standalone dvdspeler + creative dtt2200

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ok waar zal ik beginnen..

ikkan heel cheap een dvd speler kopen van samsung model m102G op de samsung site is ie niet meer te vinden, maar heb toch wat specs van dat ding. komtie:

digitaal/analoog converter 10 bits audio
compatle met mpeg-2 ac3 en dts.
digitale uitgang voor ac-3 dts en mpeg2.
virtueel 3d geluid
digitale geluids uitgangen.

(tjsa ik ben uit het spaans aan het vertalen, dus sorry voor de lame specs omschrijving)

anyway nou heb ik zo'n dtt2200 setje van creative. leuk ding als je een sblive 5.1 hebt en niet (zoals ik :( ) een sblive value.

waar het mij omgaat is, kan ik die set zodaning aansluiten op die dvd speler zodat alle speakers gaan werken. ik mis nu me center speaker (errug kut, zeker bij dvd, of ik doe iets niet goed) maar die zou ik bi jdeze dvd speler dan dus wel moeten kunnen gebruiken.

maar hoe sluit je zoiets nou aan?!?!?

op de subwoofer van de creative set zitten de aansluitingen voor de satelliet speakers, en 3 ingangen voor het geluid. 1 voor front, 1 voor rear en 1 voor center speakers. Dit zijn mini jack pluggen. dit loopt nu naar me sblive kaartje, maar zou dalijk dus naar die dvd speler moeten lopen. Ik heb dus echt geen idee hoe ik dan toch 5.1 geluid eruit moet krijgen. of is dit absoluut onmogelijk?? en ben ik gewoon dom :)

ik hoop dat een audiofiel mij het ff duidelijk kan uitleggen. ben zelf redelijk n00b qua sp/dif ac-3 digtaal dolby digital weet ik veel.

Uit de search wordt er veel tegen gesproken, en het is me wel IETS duidelijker geworden, maar nog net niet helemaal.

dus JAG JVS, laat maar horen ;)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt minder aan je sblive omdat er geen DD decoder bij zit.

In de DVD speler zit ook niet zo'n decoder, dus heb je daar niets aan. Je moet zoeken naar een DVD speler met een ingebouwde dolby digital decoder en dus 6losse analoge uitgangen.

Overigens kan je met je sblive en DVD speler software de centerspeaker inderdaad niet aansturen, maar je kan wel zorgen dat de stemmen over de frontspeakers weergegeven worden, dat functioneert ook.

Als je het liefst dolby digital via 5 speakers wil hebben en je hebt een DVD rom speler, kan je het best een 5.1 kaartje voor je PC kopen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op donderdag 28 maart 2002 15:07 schreef megamuch het volgende:
ok waar zal ik beginnen..

ikkan heel cheap een dvd speler kopen van samsung model m102G op de samsung site is ie niet meer te vinden, maar heb toch wat specs van dat ding. komtie:

digitaal/analoog converter 10 bits audio
compatle met mpeg-2 ac3 en dts.
digitale uitgang voor ac-3 dts en mpeg2.
virtueel 3d geluid
digitale geluids uitgangen.

(tjsa ik ben uit het spaans aan het vertalen, dus sorry voor de lame specs omschrijving)

anyway nou heb ik zo'n dtt2200 setje van creative. leuk ding als je een sblive 5.1 hebt en niet (zoals ik :( ) een sblive value.

waar het mij omgaat is, kan ik die set zodaning aansluiten op die dvd speler zodat alle speakers gaan werken. ik mis nu me center speaker (errug kut, zeker bij dvd, of ik doe iets niet goed) maar die zou ik bi jdeze dvd speler dan dus wel moeten kunnen gebruiken.

maar hoe sluit je zoiets nou aan?!?!?

op de subwoofer van de creative set zitten de aansluitingen voor de satelliet speakers, en 3 ingangen voor het geluid. 1 voor front, 1 voor rear en 1 voor center speakers. Dit zijn mini jack pluggen. dit loopt nu naar me sblive kaartje, maar zou dalijk dus naar die dvd speler moeten lopen. Ik heb dus echt geen idee hoe ik dan toch 5.1 geluid eruit moet krijgen. of is dit absoluut onmogelijk?? en ben ik gewoon dom :)

ik hoop dat een audiofiel mij het ff duidelijk kan uitleggen. ben zelf redelijk n00b qua sp/dif ac-3 digtaal dolby digital weet ik veel.

Uit de search wordt er veel tegen gesproken, en het is me wel IETS duidelijker geworden, maar nog net niet helemaal.

dus JAG JVS, laat maar horen ;)
waar kun je die dvd dan zo ontzettend goedkoop kopen?

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Als je het liefst dolby digital via 5 speakers wil hebben en je hebt een DVD rom speler, kan je het best een 5.1 kaartje voor je PC kopen
ja daar was ik dus al bang.. da's opzich niet zo heel erg overigens.. kosten niet veel meer.

maarja.. in welke prijs range zou ik komen als ik een dvd speler met ingebouwde dd decoder (dolby digital? )
volgens mij een stuk hoger dan 179 € wat ik nu zou betalen.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 15:25 schreef arjandijk het volgende:

[..]

waar kun je die dvd dan zo ontzettend goedkoop kopen?
hier in spanje bij de blockbuster

je koopt een kaart voor 179 € dan mag je 3 maanden lang elke dag 1 dvd gratis meenemen en je krijgt die dvd speler er gratis bij :)