NT Profiles

Pagina: 1
Acties:

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Ik heb opdracht gekregen om op mn stageplek voor elke gebruiker een apart profiel en inlog script te schrijven. maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen.

kan iemand me hier uitleg (voorbeeld?) over geven?

alvast bedankt

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

inlogscript per gebruiker is hoogst onhandig (en hoogst ongebruikelijk)
Verstandiger is kix32 te gebruiken (www.kix32.com), goed parametriseerbaar.
Eventueel kan ook windows scripting host, als sinds i love you nog vb-scripts op de desktop worden toegelaten.
Bij kix zitten in elk geval voldoende voorbeeldscripts om er wat moois van te maken.

Voor profielen kun je hier beginnen:
http://www.i386.com/admin/policy/index.htm
of een boekje kopen in de winkel, want elk fatsoenlijk nt-boek behandelt ook profiles
(Ik zou als je dan toch bezig bent gelijk maar de policies meenemen)

succes

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
ik heb hier net een heel groot, dik, maar vooral stoffig boek gevonden over windoos NT 4.0 ff lezen :)

ennuh, dit is de 1e keer dat ik met NT werk, dus ben (nog) beetje een knurft in dit.

One's never alone with a rubber duck.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

Exterazzo

Qeasy

Onze systeembeheerder bij ons op school is dus zwaar gek he. Hij heeft voor alle 1500 mensen op school een apart profiel gemaakt in WinNT, echt ziek is dat. Bah bah bah, ik haat die gast ook zo he. Wij mogen nix downloaden en eerst kon je nog gewoon via netwerkomgeving op de server rondneuzen, daar stond gewoon een map van 4 gig, vol met mp3z. En wij kunnen nix downloaden. Echt ziek :r:r:r:r:r:r:r:r

Audentia

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand hoe je het Ctrl-Alt-Del to login scherm van Windows NT veranderd?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wat wil je eraan veranderen?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 21:25 schreef Exterazzo het volgende:
Onze systeembeheerder bij ons op school is dus zwaar gek he. Hij heeft voor alle 1500 mensen op school een apart profiel gemaakt in WinNT, echt ziek is dat
<knip>
Wij mogen nix downloaden en eerst kon je nog gewoon via netwerkomgeving op de server rondneuzen, daar stond gewoon een map van 4 gig, vol met mp3z.[/quote]Hmmm, volgens mij begrijp je niet helemaal, dat het een hels karwei is om 1500 supernieuwsgierige studenten/schoolieren op een veilige afstand van het netwerk te houden. Overigens kan ik me ook niet voorstellen, dat hij 1500 aparte profiles heeft aangemaakt. Hij zou beter moeten weten! ;)
Mare juist tegen mannetjes zoals jij is dit de oplossing. Rechten? geen >:)

Biggs: Jij bent denk ik op zoek naar het winnt256.bmp bestand. Kan ook iets anders heten, maar zoek maar eens in de winnt directory en u zult vinden!

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1