Airflow in miditowers, belang van fan in psu

Pagina: 1
Acties:

• colleoni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik heb een Miditower ATX kast, nog afkomstig uit het Pentium MMX tijdperk waarin een P3-700@933 loopt. Nou moet ik altijd de kast aan een kant oplaten, dan wordt de system temp zo'n 29-30 graden, Want als ik de kast sluit dan wordt het een soort oven :) 37-39 graden celsius. En dat vind ie niet grappig, dan begint Windows2000 nogal te zeiken (reset, blauw schermpje). Nu weet ik dat mijn oma nog harder blaast dan mijn voeding, dus daar ligt het zeker gedeeltelijk aan. Nu is mijn vraag of ik een kast of voeding + fans kan kopen waardoor de kast dicht kan, zodat het wat minder geluid maakt en minder stoffig wordt, Maar waarbij ik dus wel rond de 30 graden blijf....? Kan een goede voedingskoeling zoveel uitmaken? Lijkt me sterk....
Liefst wil ik een goede nieuwe kast, maar voor niet meer dan 60-70 euro ofzo (wel midi-tower ivm ruimte)....

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 14:15

Tittysmack

"no comment"

systeem temperatuur, bedoel je je cpu en mboard temps??

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• colleoni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik bedoel de MB temp (zoals Asus Probe die weergeeft), die wordt veel te hoog bij gesloten kast. De cpu temperatuur blijft ok, wel een graadje of 3 hoger, maar geen probleem. Het is juist de hitte van de cpu die niet weg kan heb ik het idee.

Verwijderd

zitten er geen leuke 3-pinnekes-combinaties op je bord waar je van die schitterende ventilatortjes op kan prikken? die kun je dan in je kast schroeven en hop, koeling.

/me bedenkt zich iets...

evt gaatjes bijboren voor fans.
eis fans proefdraaien in de winkel als je nieuwe koopt, want je wil vast geen fans zoals ik ze heb (m'n pc maakt meer herrie dan m'n auto :( )