Duron 650 niet boven de 850, help wanted.

Pagina: 1
Acties:

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
Hallo,

mijn duron 650 komt niet boven de 850 Mhz (8.5 x 100) uit. Als ik de multiplier verhoog gaat mijn mobo bij de volgende boot beepen, en als ik mijn fsb bus ook maar naar de 101 Mhz durf te zetten geeft hij bij de volgende boot geen reacties meer.
( het zou geen probleem moeten zijn om mijn fsb bus op te hogen want het zelfde systeem werkte eerst met een coppermine op een fsb bus van 160 Mhz (geheugen maar op 115 mhz). Weet iemand een oplossing voor dit probleempje, ik den ktrouwens zelf dat het aan mijn 250 W voeding licht maar als jullie dat nou bevestigen weet ik wate te doen staat.

• Krypt
  • Laatst online: 01-09 10:35
Heb je goed gekleurd??
Ik heb ook 2x moeten kleuren op mun proc..
Anders deed ie ut niet... biepen en doen..

Probeer anders het voltage uns hoger te zetten.. op 1.70v ofzo..

Opnieuw gekleurd cooler erop et c'est ca..
Mun Duron700 draait nu op 997..

Pvouput live

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:12
hehe ik heb al geboot op 1ghz met standaard cooler 10*100 1,8v. 900 100*9 1,7v willie nog stabiel op draaien.

Verwijderd

het zou geen probleem moeten zijn om mijn fsb bus op te hogen want het zelfde systeem werkte eerst met een coppermine op een fsb bus van 160 Mhz (geheugen maar op 115 mhz)

Wat lul je allemaal ??? Das dus een compleet ander systeem....gehuegen maar op 115mhz maar de bus op 160 mhz ? Je lult !!!

Als je op 850 wilt draaien maar niet kunt tweaken dan moet je gewoon wat meer rondjes lopen met je krantenwijkje en een 850mhz processor kopen eikel

[edit: en jij moet een beetje dimmen en trachten na te denken voordat je begint te schelden...prutser :(]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

AMD Duron/Athlon/T-Bird = ALTIJD 300 Watt voeding!

Verkom je een hoop gezeur mee en je weet dat je altijd goed zit met je powersub.

Overigens vind ik zelf 850Mhz uit een 600Mhz CPU toch al niet onaardig. 300 Watt er in en multiplier om hoog schroeven, leuke cooler er op en dan zou het toch stabiel moeten lopen.

Zolang je gewoon met je multiplier kan blijven schroeven zou ik van je FSB afblijven - maak je de boel alleen maar instabieler mee.

Inderdaad voltage iets omhoog schijnt ook vaak te helpen.

Maar koop gewoon alsjeblief een 300 watt voeding. En ook een lekkere goede cooler. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• abwouters
niks gelul, ik heb alleen een ander moederbord en processor gekocht en op mijn oude moeder bord het fantastische asus p3c2000 moederbord met intel 820 chipset draait het geheugen op 2/3 van de fsb bus.

niks gelul!!!!!!!!!!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:58
Ik heb zelf ook een Duron 600
Hij boot wel hoger als 850 maar loopt dan vast zodra het windows scherm moet worden getoond.
mijn processor loopt al op 1.85 volt dus ik denk dat er gewoon geen rek meer inzit..

• abwouters
Mijn proc loopt bij 850 Mhz op een core van 1.65 V. Hij draait dan stabiel in windows en wordt niet warmer dan 41* C ( 11 coolers in mijn kast).
Ik denk dat er bij mij dus nog wel wat uit valt te persen. Maar hoe?

Verwijderd

Iederen die zegt dat een Asus P3C2000 een prachtig moederbord is, die lult !! ooit van een MTH bug gehoord ?

• abwouters
Hallo, dat prachtige was sarcastisch bedoeld waarom denk je dat ik een andere configuratie heb gekocht.

leer toch eens goed na te denken.

• picobyte
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Voeding vervangen !!
'k had zelf een 250Watt PWS totdat na ca een maand als een zonnetje mijn PIII650@806 fsb@124MHz steeds gekker ging doen en uiteindelijk niet meer te OCen was :(
Nieuwe 300Watter der in geprakt en heb nu geen enkel probleem meer :)

PS dat verhaal met Intel en AMD klopt inderdaat niet, tenzij je ook het MB hebt vervangen !! maar dan is het niet meer het zelfde systeem !!

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Blij dat we het daar tenminste over eens zijn ;)

• abwouters
Ik heb mijn coppermine 533 vervangen voor een duron 650 en mijn "prachtige" asus p3c2000 mobo voor een asus a7v mobo. De rest van de onderdelen is het zelfde gebleven dus dan kun je toch nog wel spreken over het zelfde systeem.

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb ook een 650 maar die kan ik posten tot 963 terwijl ik gewoon 230watt voeding heb. dus ik denk dat het gewoon aan de processor ligt. dat de core gewoon niet zo goed is, het is gewoon geluk hebben.

• abwouters
wat voor onderdelen heb je dan allemaal in je kast hangen? Ik heb 2 hardeschijven, 2 cdroms, soundblaster 128 asus v6600 deluce, 2 netwerkkaartjes en 11 force coolers om het hoofd koel te houden. Ik denk dat dit alles toch aardig wat vermogen nodig heeft.

Verwijderd

Ik denk dat vooral die 11 koelertjes veel trekken. Ter info ik heb hetzelfde p3C2000 mb + een p3 500 katmai gehad met een van de eerste Geforce DDR videokaarten. Deze combinatie trok aardig wat stroom van de 235 watt power supply die er in zat. Ik had dan ook veel last van witte strepen door het beeld als gevolg van te weinig stroom naar de videokaart. Waar je naar kunt kijken is de rpm meter van je ventilatoren (althans diegene die daar op aangesloten zijn) als je daar 2700 rpm/0 rpm/ 2700 rpm te zien krijgt kun je er vanuit gaan dat je power supply het niet meer trekt. Heb nu trouwens een 300 Watt Seventeam Athlon approved power supply voor mijn copperminetje en ik kan alles in die kast hangen wat ik maar wil...
Pagina: 1