Toon posts:

help met asus a7v333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
net asus a7v333 gekocht :+ , amd 1900+ en alpha cooler, maar ik krijg de boel niet aan de praat :( .
Alles netjes geinstaleerd.
Computer aan en de beeldscherm gaat meteen op standby. Ik dacht AGP videokaart kapot, dus heb vervangen door een PCI maar nog steeds hetzelfde probleem. Alle jumpers nagekeken niks gevonden. Trouwens de voeding is 300watt.
Weet iemand hoe ik uit dit HELL!@!! ontsnap? :'( :(

Ik hoor helemaal geen piepjes...fan is een alpha 8045 T dus dat zit wel snor
Moet ik de CMOS opnieuw reseten!?!?
:?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

hoor je ook piepjes? maybe eerst ff een cmos clear voor het opstarten? Cooler goed aangesloten (op fan1 ofzo en 1 met rpm meter)?

Verwijderd

geheugen brak?

proc goed in zn socket :+ :P

Verwijderd

Mischien toch niet de cmos jumper in clear stand?
Dit is altijd als een nieuwe plank koopt!!

Verwijderd

alles weer los halen en weer rustig opnieuw erin zetten, misschien heb je iets verkeert aangesloten en zie je het over 't hoofd. Staan alle jumpers goed? zet alles anders ff op automatisch of kan dat niet met de a7v333

Verwijderd

Topicstarter
trouwens mijn hd is een oud ding geloof een ULtra 33 of lager Seagate

Verwijderd

misschien de kabel van je harddisk verkeert om? is mij ook wel eens overkomen.

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeerd..inclusief ander kabel
??!!!?? ding niet aan de PRAAAT!
:(

Verwijderd

CMOS jumper eerst clearen, dan op gewoon zetten, 1 geheugen reepje en videokaart erin.

Gaan met die banaan!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

keyboard & muis omgewisseld

edit:
draaien alle coolers?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53
Ik heb 't zelfde probleem. Iemand hier een andere oplossing voor dan terug te sturen naar de winkel (heb 'm via internet besteld... ) ?? :?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Eerst proberen op te starten met een kale opstelling, cpu, memory en alleen videokaart
Niet vergeten alle jumpersettings en kabelaansluitingen goed te controleren.
Als laatste mogelijkheid de verschillende belangrijke componenten zoals voeding, geheugen etc. testen in een andere computer.

• inquestos
Op dinsdag 07 mei 2002 00:26 schreef frisian het volgende:
Eerst proberen op te starten met een kale opstelling, cpu, memory en alleen videokaart
Niet vergeten alle jumpersettings en kabelaansluitingen goed te controleren.
Als laatste mogelijkheid de verschillende belangrijke componenten zoals voeding, geheugen etc. testen in een andere computer.
Die kale opstelling heb ik al tevergeefs geprobeerd. Die jumperopstelling: ik weet niet zeker of alles goed is, maar de manual is zo onduidelijk, ik zal morgen alles uitproberen.

In tussentijd zijn andere suggesties natuurlijk altijd welkom *D

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had hetzelfde, wat bleek, ik had een schroefje (die je moederbord aan de kast bevestigd) onder de powerswitch aansluiting (daar waar je de stekkers van je kast aan je moederbord knoopt - reset, speaker, power) dit schroefje maakte contact met het moederbord en mijn PC deed helemaal NIETS...

Dus kijk dat ook eens na...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• inquestos
Op dinsdag 07 mei 2002 02:11 schreef Snikker het volgende:
Ik had hetzelfde, wat bleek, ik had een schroefje (die je moederbord aan de kast bevestigd) onder de powerswitch aansluiting (daar waar je de stekkers van je kast aan je moederbord knoopt - reset, speaker, power) dit schroefje maakte contact met het moederbord en mijn PC deed helemaal NIETS...

Dus kijk dat ook eens na...
Helaas bleek niet de oplossing te zijn.

Het zou kunnen zijn dat ik een verkeerde jumperinstelling heb, hoewel ik niks aan de default-settings heb veranderd. Kan het zijn dat bij een verkeerde jumperinstelling m'n pc niet opstart?? :?

BTW. volledig kale opstelling (cpu+ cpufan+ geheugen + atx-power + power sw) doet ie ook niks... geen piepje of wat dan ook, alleen cpu-fan gaat draaien :'(

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Terug gaan naar de winkel met je spul en alles door hun in elkaar laten zitten en als het dan niet werkt gewoon nieuw spul eisen.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Op dinsdag 07 mei 2002 11:18 schreef inquestos het volgende:

[..]

Helaas bleek niet de oplossing te zijn.

Het zou kunnen zijn dat ik een verkeerde jumperinstelling heb, hoewel ik niks aan de default-settings heb veranderd. Kan het zijn dat bij een verkeerde jumperinstelling m'n pc niet opstart?? :?

BTW. volledig kale opstelling (cpu+ cpufan+ geheugen + atx-power + power sw) doet ie ook niks... geen piepje of wat dan ook, alleen cpu-fan gaat draaien :'(
Dat is logisch. Je moet ook minimaal een videokaart in je systeem zetten wil ie opstarten.
Maar gebruik de geluidsoptie van de A7V333 eens: Het moederbord geeft, dmv gesproken tekst, zelf aan wat het probleem is.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
Als je het moederbord in jumperless mode zet, moeten de DIP switches voor de FSB in een bepaalde stand staan (ik had deze op 133 MHz gezegd maar in dat geval 'failed' de CPU test).

Heb je de pc speaker naar de onboard sound omgeleid? Hoor je dan geen preciezere foutmelding als je speakers aansluit?

• inquestos
Op dinsdag 07 mei 2002 11:25 schreef bobsnl het volgende:

[..]

Dat is logisch. Je moet ook minimaal een videokaart in je systeem zetten wil ie opstarten.
Maar gebruik de geluidsoptie van de A7V333 eens: Het moederbord geeft, dmv gesproken tekst, zelf aan wat het probleem is.
Ik heb er m'n headset op aangesloten, volledig opengezet, maar daarna hoor ik niks... f kan dit echt alleen door het aansluiten van boxen??

• inquestos
Jongens, hij doet 't :) . Ik weet niet hoever, maar nadat ik idd m'n videokaart er weer in had gestopt, en nog steeds m'n moederbord niet had bevestigd aan m'n kast (lag dus op de grond) kwam ie plotseling in 't bios terecht.

Oplossing was dus: schroefje tegen mobo aan. Bedankt allemaal, "Snikker" natuurlijk in het bijzonder. Kijk wel of alles het nu doet. :)

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

Haal de rest van je kaarten er ff uit behalve je video kaart...
Ff kijken wat ie doet...

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

• gykm
  • Laatst online: 06-04 14:07
Ik heb hetzelfde probleem ;(
Mijn monitor valt uit als er randaparatuur aan mobo hangt zoals muis of enkele andere kabel. En als ik als de pc aanstaat een van de kabels eruit haal of erin stop dan slaat ie totaal vast:(.
In het begin had ik hier geen erg in en was gewoon in de windows installatie gekomen. Ik was in windows gekomen maar ik merkte opeens dat het geluid heel raar deed (onbord sound |:()en ik d8 heej dat ligt vast aan het stekkertje van de boxen. Ik trok het stekkertje eruit en deed hem er opnieuw in en de pc was vast gelopen. Ik boos maja ik reset.
Ik wilde toen weer naar windows maar toen gaf xp al een error voordat ik in windows was :? ik van heh?? ik de hele tijd meej bezig geweest en alles geprobeert, maja nix hielp. Ik toen de pc uitgezet en na een tijd weer aan gezet en toen ging ie weer aan :). Ik blij maar ik wist toen niet dat mijn pc een probleem had met de randaparatuur. Het geluid deed nog steeds vaag en ik trok weer stekkertje eruit en deed hem er weer in en weer liep de pc vast. ik weer boos en pc uitgezet, weer aangezet maar ik kwam maar niet meer in windows. Ik een oude win98 bootdisk gepakt en format c: gedaan en alle partities eruit gegooid. Ik windows weer installeren maar telkens deed ie het niet. Ik weer kast opengemaakt en bios reset. maar er zit op dit mobo weer eens geen bios reset jumper maar je moet je batterij eruit halen en dan ff kortsluiting maken tussen 2 connecters :?. maja allemaal gedaan, maar hielp niets:'(
Naja ik had weer eens 3x windows installatie gedraait maar telkens liep ie op de vreemste plekken vast:?
toen ik weer eens resette kreeg ik geen beeld meer, ik heeleemaaaal boos en ik vond het maar vaag en toen pakte ik een videokaart van een andere pc en ik had toen helemaal nix anders op de pc zitte (geen kabels van muis enzo) en toen kreeg ik weer beeld, ik d8 yes het ligt niet aan mobo, ik zette de ouwe er weer in (gf3 ti-200) en hij deed het ook weer:). vervolgens stopte ik alle kabels er weer in, en hij deed weer nix, geen beeld ofzo, ik snapte er toen helemaal nix meer van.
Ik had alle kabels er weer uitgehaald en toen kreeg ik weer beeld, toen ik de netwerkkabel er weer in wilde doen liep heel de pc vast (op dat moment was ik in m'n bios).
Ik snapte er nix meer van, want ik kan duz geen randkabels op m'n mobo aansluiten:'(.
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, ik heb alles geprobeerd:( plz need help, anders gaat ik gewoon vrijdag terug naar de winkel (pc 1 daagie oud).
thx

Verwijderd

er moet ook geheugen op... :O :+ :+ :+ :+ :+ :+

• gykm
Ik denk dat 512mb pci 2700 van kingston toch wel goed genoeg is............

TOCH???

Verwijderd

Loop hij nu alleen bij inpluggen netwerkkabel vast of ook bij het aansluiten van andere kabels en zoja, welke.

• gykm
bij alles:(:(
een ps/2 muisje tot usb toetsenbord enne ALLES:(((((

Verwijderd

Kun je ook zien of er in de buurt van de moederbordconnectoren, dus ps2-,usb-,compoort etc. op één of andere manier kortsluiting wordt gemaakt?
Pagina: 1