Mobiele Netwerknaam: waar opgeslagen?

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Wie weet waar de naam van het netwerk waar je met je mobiel opzit wordt opgeslagen? Wordt dat over het netwerk verstuurd, of staat er een tabel met een heeeeeleboel namen op je telefoon??

Ik vraag het omdat:
Mijn eerste nokia 6210 zei dat ik 'LIBTEL' had
Mijn tweede nokia 6210 zei dat ik 'LIBERTEL' had (zelfde sim)

Mijn conclusie: het staat in je telefoon
MAAR: moeten er dan niet onwijs veel operators op zo'n telefoontje staan?

Met of zonder mayonaise?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
[quote
Mijn conclusie: het staat in je telefoon
MAAR: moeten er dan niet onwijs veel operators op zo'n telefoontje staan?
[/quote]

klopt allebei

Tijd van werken, tijd van rusten

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
En als er een nieuwe operator komt?

Met of zonder mayonaise?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Toen ik een keer op Spa Franorchamps voor de F1 was, stond er zelfs "welkom bij de F1". Lijkt me niet dat dat op de telefoon opgeslagen stond...?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

volgens mij werkt het dan zo dat er een default lijst is per land, en dat er vanuit de palen in de buurt waar je staat een apart signaal verzonden kan worden met een aangepaste text, wat jij dus zag bij de Formule 1.

Die functie moet er zijn, ik zie ook altijd in welk net nr. van het vaste net ik me bevindt.

Verwijderd

Ik gok erop dat de palen 2 soorten uitzenden. Uitgebreide en korte naam en de telefoon kijkt wel welke die pakt.

In Belgie is altijd leuk, die geeft ook SMSje met welkom bla bla

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet het niet zeker hoor, maar klopt het niet allebei? Dat het bij sommige telefoons in de telefoon zelf zitten en andere telefoons die naam van het netwerk plukken? :?

🌞🍃

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29

_nethack

We're all MAD here

Op donderdag 28 maart 2002 14:09 schreef paella het volgende:
Toen ik een keer op Spa Franorchamps voor de F1 was, stond er zelfs "welkom bij de F1". Lijkt me niet dat dat op de telefoon opgeslagen stond...?
Dat was waarschijnlijk een cell-broadcast, hetzelfde systeem waarmee het Libertel netwerk de regio op het schermpje van je mobiel zet.

Het klopt inderdaad dat die lijst met namen in je telefoon zit. Dat de ene 6210 LIBTEL zegt en een andere 6210 LIBERTEL (en nieuw uit te leveren 6210 ongetwijfeld VODAFONE) heeft denk ik dus te maken met de firmware versie.

Als je op een netwerk terecht komt waar het toestel de naam niet van kent zie je als het goed is het netwerk nummer.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 16:40 schreef Operations het volgende:

[..]

Dat was waarschijnlijk een cell-broadcast, hetzelfde systeem waarmee het Libertel netwerk de regio op het schermpje van je mobiel zet.

Het klopt inderdaad dat die lijst met namen in je telefoon zit. Dat de ene 6210 LIBTEL zegt en een andere 6210 LIBERTEL (en nieuw uit te leveren 6210 ongetwijfeld VODAFONE) heeft denk ik dus te maken met de firmware versie.

Als je op een netwerk terecht komt waar het toestel de naam niet van kent zie je als het goed is het netwerk nummer.
Klopt helemaal. Je kan ook een lijst met alle netten raadplegen in je gsm om voorkeursnetwerken in te stellen enzo. En er wordt inderdaad wat in de nieuw uit te leveren gsm's aangepast als er een netwerk van naam verandert :)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 16:10 schreef thaduck het volgende:
Ik gok erop dat de palen 2 soorten uitzenden. Uitgebreide en korte naam en de telefoon kijkt wel welke die pakt.

In Belgie is altijd leuk, die geeft ook SMSje met welkom bla bla
De palen zenden gewoon een code uit van 3 cijfers. Daarbij zoekt de telefoon dan een naam. Op mijn display staat Dutchtone, maar als ik zoek naar netwerken staat er Orange NL (dat wordt dus wel via palen verzonden). Een vriend van me heeft 3310 met nieuwe firmware, daar staat ook Orange NL op display, ipv Dutchtone.

En als buitenlanders bij een Nederlandse provider roamen, krijgen ze meestal ook zo'n smsje hoor ;)
Pagina: 1