Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Nou volgens mij is dat niet te doen, als je in linux iets weg gooit is het niet zoals bij windows dat hij een delete tag in het bestand zet en dat deze dan kan worden overschreven...Op donderdag 28 maart 2002 14:15 schreef Rembrand20 het volgende:
Heren Dames
Ik heb de search gebruikt en daar kwam niets uit.
Weet iemand of er een progje of commando is waarmee je kan undelete.
ik heb wat dingen weg gegooit maar die moet ik terug hebben.
Dus wie kan me helpen
Bij Linux gooit hij de adressen van het bestand weg, dus dan is het niet meer bekent waar het bestand staat...
De enigste methode is raw op de disk kijken en dan je bestanden zelf gaan herkennen op bit niveau en dan deze adressen weer invoeren...
Oftewel dit is niet te doen...
Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice
Maar ja films,....
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ja maar hij is dan gewoon beter als andere
[/Off-topic]
Ik heb er ooit toen ik een server moest beheren gebruik van moeten maken na een klein geval van miscommunicatie.
Ik: Dus alles mag weg
Ander persoon: Ja (*denk* alleen de email wordt verwijderd *denk*)
Dus ik verwijder de gebruikers volledig van het systeem, inclusief homedirs.... OOPS
Met behulp van een kleine tool (ik weet de naam niet meer, maar volgens mij was het toch best wel makkelijk te vinden) kon ik verwijderde bestanden terughalen. Enige probleem was dat je dus alleen Inodes terugkrijgt, je krijgt een subdirectory met alleen maar getallen en die moet je dan dus even gaan doorspitten (was niet het leukste karwei maar was wel gedeeltelijk te versnellen mbv grep)
Het is dus wel mogelijk (maar niet echt makkelijk)
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Aha kijk weer wat bij geleerd, en dan heb je alle data terug? Dat is lekkerOp donderdag 28 maart 2002 14:33 schreef
...
Het is dus wel mogelijk (maar niet echt makkelijk)
Edit : Lay-Out
Of ik al mijn data terughad? Ja en nee..... Ik had de data die in de bestanden nog wel, maar we hadden het hier over een stuk of 1200 tot 1500 bestanden (Vooral Word bestanden).Op donderdag 28 maart 2002 14:35 schreef Birk het volgende:
[..]
Aha kijk weer wat bij geleerd, en dan heb je alle data terug? Dat is lekker
Je ziet echter alleen de inode-nummers wat niet echt veel helpt om te kijken of het nu een Excel- of Word- of PowerPointfile was.... Daar kwam dus het punt waar de meeste tijd in ging zitten: Uitzoeken welke bestanden nog nuttig waren.
Het precieze weet ik niet helemaal meer, maar ik weet dat ik nog wel kon uitvogelen mbv van wat commando's die naar je Inodes kijken wie de owner was van een bepaalde inode. Dit was dus in het begin de eerste stap, alle "inode-nummers" opdelen in subdirectories van de verschillende verwijderde gebruikers.... Daarna moest ik per gebruiker gaan vragen wat keywords waren van de bestanden die teruggehaald zouden moeten worden zodat ik met grep over alle bestanden heen kon gaan.
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,
Verder moet je dan ook nog even een popupscherm schrijven (xmessage in het geval van X en anders iets met curses...) waarin staat:Op donderdag 28 maart 2002 23:21 schreef aquarius het volgende:
misschien zou je een alias voor rm kunnen maken die het niet verwijdert, maar verplaatst naar /tmp/[datum] oid, die je bijv mbv een crontab na 7 dagen verwijdert
1
| Weet u zeker dat u het bestand naar de prullenbak wilt verplaatsen? |
--Eddie Rickenbacker