Toon posts:

Monitor aan / uit? Wat is beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in bedrijven vaak, dat ze de monitoren aan laten staan als de werktijd erop zit en er een screensaver op draaien..

Maar is het nou beter om gewoon je beeldscherm uit te doen?
of Standby, of gewoon aan laten en een screensaver draaien?

Verwijderd

Wat denk je nou zelf ? Uit is toch altijd beter ? Langere levensduur bijvoorbeeld ?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41

Len

Leeg

Tja... hoe standby is standby...

Wat blijft er aan als je monitor op standby gaat? Je hoogspanning gaat wel van je buis af, Dus voor de buis is standby net zo als uit.

Voor het milieu is het beter dat je het uitzet. (De monitor gebruikt altijd wel wat stroom).

Free Tibet

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De screensaver is alleen voor de lol, meer niet.
Voor je monitor is het iig niet beter, en voor de rest van je pc ook niet.
Eigenlijk vreet het dan juist nog meer stroom op, omdat die screensaver er voor zorgt dat je proc moet werken, dus die eet dan nog meer stroom. :)

Dus: Het beste is eigenlijk om hem op Stanby te doen, of gewoon lekker uit. :)

🌞🍃

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
En natuurlijk wat brandgevaar. Las laatst dat vele Europese tv's niet veilig genoeg waren in de Standby. Konden zomaar kortsluiting veroorzaken en in de fik vliegen, met alle gevolgen van dien. Zoiets zal ook wel voor monitoren gelden.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:46
het is wel vaak zo dat als iemand 5 min. weg gaat, hij de monitor uit zet. Dan kan je beter of screensaver of gewoon helemaal nix. Het is namelijk slecht voor de beeldbuis als je de monitor binnen een korte tijd aan/uit zet.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt je beeldscherm toch zo instellen dat ie na een aantal minuten (of dagen :+ ) standby gaat?
Standby verbruikt een monitor bijna nix, ik weet niet precies hoeveel maar het is te verwaarlozen.
Maar als je een groot bedrijf hebt waar 100 monitoren de hele nacht standby staan telt dat natuurlijk wel weer aan.
Ik zet me monitor altijd uit als ik weg ga van me pc.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

gewoon effe uitzetten, ook als je monitor standby staat gebruikt hij nog veel stroom ( minimaal 15 watt, ligt natuurlijk aan je monitor) kortom gewoon uitzetten. Waarom zou je hem ook aanlaten.. die knop aan de voorkant is niet voor de sier.. duh

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 28 maart 2002 16:01 schreef DataBeest het volgende:
De screensaver is alleen voor de lol, meer niet.
Voor je monitor is het iig niet beter, en voor de rest van je pc ook niet.
Eigenlijk vreet het dan juist nog meer stroom op, omdat die screensaver er voor zorgt dat je proc moet werken, dus die eet dan nog meer stroom. :)

Dus: Het beste is eigenlijk om hem op Stanby te doen, of gewoon lekker uit. :)
Vreet niet meer stroom, als je monitor gewoon aan laat maar zwart beeld weergeeft verbruikt het wel een stuk minder stroom (ik heb het gemeten) en het staat echt niet in verhouding tot die 2% die je processor extra verbruikt op dat moment dat de screensaver draait.

Standby is voor korte tijd beter, op goede monitoren is het beeld dan ook meteen weer scherp na standby want de eerste 10 minuten word de beeldbuis op half vermogen gehouden.
Pagina: 1