[win98] Opstartvolgorde: eerst client dan server??

Pagina: 1
Acties:

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik heb een servertje staan met twee netwerkkaarten erin. Een 3com en een realtek. Realtek staat in verbinding met casema broadband standaard I-net. 3com in verbinding met de client. Op allebei staat win98se. Netwerkinstellingen zijn:
Server: realtek: Dynamisch IP-adres en primaire en secundaire DNS van Casema (Ik gebruik RASPPPoE).
3com: IP 192.168.1.1; Subnet 255.255.255.0.
Daarnaast heb ik nog Sygate homenetwork geïnstalleerd (alleen op server).
Client: IP 192.168.1.2; subnet 255.255.255.0 Prim en sec DNS van Casema.

Het rare is nu dat internet delen en het gehele netwerk het prima doet, maar alleen als ik de client eerst opstart en daarna pas de server :? Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Voordat ik sygate installeerde was dit ook al zo. Toen deed alleen het internet delen het niet.

Alvast bedankt voor de reacties

Hop doet leven...

Verwijderd

hmmmzz vaag probleem... heb je al even gewacht, paar minuten ofzo
want ik heb ook weleens dat ie om de vage reden wat tijd nodig heeft om het netwerk te doorzoeken

suc6

• dutchderk
Wachten helpt niet, want als de boel zeg maar een aantal uur aanstaat en ik reset de client, dan doet het gehele netwerk het gewoon niet meer. Start ik vervolgens de server opnieuw op dan doet het netwerk het nagenoeg meteen.

Hop doet leven...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 28 maart 2002 15:05 schreef dutchderk het volgende:
Wachten helpt niet, want als de boel zeg maar een aantal uur aanstaat en ik reset de client, dan doet het gehele netwerk het gewoon niet meer. Start ik vervolgens de server opnieuw op dan doet het netwerk het nagenoeg meteen.
Kan je de server wel pingen vanop je client als jouw client eerst opstart ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• dutchderk
Beide computers zien elkaar niet. Niet te pingen of elkaar te vinden door de computer te zoeken. Bij het pingen krijg ik zoŽn timeout melding (4x).

Hop doet leven...

Verwijderd

Probeer het eens met andere IP adressen:

10.x.x.x en niet beginnen met 1 aan het eind maar met 2 dus 10.x.x.2 en 3

• dutchderk
Ga ik vanavond ff proberen

Hop doet leven...

Pagina: 1