Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Het makkelijkste is om up2date te configureren.
Wat je ook kunt doen is alle packages downloaden die je nodig hebt, bijvoorbeeld van ftp://download.xs4all.nl/pub/mirror/redhat/linux/updates, en dan een 'rpm -U *' doen van de packages die je hebt gedownload.
Wat je ook kunt doen is alle packages downloaden die je nodig hebt, bijvoorbeeld van ftp://download.xs4all.nl/pub/mirror/redhat/linux/updates, en dan een 'rpm -U *' doen van de packages die je hebt gedownload.
Verwijderd
7.3 is in beta 3 dus 8 duurt nog wel ff.
en gezien een RCHE certificaat 2 major versies geldig is.
duurt het nog wel langer denk ik.
Draai rhn_register en daarna up2date
Dan maakt hij een inventaris met alle pakages die je hebt op je bak. en laat de updates zien.
Je kan dan aanvinken welke jezelf van belang vindt.
Wat ik wel zou doen is kijken wat je gebruikt dus als je met ssh vanaf internet op je bak komt zou ik openssh wel updaten.
Als je niet weet wat het is dan vraag je de info op van de RPM.
Ook is up2date handig voor je afhankelijke sub pakketjes.
(wat een vertaaling) deze zoekt hij automatisch.
mazzel
/knip
/knip
hmmm kies toch maar voor up2date
en gezien een RCHE certificaat 2 major versies geldig is.
duurt het nog wel langer denk ik.
Draai rhn_register en daarna up2date
Dan maakt hij een inventaris met alle pakages die je hebt op je bak. en laat de updates zien.
Je kan dan aanvinken welke jezelf van belang vindt.
Wat ik wel zou doen is kijken wat je gebruikt dus als je met ssh vanaf internet op je bak komt zou ik openssh wel updaten.
Als je niet weet wat het is dan vraag je de info op van de RPM.
Ook is up2date handig voor je afhankelijke sub pakketjes.
(wat een vertaaling) deze zoekt hij automatisch.
mazzel
/knip
/knip
Verwijderd
Als 'beginner' zou ik dat ook doen, maar het gebeurd wel eens dat rhn onbereikbaar is voor niet-betalende gebruikers, dit gebeurde dus bij de release van KDE 2.2.2 voor 7.2, en als je dan dus toch die updates z.s.m. wilt hebben, is zelf downloaden sneller. Enige nadeel is dat de dependencies ("afhankelijke sub pakketjes"Op donderdag 28 maart 2002 13:00 schreef lemac4444 het volgende:
Verwijderd
true
maar hij checked elke 12 uur naar die RPM's
dus ja euh hoe snel wil je het hebben als je het goed insteld heb je het al voordat je het weet dat je het nodig hebt.
(wel op laten slaan die RPM's)
Uitgaande van een vaste lijn naar het Wereld Wijde Wonder.
toch rhn netwerk heeft 104 kb downstream is toch niet slecht vindt ik.
Ok soms in top uren of nieuwe major releases zal het instorten maar dat is met alles.
("ben gelukkige eigenaar van een 8mbit lijn")
cya
maar hij checked elke 12 uur naar die RPM's
dus ja euh hoe snel wil je het hebben als je het goed insteld heb je het al voordat je het weet dat je het nodig hebt.
Uitgaande van een vaste lijn naar het Wereld Wijde Wonder.
toch rhn netwerk heeft 104 kb downstream is toch niet slecht vindt ik.
Ok soms in top uren of nieuwe major releases zal het instorten maar dat is met alles.
("ben gelukkige eigenaar van een 8mbit lijn")
cya
up2date trekt alle belangrijke updates binnen.
Wat verder handig is om te updaten, wat dus niet in up2date zit zijn:
Galeon (persoonlijke favoriete browser)
Mozilla
GAIM
libusb
Netscape
XMMS
Divx4Linux (Zit er niet bij standaard)
Xine (ook niet standaard)
en nog een stel meer. Als je een lijst met progsels wilt die geupdate moeten worden, kun je me mailen
Wat overigens ook een mooi pakket is voor updates, is updateme.
simpel
en dan gewoon updateme intikken
Dit progsel trekt alles uit de update dir op een ftp server en installed dit. Werkt geweldig (je moet het wel 3x draaien ofzo ivm depencies)
Wat verder handig is om te updaten, wat dus niet in up2date zit zijn:
Galeon (persoonlijke favoriete browser)
Mozilla
GAIM
libusb
Netscape
XMMS
Divx4Linux (Zit er niet bij standaard)
Xine (ook niet standaard)
en nog een stel meer. Als je een lijst met progsels wilt die geupdate moeten worden, kun je me mailen
Wat overigens ook een mooi pakket is voor updates, is updateme.
code:
1
| rpm -Uvh ftp://linuxserv.uga.edu/pub/unix/linux/updateme-3.5.6-1.noarch.rpm |
en dan gewoon updateme intikken
Dit progsel trekt alles uit de update dir op een ftp server en installed dit. Werkt geweldig (je moet het wel 3x draaien ofzo ivm depencies)
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Volgens mij is er een mogelijkheid op andere pakages ook toe te voegen die hij checked maar weet niet zeker
OK, tnx guys.
Ik ben vanavond weer ff zoet.
@WHiZZi:
Tnx voor je aanbod. Ik probeer iig er eerst zelf erachter te komen waar mijn 'progsels' geupdate kunnen worden.
Als het me dan alsnog teveel wordt, mail ik wel!
Ik ben vanavond weer ff zoet.
@WHiZZi:
Tnx voor je aanbod. Ik probeer iig er eerst zelf erachter te komen waar mijn 'progsels' geupdate kunnen worden.
Als het me dan alsnog teveel wordt, mail ik wel!
Gebruik dan 'rpm -Fvh *', dan worden alleen de packages geupgrade die geinstalleerd waren.Op donderdag 28 maart 2002 12:58 schreef Cobus_NL het volgende:
Het makkelijkste is om up2date te configureren.
OK, die updates installen is dus een eitje! Simpelweg alles geinstalleerd waar hij mee kwam. 
Alleen had ik de Preferences aangegeven dat er geen updates moesten worden geinstalleerd van door mij gewijzigde instellingen.
Dus nu kwam hij met de message dat het volgende niet automatische geupdate werd, maar als ik het wilde ze toch kon meenemen:
- X86...
- X86...
- kernel
Ik heb er voor gekozen om dit niet te doen.
Had ik dat beter wel kunnen doen? Of worden dan bijv. mijn aangepaste muisinstellingen, DNS zones ed gewist?
Alleen had ik de Preferences aangegeven dat er geen updates moesten worden geinstalleerd van door mij gewijzigde instellingen.
Dus nu kwam hij met de message dat het volgende niet automatische geupdate werd, maar als ik het wilde ze toch kon meenemen:
- X86...
- X86...
- kernel
Ik heb er voor gekozen om dit niet te doen.
Had ik dat beter wel kunnen doen? Of worden dan bijv. mijn aangepaste muisinstellingen, DNS zones ed gewist?
Pagina: 1