Ik heb ooit op TV een programma gezien waarin rare menselijke afwijkingen werden getoond, en een daarvan was een tweeling die uit het hoofd zeer grote priemgetallen kon opschrijven.
Ik vond het wel opzienwekkend, die gasten schreven blindelings supergrote priemgetallen op - iets waar een computer wel een tijdje op moest rekenen.
Hoe zou dit in z'n werk gaan, zit er in de hersens toch een soort supercomputer verborgen die bij de meeste mensen op 'inactief' staat?
Nog even in navolging op een recentelijk afgesloten post:
Wat ik me trouwens wel afvraag, weet iemand of (en vooral: waarom) er eindig danwel oneindig veel Mersenne-priemgetallen zijn?
Ik vond het wel opzienwekkend, die gasten schreven blindelings supergrote priemgetallen op - iets waar een computer wel een tijdje op moest rekenen.
Hoe zou dit in z'n werk gaan, zit er in de hersens toch een soort supercomputer verborgen die bij de meeste mensen op 'inactief' staat?
Nog even in navolging op een recentelijk afgesloten post:
Er zijn oneindig veel priemgetallen. Stel namelijk dat er slechts eindig veel waren, dan kon je ze allemaal met elkaar vermenigvuldigen en bij het resultaat 1 optellen, en dat is dan weer een priemgetal (want het is niet deelbaar door 1 van de vorige priemgetallen). Dus klopt de aanname niet.ik zou wel eens willen weten wat het laatste priem geetal is of hoeveel priemgetallen er zijn
Wat ik me trouwens wel afvraag, weet iemand of (en vooral: waarom) er eindig danwel oneindig veel Mersenne-priemgetallen zijn?