Toon posts:

[vb6] Mouseover menuitem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen!

Ik heb dus in vb6 een mooie menubar gemaakt, maar nu zie je in programma's ook wel eens een menubar, en als je dan over de opties heengaat (bestand -- opslaan), dat ze in een statusbar onderaan de form een beschrijving neerzetten van de mouseover. Echter, als ik de optie bestand -- opslaan de ID bestand_opslaan geef, dan kent deze alleen de method "click", en niet "mouseover" oid.

Iemand enig idee hoe ik dit kan maken?

Verwijderd

Ik weet niet hoe je het zelf kan maken, maar op www.cyotek.com is ergens wel een controltje te downloaden dat dit voor je kan doen! Wel zo makkelijk :). Als je hem niet kan vinden, wil ik hem wel mailen... Volgens mij kan je hem namelijk niet los downloaden, alleen maar in combinatie met een ander control (de statusbalk??)

/Edit: URL was fout |:(

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 17:54

Sponge

Serious Game Developer

Ik denk met de SetCapture API call het wel moet lukken..

Misschien:
http://groups.google.com/groups?q=mouseover%20menu%20VB&hl=nl&sa=N&tab=wg

OF, ik weet niet 100% of het kan, maar volgens mij kun je ook wel de x,y,width,height van een menu item krijgen dmv. API calls, en als de muis dus binnen die waarden komt, is hij boven het menu. Misschien zijn hier wel voorbeelden van op pscode.com

Verwijderd

Als je je form subclassed kun je een message hiervoor ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 17:40 schreef KoenM het volgende:
...Als je hem niet kan vinden, wil ik hem wel mailen... Volgens mij kan je hem namelijk niet los downloaden, alleen maar in combinatie met een ander control (de statusbalk??)
Die statusbalk zit standaard gewoon in VB6 gebakken hoor! Maar als je die aparte control even kunt mailen... graag natuurlijk! mailadres: b_cyberguy@yahoo.com

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 18:47 schreef CyberKnutselaar het volgende:
Die statusbalk zit standaard gewoon in VB6 gebakken hoor! Maar als je die aparte control even kunt mailen... graag natuurlijk! mailadres: b_cyberguy@yahoo.com
Ik doelde op de statusbar van Ariad Software (nu Cyotek), dus niet op de standaard versie... hij staat op de mail...

Het gaat hier trouwens om een freeware component, dus modjes: dit mag ;). De nieuwe versie zoals je die nu zou donwloaden is helaas geen freeware meer ;(.
Pagina: 1