modellen worden goedkoper.`

Maar aan de andere kant, koop nooit dingen zolang je het niet gelijk nodig hebt.
Als je vanwege zomervakantie een digicam wilt hebben, kan je ook tot dan wachten. Misschien wordt ie weer 20 euro goedkoper of zo.

Maar dan mis je dus wel 3 maanden waarin je kan oefenen met foto's maken.
Alleen een goede fotograaf kan iets lelijks mooi op foto krijgen,

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op donderdag 28 maart 2002 15:33 schreef Charlie het volgende:
Fijne topic, voor dat "dillema" (lees: luxeprobleem) sta ik nu ook. Ik wil graag een Canon Powershot Pro 90is gaan kopen, maar maakte in het verleden niet onwijs veel foto's. Ook geklooi met rolletjes, en het wegbrengen en ophalen ervan enzo.
Wil dus ook en dezer dagen een digitale variant aanschaffen. Zijn er uberhaupt meer hier met de 90is van Canon? Hoe bevalt die? Mij spreekt de grote optische zoom erg aan, 10x! Verder zie ik veel tweakers met een ander type van canon, en die schieten toch scherpe plaatjes al zeg ik het zelf!
Zal de 90is dan ook vast hebben mag ik aannemen! :) :?
Ik ken ook iemand met dat ding en heb er zelf ook verschillende keren mee gespeeld. Hij is inderdaad erg groot, die neem je niet zomaar even mee... Ik vond hem een beetje duur voor het geld wat hij toendertijd koste (rond de fl 3000,-). De resolutie (2,9 MP) is niet echt hoog en von dik de EVF (electronic viewfinder) heel erg lastig, vaag, langzaam. Wel is de zoomlens super! Het LCD is ook heel erg scherp. Ik zou echter voor de Minolta dimage 5, 7 of 7i gaan. Deze hebben "slechts" 7x zoom maar zijn godkoper, hebben een hogere resolutie, gebruiken standaard AA batterijen en de EVF is veel duidelijker.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Denman
Op donderdag 18 april 2002 13:21 schreef athlonkmf het volgende:
Dit topic was toendertijd waarschijnlijk open gebleven omdat je specifiek om de ervaringen van gebruikers omtrent de Ixus 300 vroeg. Aangezien je nu toch weer gaat twijfelen is het beter als je die vragen stelt in onze grote topic over digicams aankopen:
[topic=197979/1/100]

Alleen staan hier weer zoveel ervaringen in over de Ixus300 dat ik het een beetje zonde vind om deze topic te sluiten voor toekomstige geinteresseerden in de Ixus-series. Dus we houden deze topic open voor hun.

En dan even om snel je vraag te beantwoorden:

Je kan, zoals Oscar al zei, wachten tot je een ons weegt als je steeds wacht op een nieuwer model. Er komen gewoon steeds nieuwere uit en de huidige modellen worden goedkoper.`

Maar aan de andere kant, koop nooit dingen zolang je het niet gelijk nodig hebt.
Als je vanwege zomervakantie een digicam wilt hebben, kan je ook tot dan wachten. Misschien wordt ie weer 20 euro goedkoper of zo.

Maar dan mis je dus wel 3 maanden waarin je kan oefenen met foto's maken.
Alleen een goede fotograaf kan iets lelijks mooi op foto krijgen,
tja nu ben ik wel overtuigd. Ik ga um volgende week gewoon in de winkel halen denk ik. (De Canon Powershot S30 dus) :)

Thanks voor het openlaten van het topic iig :D

Join het GoT Pulse-Team!

• Sperminator
  • Laatst online: 09-03 22:20
Ik heb ook de ixus 300 sinds een maand. Ik heb hem lekker voor 550 euro kunnen kopen in het Duitsland. Wat enorm veel scheelt met de prijs in nederland(rond de 700 euro dacht ik). Ik vond het geen probleem om in duitsland te bestellen. Binne 2 werkdage had ik het in huis. Je hebt wel een credit card nodig, want rembours is veels te duur.
Enige wat wel lastig kan worden, is wanneer ik aanspraak moet gaan doen op de garantie (afkloppe). Maar tot nu toe doet ie het goed en ben zeer tevree.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Pagina: 1