[CD] Liteon 12x10x32 op PIO modus probleem

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 01:03

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb al een tijdje last van me Liteon die op PIO modus gaat in win2k...

2 weekjes vond ik dit niet zo erg maar daarna werdt het best irritant. Om het probleem optelossen dacht ik SP2 tedownloaden en die er op tegooien. Dit loste mijn eerste probleem op (dat me hdd op PIO modus zat en nu op UDMA5). Maar de liteon bleef gewoon stug op PIO staan... Even gechecked, hij stond wel op DMA indien mogelijk, maar toch pakte hij de PIO modus...

Nu snap ik het niet meer. Ik de nieuwe via 4-1 installeren (heb dus een via chipset) maar dat haalde even zo veel niks uit...

Even ter duidelijk heid wat informatie over mijn systeem (mijn sig kan je er voor ook lezen :))

Mobo : MSI K7T Turbo2
Chipset : Viatje
CDROM : Liteon 12x10x32

Naja, de cdrom zit doormiddel van een ata100 kabel op de Secondary ide poort... De eerste ide zit me hdd op en dat is een maxtor 20 gb (7200 rpm).

Wat is mijn probleem? in mijn bios staat voor zo ver ik weet alles goed, maar ik krijg me cdrom met geen mogelijkheid op DMA...

Als ik dat programmatje van Via er op gooi, die disk manager dan pakt hij me CDROM helemaal niet meer! heel vaag...

Veel problemen, en hopelijk een oplossing,

Alvast bedankt voor de moeite!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
euhm, volgens mij kan de liteon 12x10x32 helemaal geen DMA(ik heb 'm zelf ook, maar het is me nog nooit gelukt om 'm op dma te krijgen(met win95/98/ME/2k/XP))

Verwijderd

heeft die liteon wel udma ondersteuning?? volgens mijn herinnering niet, dus dan klopt de PIO mode wel

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
vaaag... dit is niet leuk :( moet toch wel willen? als ik een spelletje bv van cd install en er zit muziek bij de installatie gaat die muziek vet kraaken, nou fijn is dat :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hij kan zeker wel in dma mode, daar draait hij hier namelijk ook mee.
in pio mode draait ie echt minder en kan ik amper wat doen tijdens het branden...
met dma merk je niet dat ie aan het branden is..

hij zit bij mij op de sec master, met een cdrom aan de sec slave. (die cdrom draait ook in dma mode)

toch nog maar eens met je drivers kloten of ff in de bios kijken... (in de bios kan je selecten of ie op pio mode of auto mode kan)

sys:
XP 1700+
MSI K7T turbo
WinXP
LiteOn 12-10-32

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
inderdaad moet ik dat maar even doen ja... jij hebt ook een msi zie ik, goeie mobos btw :) had eerst een andere, hehe toen ik deze kocht... zat foute voeding in me pc.. 2 hdds opgefikt en mobo weg.. toen maar een msi gekocht :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
volgens mij heb ik zo het probleem opgelost :

firmware update voor me liteon fikker.. hij staat nu op DMA :D :D :D

thx jongens!

edit:

JAAAA! zeker het is opgelost!! :) :) beter... dit is echt stukken beter... bedankt!

ben nu blij :D :D

Verwijderd

moet ik toch ook maar eens proberen dan.
M'n DVD speler wil ook maar niet uit de PIO modus :'(
Pagina: 1