PC aarden aan radiator?

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49504

Topicstarter
Hallo

Is het mogelijk om een computer te aarden , doormiddel van een draadje te leggen tussen het ruwe metaal van de kast, en een ruw stuk metaal van de verwarming?

Ik heb het al geprobeerd, maar toen kreeg ik allemaal kleine vonkjes.... Mischien iets verkeerd gedaan? De PC doet 't nog.

Ik wil m'n PC aarden i.v.m storing op mijn versterker.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Moet in principe wel kunnen want de verwarming zit aan dezelfde aardrail in de meterkast als de beschermingsleiding bij de wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Zou in principe wel moeten kunnen ja.. weet niet wat je fout doet maar je radiator is verbonden met de waterleiding en daar wordt je hele huis op geaard..

//edit

lol 3 dezelfde antwoorden :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Laatst online: 03-05 10:57
Moet kunnen, want de CV-leidingen zijn ook gewoon geaard op de aardelektrode via de ketel. bij ons thuis is de badkamer kraan ook geaard op de cv leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar waar komt dan die vonkjes vandaan, als ik de draad van het draadje erop wil leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
die vonken komt doordat jouw kast een hoger potentiaal verschil heeft dan de aarde.
Als het te hoog is kan de aardlek eruit knallen, check ook even of je geen "open" kabels tegen de binnekant van de pc hebt hangen dat kan ook zo'n probleem geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Laatst online: 03-05 10:57
das dus de aarde dan, heb in het verleden mijn gitaar versterker er ook op geaard is altijd goed gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Ik geloof dat hier laatst een thread stond dat aarde aan je kachel slecht kon zijn voor je CV, ik kan hem alleen zo snel niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb 'm gewoon nu door de vonkjes heengedrukt. hij zit nu stevig aan de radiator vast, en aan de computer.. ben er nog, aardlek schakelaar is nog goed, PC doet 't nog...

Op de PC staat nu geen stroom meer , en de versterker heeft opeens veel minder storing op het kanaal.

Denk dat 't gewerkt heeft, dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
dat is gelul want het zit in de meterkast toch aan elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
Ik heb 'm gewoon nu door de vonkjes heengedrukt. hij zit nu stevig aan de radiator vast, en aan de computer.. ben er nog, aardlek schakelaar is nog goed, PC doet 't nog...
Op de PC staat nu geen stroom meer , en de versterker heeft opeens veel minder storing op het kanaal.

Denk dat 't gewerkt heeft, dus?
gefeliciteerd,
als het niet goed zou gaan zou de aardlek er wel gelijk uitknallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39376

Op donderdag 28 maart 2002 14:40 schreef jamaicaman het volgende:
dat is gelul want het zit in de meterkast toch aan elkaar
Apparaten aarden op de kachel is niet zo'n goed idee. Een beetje lekstroom kan wel, maar als er echt iets mis is...

Je -zou- een flinke tik kunnen krijgen als je onder de does staat. Zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
Dat kan net zogoed als je het op de normale manier aard.
het zit uiteindelijk allemaal op de zelfde aardrail en aardelektrode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:05
Ik heb dus mn computer ook op de CV leidingen geaard, maar wat zeker aan te raden is:

- Alles wat aan de computer hangt in een stekkerdoos met randaarde stoppen
- Stekkerdoor aarden op de CV leiding.

Probleem is dus als ik mijn monitor losmaak, dat ik een grote opdonder krijg (inmiddels kleiner omdat ik de stekker van de monitor heb omgedraaid). Als je de hele doos aard, gaat je monitor niet meer (zoveel) via de signaalkabel naar je computer z'n aarding regelen.

Wat helemaal erg is: ongeaarde computers met TV kaarten en dan terwijl die computer is aangesloten werkzaamheden verrichten aan je binnenshuis kabelnet in de kelder: jij bent geaard, maar je kabelinstallatie niet meer, terwijl er wel stroom op staat -> lelijke schokken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-03 10:39

theborgnl

De mededeling begint hier:

Voor iedereen die het ook wil proberen. Ik raad je aan om eerst ff te meten of die buizen wel aarde hebben...

Als dat namelijk niet zo is, zet je eigenlijk gewoon je hele huis onder stroom. ;(

*ding* Einde bericht *dong*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
ja als je'n tv kaart hebt dan moet je'm echt niet aarden, bij een kameraad van mij valt de aardlek eruit als hij zijn computer aard. en je krijgt ongelooflijke opdonders van die dingen, het rare is toen ik een tv kaart had en mijn pc niet geaard voelde ik er niets van maar dat zal wel aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
Als dat namelijk niet zo is, zet je eigenlijk gewoon je hele huis onder stroom.
nou zo erg is het ook al weer niet hoor, is maar een stroompje van een paar milliampere, [kun je wel dood aangaan maar niet in deze situatie]
Trouwens het is verplicht om je CV te aarden , vroeger deden ze dat nog niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm, scheelt echt behoorlijk wat, de storing op de versterker is zo goed als weg.. Nice :7

Krijg ook geen rare opdonders meer als ik achter de PC bezig ben, lekker hoor 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je pc aarden aan de verwarming is iets dat niet aan te raden is, dit omdat je dan zorgt voor een verbinding met de verwarmingsbuis en dat kan echt gevaarlijk worden. Dus gewoon een aarde pen slaan en daarmee aarden, is stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
kijk eens naar mijn posts boven je.
Ik doe al meer dan 3 jaar energietechniek/elektrotechniek en weet dat het officieel niet mag maar uiteindelijk is het toch aanelkaar aangesloten in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 28 maart 2002 15:14 schreef Terw_Dan het volgende:
Je pc aarden aan de verwarming is iets dat niet aan te raden is, dit omdat je dan zorgt voor een verbinding met de verwarmingsbuis en dat kan echt gevaarlijk worden.
Je CV is geaard. Dat kan je zien bij de aansluiting. De steker van de ketel en de pomp is een randaarde geval. Ook in de badkamer moeten speciale aardvoorzieningen zijn getroffen voor verwarmingsplaten. Je zou theoretisch een probleem kunnen hebben als je kunstsstof buizen hebt. Maar in de praktijk is dat geen probleem. Het water in de pijpen geleidt nl goed genoeg om de aardlekschakelaar er uit te laten knallen als er echt iets loos is. Het is onmogelijk dat de volle 230 op de CV komt te staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 28 maart 2002 14:54 schreef jamaicaman het volgende:
ja als je'n tv kaart hebt dan moet je'm echt niet aarden, bij een kameraad van mij valt de aardlek eruit als hij zijn computer aard.
Dan heeft hij dus een serieus probleem en moet dat worden uitgezocht.
het rare is toen ik een tv kaart had en mijn pc niet geaard voelde ik er niets van maar dat zal wel aan mij liggen :P
Nee, dat ligt aan het feit dat er bij jou geen probleem is en bij hem wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28048

Ik wil niet lullig doen, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen te lam is om de search te gebruiken. Zeker over dit onderwerp zijn al minimaal 3 topics geweest in de laatste 2 maanden. Als iedereen zo een topic gaat starten gaat dit forum straks echt helemaal nergens meer over, er komen nu al steeds meer onzinnige dingen hier, puur omdat iedereen hetzelfde wil weten en dus ook te lam is voor de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie hier:

Je zoekactie naar 'pc aarden' leverde 271 resultaten op

AV stereotoren aan pc. Moet je die 2 aarden? Martie 5 25-02-02 01:19
SU [HA] Aarden PC OProg 1 19-12-01 23:09
HA PC aarden via telefoonaansluiting? 1 2 Mace33 46 28-01-02 17:52
AV Wat is het nut van PC aarden ? melanieromy 8 05-11-01 17:45
OCM Waarom moet ik nu opeens m'n pc aarden??? 1 2 wija 34 19-11-01 20:03
PM PC/Voeding aarden en Enermax PSU vraagje Mannekino 5 07-12-01 19:06
HA [BC3] Ok ff over aarden van pc

Kabeltje naar verwarming om computer te aarden, onzin of niet??? 1 2 3 4 Napoleon 87 14-04-00 23:47
HA [BC3] Kabeltje naar verwarming om computer te aarden, onzin of niet??? 1 2 3 4 Napoleon 93 01-04-01 00:47
HA 100 V AC tussen mijn Aopen kast en verwarming???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Linkjes zetten en je post editten is misschien ook handig :z

Dat aarden kan idd wel goed op de verwarming, maar kijk even naar je cv-systeem. Tegenwoordig gebruiken ze veel kunststof, en dan moet je even opletten of je em wel goed aard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 28 maart 2002 15:51 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Linkjes zetten en je post editten is misschien ook handig :z

Dat aarden kan idd wel goed op de verwarming, maar kijk even naar je cv-systeem. Tegenwoordig gebruiken ze veel kunststof, en dan moet je even opletten of je em wel goed aard..
Als de rest al te lam is om de search te gebruiken, waarom zou ik dan zo stom zijn om het hun alsnog makkelijk te maken????????????????| :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:05
Op donderdag 28 maart 2002 14:54 schreef jamaicaman het volgende:
ja als je'n tv kaart hebt dan moet je'm echt niet aarden, bij een kameraad van mij valt de aardlek eruit als hij zijn computer aard. en je krijgt ongelooflijke opdonders van die dingen, het rare is toen ik een tv kaart had en mijn pc niet geaard voelde ik er niets van maar dat zal wel aan mij liggen :P
Als je em niet gaat aarden met een TV kaart, zal die lekstroom toch een weg naar de aarde zoeken: via de TV kabel.
Een TV kabel is al helemaal niet bedoeld om mee te aarden, behalve gevaarlijk (je zit eerder met je splitters te spelen dan dat je de aardpen uit de grond trekt), is het ook nog eens onbetrouwbaar.
En dat een aardlek eruitslaat omdat je aard is omdat je dan teveel stroom weglekt, er is dan iets goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toevallig een Moderater in de buurt om op dit soort 200voudige topics een slotje te GOOIEN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-03 19:18
Go MarvMan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 21:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:28
}:0 Hmmm, maar is het nou wel of niet een goed idee?
Ik woon bv in een flat met gezamelijke CV. Zou dat beter of slechter zijn...? :?

I need ammo!

Pagina: 1