Toon posts:

boot up screen omzijlen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het moegelijk d.m.v een toetsen combinatie het bootup screen te omzijlen zodat je gewoon de memcount ed ziet?

ik zit hier nl met zo'n mooi IBM Aptiva bootup screen :r

Verwijderd

Esc :?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
optie in de BIOS :?

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 14:22 schreef Insanergy het volgende:
optie in de BIOS :?
Idd, als het goed is dan moet je dit kunnen wijzigen in de BIOS. De exacte optie weet ik zo 1,2,3 niet. Check maar even, met F1 kom je in de BIOS.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

inderdaad dat kan je in de de bios instellen.... logo display ofzo ... heb ik op me msi mobo ook, dan zie je een msi logo maar vreemd genoeg heeft mijn msi mobo geen logo er instaan.... vaag vaag.. (als ik em aan zet zie ik geen logo van msi.. geen enkel logo...)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

TAB of zet het uit in bios

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

bij MSI zit de functie bij advanced bios features...
Die andere MSI gast, moet misschien een plaatje uploaden? bij mij zat hij er al in maar bij mijn Qbit mb moest ik hem uploaden... >:) eigen bitmapje kon ook

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een Acer V66M mobo

en in het bios valt beina niets in te stellen

ik probeer het bios ook te flashen maar dat gaat nie

zie andere topic [topic=449337/1/75]

Verwijderd

Je kunt anders ook (op eigen risiko) de bios als BIN-file op je hardschijf zetten en dan met CBROM kijkeb of je het plaatje eruit kunt halen (Als dat kan kun je hem zelf ook wijzigen :)).
Dit werkt alleen als het een Award Bios is.

Een bios is namlijk opgebouwd uit verschillende onderdelen.
Het is een soort zipje met verschillende bestanden erin.
Bij een regulire BIOS kan daar een BMP plaatje ingestopt worden om tijdens de Boot te laten zien.
Als je een Award Bios hebt kun je dat plaatje er dus ook uit halen en laat de Bios gewoon je normale boot scherm zien.

CBROM vind je door ff met google te zoeken. op pagina's waar CBROM te vinden is staat ook vaak iets meer info.

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
bij elke (nieuwe) award bios kan je er een logo inzetten, dit doe je met cbrom voordat je em gaat flashen (dus je hebt de bin van je (nieuwe) bios, hier zet je het plaatje in (640x480x16kleuren gloof ik), flashen en klaar :D.

Met die optie kan je dat dus aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
maar dat was eigenlijk niet mijn vraag -> ik wil dat logo wegkrijgen in me huidige bios omdat flashen om een of andere reden niet wil lukken

Verwijderd

staat flashen misschien gedisabled in de bios (of met een jumper op het moederbord)
komt ook nog wel eens voor nl.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een foutmelding als ik wil gaan flashen.

System was not new Award Bios version!
please updata ROM BIOS first...

:? beetje vaag

het is ook kut dat ik niet weet wat voorn bios het is dat staat namelijk zelf niet in het bios vermeld en ook nie in de handleiding

Verwijderd

Met een programma zoals SiSoft Sandra kun je wel nagaan wat voor soort bios je hebt.
Het is belangrijk om te weten of je bv een Award hebt en om welke versie het gaat.
Waarschijnlijk probeer je met een verkeerde versie van awdflash te flashen.
Draai eerst eens Sandra en post hier dan de gegevens.
Ik denk dat je voor het flash-proogie wat jij probeert Award 4.51 (PG of medallion) versie moet hebben.
Volgens mij zal die Aptiva wel een oudere PC zijn of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 16:28 schreef RolfLobker het volgende:
Met een programma zoals SiSoft Sandra kun je wel nagaan wat voor soort bios je hebt.
Het is belangrijk om te weten of je bv een Award hebt en om welke versie het gaat.
Waarschijnlijk probeer je met een verkeerde versie van awdflash te flashen.
Draai eerst eens Sandra en post hier dan de gegevens.
Ik denk dat je voor het flash-proogie wat jij probeert Award 4.51 (PG of medallion) versie moet hebben.
Volgens mij zal die Aptiva wel een oudere PC zijn of niet?
klopt, het gata hier om een slot 1 mobo en een bios versie uit begin '99 maar dat weet ik nie zeker -> ik draai sandra ff

Verwijderd

Topicstarter
specs volgens Sisoft:

System Bios: ACER V3.2 66MNL4K
Mainboard : IBM V66M

het is dus een Acer bios ( :? )maar de vraag is met welk proggie flash ik die dan?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 16:52 schreef Tweakerboy1986 het volgende:
specs volgens Sisoft:

System Bios: ACER V3.2 66MNL4K
Mainboard : IBM V66M

het is dus een Acer bios ( :? )maar de vraag is met welk proggie flash ik die dan?
Ja, dat valt ff buiten mijn territorium helaas.

Maar het lijkt mij niet moeilijk hier iets over te vinden.
Na 5 seconden googelen:
zoeken naar: Acer bios Flash <--- Klik hier
lijkt mij dat je daartussen wel iets kunt vinden :)

Verwijderd

dubbelpost |:(

Verwijderd

Topicstarter
daar staat we een ftp van Acer maar die is offline... als ik verder zoek kom ik telkens op hetzelfde uit van acer -> Aflash

http://www.acer-ee.com/service/mn_bios_upgrade.shtml

maar ik blijf die melding houden : "Can't read this file !!! Press any key to continue......"

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 18:58 schreef Tweakerboy1986 het volgende:
daar staat we een ftp van Acer maar die is offline... als ik verder zoek kom ik telkens op hetzelfde uit van acer -> Aflash

http://www.acer-ee.com/service/mn_bios_upgrade.shtml

maar ik blijf die melding houden : "Can't read this file !!! Press any key to continue......"
Als het echt een Acer BIOS en MOBO is en het wil niet lukken dan heeft er misschien een aanpassing plaatsgevonden voor de IBM Aptiva.
In dat geval is er denk ik weinig wat je kunt doen behalve de documentatie raadplegen. Er zal vast wel een optie zijn om het plaatje uit te schakelen.
Of google anders ff met je type PC als zoekopdracht. Na een avondje snuffelen moet je genoeg weten over je peeceetje :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel al een handleiding (PDF) maar daar staat niet bij wat voornsoort bios het is.

op de Acer site staat wel een update dus moet ie te flashen zijn, nu alleen het juiste programma nog.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 19:40 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Als het echt een Acer BIOS en MOBO is en het wil niet lukken dan heeft er misschien een aanpassing plaatsgevonden voor de IBM Aptiva.
In dat geval is er denk ik weinig wat je kunt doen behalve de documentatie raadplegen. Er zal vast wel een optie zijn om het plaatje uit te schakelen.
het moet zeker kunnen want er staat een bios update voor dit mobo op de acer site! en ze zeggen dat je dat me aflash moet flashen maar dan krijg ik weer de foutmelding terwijl het het goede bios is...

hoe kan dat :?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:36 schreef Tweakerboy1986 het volgende:

[..]

het moet zeker kunnen want er staat een bios update voor dit mobo op de acer site! en ze zeggen dat je dat me aflash moet flashen maar dan krijg ik weer de foutmelding terwijl het het goede bios is...

hoe kan dat :?
Als je netjes vanuit DOS probeert te flashen zo ik het ook niet meer weten.
Zorg dat er een eventuele Jumper die flashen tegengaat goed staat.
In de BIOS checken of er een optie is die het flashen tegengaat.
Als je een andere BIOS en het goede flash proggie hebt moet het toch werken zo.
Slaap er ff een nachtje over en kijk dan alles ff op je gemak nog een keer na. Meer kan ik je ook niet verder adviseren. Helaas :'(
Pagina: 1