Ik heb zojuist een UTP kabel gekocht om mijn oude COAX kabel te vervangen. Deze COAX Kabel was aangesloten op een Realtek 8029 10Mbit netwerkkaart met UTP en COAX aansluiting. Nou dacht ik dat het simpel was om een UTP netwerk aan te leggen, maar het valt me vies tegen. Op allebei de computers staat Windows XP en ik krijg het nie voor mekaar om de 2 PC's met elkaar te laten communiceren. Is het wel mogelijk om met een gewone UTP kabel van 15 meter tussen 2 PC's te communiceren of zit daar de fout al? Ik heb alleen ervaring met COAX namelijk.
De Realtek netwerkkaarten zijn allebei dezelfde en 10Mbit en er zit een UTP optie op en COAX. Op mijn tweede PC zit ook nog eens Chello aangesloten dus dat moet ook nog eens geshared worden door die PC anders kan ik niet op Internet.
Het is toch wat tegenwoordig met die netwerken. I need help!
De Realtek netwerkkaarten zijn allebei dezelfde en 10Mbit en er zit een UTP optie op en COAX. Op mijn tweede PC zit ook nog eens Chello aangesloten dus dat moet ook nog eens geshared worden door die PC anders kan ik niet op Internet.
Het is toch wat tegenwoordig met die netwerken. I need help!