Toon posts:

Spire coolers voor Duron, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag twee verschillende Spire-coolers bij Venema voor de Duron. Ze kosten niet veel.
Heeft iemand ervaring met deze dingen?
Performance enzo.

b.v.d Paul

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:55

botoo

💀 too old to die young

Laat je niet misleiden door de prijs (btw wat kost 'ie daar?), dit is een hele goede koeler.
Ik heb mijn Tornado (met 2 fans) er uitgehaald, de Spire doet het beter. Inmiddels heb ik de 21 cfm fan van de Tornado op de Spire geschroefd voor een extra 2 C. winst.

Absolute aanrader, ik heb al spijt dat ik een Chrome Orb besteld heb, ik had die Spire eigenlijk alleen voor de lol om uit te testen meegenomen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik sluit me aan bij bootoo

Verwijderd

mm om welk type gaat het dan ?
zouden de eigenaren misschien wat temperaturen willen posten ofzo??
thnx

ThavinnY

Verwijderd

Topicstarter
De ene is nog geen 15 piek, de orb lookalike is 23 nog wat.

Verwijderd

Ik heb die goedkope gok ik.
duron 700@950@1.775 volt op 'n kt7-raid: 54 graden, zonder silver artic en dergelijken.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

600@945, Vcore 1.8 (Asus Probe), temp. idle <40C., full load (koe+UT) max.51C.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
ik HEB de orb wannabee van spire, de gouwe. Nou, hij is best aardig, maar wat ik hoor van de real thing-orb, is deze gewoon matig, hij koelt maar meer ook niet, zo gauw ik weer doekoe heb, ga ik een dikke alpha of Corb halen, wil je de mijne dan overkopen? 10 piek.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 21:57
Als iemand een link naar een pic wil geven en wat info erbij zou ik dankbaar zijn 0+.

M'n duron600 wil nog net niet opstarten op 1ghz dat is erg frustrerend |:(

THX

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Spire Specs

Is de cooler waar het om draait..
zijn er ondertussen al meer mensen met ervaringen ?? 'k ga er zaterdag ook 1tje halen voor m'n 600 Duron :):):)

voor die FL. 23.-- is het nooit gegegooid geld.

Graag duron@speed posten :) als je er een spire op heb zitten :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Heb duron op a7v met spire cooler , weet niet precies welk type , duron 600 met verbonden l1 bruggen zal wel een van de eerste lichtingen zijn , op A7v met bios 1003 loopt op 850 900 wil net niet stabiel ik oc mijn bus nl niet tot ik mijn alpha krijg maar goed met spire cooler ( afhankelijk van buitentemp ) 37-39 graden idle 47-50 graden stressed ... netjes he ? vcore is 1.80als het goed is ( wijkt ietsjes af)
bjck ik zie dat jouw link verwijst naar een golden orb achtig design van spire ? ik heb echter een vierkant model met een fan die 4200 rpms maakt maar aan mijn gegevens te zien presteert ie ook prima , maar ja wil harder en dan koop je alpha

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik gebruik dat ronde ding niet maar de vierkante
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/ma324-15.gif
en heb de ventilator voor een 60*60*25 vervangen, maar de standaard fan is beslist niet echt veel slechter.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb ook een Spire orb-wannabee
Maar dat ding is zo groot dattie op een abit kt7 amper past, hij zit met zijn onderkant tegen 2 condensators aan en als je hem met een beetje kracht op je cpu wil proppen, moet je dus de condensators wegbuigen en als je niks tussen de koelribben en de condensators doet, BESCHADIG je ze vrij snel.

enne mijn duron 650@900 draait op 45 graden C

Hier komt iets hips te staan

• bjck
Het gaat idd om de ronde (ORB look a like) versie die ik wil gaan proberen... en 'k hoopte op replies met beetje vergelijkings materiaal tussen de Chrome ORB en deze....

Geen problemen met die condesatoren die naast de socket zitten.. want mensen met een Chrome ORB hebben grote problemen :(:(

• bjck
Graag ervaringen met het monteren van deze "NEP" ORB...

Ik heb hem in m'n handen gehad die spire en hij voelt goed zwaar aan....:):)

Pagina: 1