Hier had uw advertentie kunnen staan!
Er bestaat wel zoiets als 'autologin', daar kun je op google wel naar zoeken.
Maar wat voor programma wil je starten? Misschien is het makkelijker om dat programma in je opstart scripts te zetten.
Maar wat voor programma wil je starten? Misschien is het makkelijker om dat programma in je opstart scripts te zetten.
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
Verwijderd
pam en je .profile zonder X ,en euh je hebt een autostart folder in X
ps edit pam NIET met pico maar met vi.
en pas op met spaties luisterd erg gevoelig zorg 1st voor een rescue disk.
ps edit pam NIET met pico maar met vi.
en pas op met spaties luisterd erg gevoelig zorg 1st voor een rescue disk.
Verwijderd
Faut... volgens mij is die autostart folder toch alleen voor KDE?! (correct me if I'm wrong)...Op donderdag 28 maart 2002 13:24 schreef lemac4444 het volgende:
...en euh je hebt een autostart folder in x...
Zover ik weet is dat inderdaad een KDE iets.Op donderdag 28 maart 2002 14:05 schreef Ceyene het volgende:
[..]
Faut... volgens mij is die autostart folder toch alleen voor KDE?! (correct me if I'm wrong)...
Je kunt natuurlijk met .xinitrc of .Xsession ook iets automatisch laten opstarten als X opstart.
Het gaat om een X applicatie. Ik probeer even het bovenstaande
In /etc/inittab staan een aantal regels als:Op donderdag 28 maart 2002 16:01 schreef EWS99 het volgende:
Het automatisch opstarten van een programma is nu gelukt. Autologin moet ik nog proberen.
Alleen nog een vraag:
Hoe krijg ik alle consoles (alt-F1 t/m alt-F6) weg?
code:
1
2
3
| 1:2345:respawn:/sbin/agetty vc/1 9600 2:2345:respawn:/sbin/agetty vc/2 9600 etc... |
Als je die weghaalt zijn de virtuele consoles weg.
'agetty' kan ook 'getty' zijn en 'vc/1' zou ook 'tty1' kunnen zijn, maar het idee is duidelijk.
Owkee, die terminals zijn nu weg. Is het ook mogelijk om de toetscombinaties uit te schakelen? Ik krijg nu een leeg scherm met een knipperende cursor wanneer ik op ALT+F2 druk.
Met 'dumpkeys' kun je zien wat elke toets doet, met 'loadkeys' kun je dat aanpassen.
Verwijderd
7:23:respawn:su - root /bin/bash
dit in je inittab laat auto root inloggen en bash starten,
hier in dit voorbeeld heeft root geen password doordat de x uit de /etc/passwd verwijderd is
dit in je inittab laat auto root inloggen en bash starten,
hier in dit voorbeeld heeft root geen password doordat de x uit de /etc/passwd verwijderd is
Pagina: 1