[Win XP] UTP netwerk tussen 2 PC's wil niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb zojuist een UTP kabel gekocht om mijn oude COAX kabel te vervangen. Deze COAX Kabel was aangesloten op een Realtek 8029 10Mbit netwerkkaart met UTP en COAX aansluiting. Nou dacht ik dat het simpel was om een UTP netwerk aan te leggen, maar het valt me vies tegen. Op allebei de computers staat Windows XP en ik krijg het nie voor mekaar om de 2 PC's met elkaar te laten communiceren. Is het wel mogelijk om met een gewone UTP kabel van 15 meter tussen 2 PC's te communiceren of zit daar de fout al? Ik heb alleen ervaring met COAX namelijk.

De Realtek netwerkkaarten zijn allebei dezelfde en 10Mbit en er zit een UTP optie op en COAX. Op mijn tweede PC zit ook nog eens Chello aangesloten dus dat moet ook nog eens geshared worden door die PC anders kan ik niet op Internet.

Het is toch wat tegenwoordig met die netwerken. I need help! :'(

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Ik heb zelf ooit zoiets gehad was met een 3com pci etherlink xl, heeft een coax, utp en nog zo een serieel geval. Wat was nu het probleem, de kaart was alleen op coax gebruikt en maakte default gebruik van deze aansluiting. Wellicht dat je een tooltje kan vinden dat dit voor je regelt.

.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Het magische woord is Cross-cable.

Om een directe verbinding tussen 2 pc mbv UTP te doen, heb je een cross-cable (gekruiste kabel nodig). Een straight kabel werkt enkel in combi met een hub. Huphup naar de winkel dus oor een cross cable.

Ennuhm gebruik the search

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Denk je eraan dat de utp crossed moet zijn :Z ??
Anders gaat het nooit werken zonder hub.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd het moet wel een cross kabel zijn.
Zie de FAQ (en search) voor kleurcode van cross kabels.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.