wanadoo premium instabiel?

Pagina: 1
Acties:

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Hallo,

ik heb een wanadoo premium abbo sinds een jaar, ging allemaal retestrak top geen probleem tot, zeg, 1 week geleden. Regelmatig dat het modem eruit ligt (amber-uit knipperend lampje in casema-taal), dat zal wel aan wanadoo zelf liggen in zo'n geval, maar dat is niet het enige issue. Als het modem wel goed werkt en het signaal is ok (ook doorgemeten bij de helpdesk) heb ik nog steeds elke dag problemen met inloggen: blijft hangen bij "dialing.."/"verifying username&password"/"registering on network" (1 v/d 3 stadia, elke keer anders) en dan verschijnt de error: PPP protocol terminated.
Als ik een half uur tot een uur wacht is het meestal weer goed maar als ik weer opnieuw moet inloggen (na afsluiten of als ik er ineens afgekickt word) is het bidden om erdoorheen te komen. De helpdesk dacht dat het aan het afsluiten van de verbinding ligt. Als dat niet goed gebeurt kun je lang wachten voordat de inlogserver je account weer pakt. Maar ik heb het zelfs als ik voor het eerst op de dag opstart..
Als het lukt om online te komen dan draait het verder als een zonnetje.
Configuratie: rasPPPoe, win2k pro (256M, 1.2Ghz)

1) hoe kan ik het PPP protocol loggen zodat ik kan zien wat de error details zijn (iets met netsh?)

2) zijn er meer mensen met dit rare probleem? Ligt dit aan wanadoo of aan mijn pc (bijv. geen geaard stopcontact).

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

Het probleem ligt meer aan de Software. Ik had dat ook in het begin. Vanaf dat ik een router gebruik(Draytek Vigor 2200E) heb ik er geen last meer van. Die software van Wanadoo is niet goed. Of je moet overstappen op WinXP. daar zit andere software in.

• whitey-d
Nou, ik heb die wanaboo troep al overboord gegooid en heb nu rasPPPoe. Volgens mij zou dat prima moeten werken. En ik heb een vrij sterke voorkeur voor win2k vs. xp.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:00
Ligt er d8 ik gewoon aan dat je niet braaf hebt uitgelogd voordat je opnieuw boot. Als je dan probeert in te loggen dan denkt Wanadoo dat je al ingelogd bent. Ze controleren de link elke 15 minuten of zoiets. Enige oplossing: braaf uitloggen.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 15:39
Als je rf lampje amber -uit knippert kun je er zeker van zijn dat het niet aan je software ligt.
Dat je login blijft hangen is zeker een optie.
weet niet of het nog zo is, maar "vroeger" logde je in met blablablaa@wanadoo zet er eens .nl achter als je er niet in komt. of haal het weg als je dat altijd al doet.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Gewoon je login veranderen als de verbinding plots wegvalt: cXXXXXXX@wanadoo ---> cXXXXXXX@casema .

Wil wel eens helpen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

werkt hier ook niet meer echt lekker sinds gister maar nu savonds (bijna) doet casema het wel weer

• whitey-d
braaf uitloggen heb ik inmiddels onder de knie. Verder log ik altijd gewoon in met @wanadoo. Alleen die truuk met @casema is wel een goeie, die ga ik zeker ff uitproberen.
Weet iemand hoe je je rasPPPoe kunt loggen voor error details?

• whitey-d
ze zijn inmiddels langsgeweest vd technische dienst en het bleek een 'verrot contact' te zijn ergens bij de centrale ingang...

Pagina: 1