Toon posts:

Is het mijn monitor (tft) of een instelling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Samsung Syncmaster 770 TFT.
Op zich ben ik heel tevreden over dit scherm.
Het enige wat me opvalt (en waar ik me aan stoor) is het volgende.

Bij divx'jes of bij bv 3dmark valt mij af en toe op dat er een soort horizontale breuk zit in de beeld opbouw.
Bij fps games zie ik dit ook als ik bv naar snel naar links of rechts kijk.

Ik ging er steeds vanuit dat dit aan mijn scherm lag. Maar nu zag ik laatst op een lanparty iets soortgelijks bij een iemand die een 19" philips scherm had en dezelfde grafische kaart.

Daarom vraag ik me nu af of dit mischien te verhelpen is met een istelling, of toch een hardware beperking van mijn monitor.

Mijn grafische kaart is (zoals te zien in mijn sig.) een GF3 classic.
De native resolutie van mijn Syncmaster 770TFT is 1280x1024 en daar speel ik ook de games op. Op deze resolutie kan ik 75Hz aan, maar door de detonator toestanden is hij momenteel 60Hz.

Graag jullie opmerkingen....

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:15
Het aantal Hz moet als het goed is niet uitmaken bij een TFT scherm. Maar van je probleem weet ik verder niets.

Verwijderd

Heeft met VSync te maken, dat moet je aanzetten op TFT's. Alleen zet 3d mark het uit tijdens het testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Doe je dit 'gewoon' via het Detonator menu of via een tweaktool zoals bv Powerstrip?
Zijn deze tools altijd compatible met de detonator drivers (mbt v-sync). Met refreshfix zijn toch issues?

Verwijderd

Topicstarter
Is er een tooltje om 'te checken' of v-sync inderdaad uit staat?

Als je bv. divxjes afspeelt moet je dan DirectX of OpenGL v-sync uit zetten?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09
volges mij is er geen vsync voor het kijken van divx ?
dat werkt anders

PVoutput

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Er zijn inderdaad TFT monitoren die last hebben van 'tearing', maar ikzelf heb dit nog nooit met mijn eigen ogen mogen waarnemen op de tot nu toe alle TFT monitoren die ik gezien/gehad heb.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1