Toon posts:

Miro vs. Hauppage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensuh,
k zit met een probleempje, ik heb een Tv kaart nodig, maar welke tja die keus is nogal moeilijk.. en die topics hier geven nog niet egt de beste uitkomst, vandaar een nieuwe request. Ik zit te twijfelen tussen deze 2:
1) Hauppage WIN/TV GO
2) Miro Studio PCTV rave

Voornamelijk wil ik met de kaart opnemen van Tv en omzetten naar bijv vcd.
Mijn specs:
AMD Tb @ 1333
Asus A7V266
Asus v7700 Ti deluxe

iemand advies.. wat zijn de voordelen en nadelen van de kaart.. en wat is jullie persoonlijke ervaring???

Greetz

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Koop een Asus tv box, diekun je aansluiten op elke deluxe kaart :) kost iets van 80 euro.....

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:27

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

btw Miro heet nu Pinnacle.
Ik heb de Pinnacle PCTV Rave en ben er zeer tevreden over, ik heb em nu toch zeker 1 jaar en had deze kaart voor 100 DM gekocht bij de Mediamarkt. Nu is de prijs nog altijd rond de 100 DM (dus ongeveer €50,-). Waar ik alleen spijt van heb is, nu ik een snellere pc heb, dat ik niet de Pro heb gekocht, want deze heeft stereo geluid. Als je wilt gaan capturen en je wilt iets fatsoenlijks hebben zou ik je aanraden om zeker een kaart met stereo aan te schaffen. Voor de rest is de Rave een super kaartje (prijs/kwaliteit)!

En daarbij werkt ronny cablecrypt decoder 2.04 (C+) ook goed :)
(mag toch gezegd worden)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dus opnemen van Tv, met o.a VirtuaDub, maar kan ik dan ook mn videorecorder erop aansluiten of op mn V7700 Ti Deluxe?? zoda ik mn oude Z-filmpjes op vcd ken zette??

Verwijderd

Beide kaarten maken gebruik van dezelfde chip (Conexant BT8x8). De prestaties zullen dus bijna gelijk zijn.

Je kunt dan beter kiezen voor de kaart, die voor jou de beste software, AB en aansluitingen heeft.

Nog enige linkjes ;) (wel in Duits):
Pinnacle
Hauppage

suc6

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 18:27 schreef madashell het volgende:
Beide kaarten maken gebruik van dezelfde chip (Conexant BT8x8). De prestaties zullen dus bijna gelijk zijn.

Je kunt dan beter kiezen voor de kaart, die voor jou de beste software, AB en aansluitingen heeft.

Nog enige linkjes ;) (wel in Duits):
Pinnacle
Hauppage

suc6
Klopt. Ik heb de Hauppage. Ben er zeer tevreden over. Toch komt die van Pinnacle beter uit de reviews vanwege de volgende punten:
- groter softwarepakket
- geen irritant getik bij het zappen(geluid uit, geluid aan)
Ik zou sowieso geen "Go" versie doen aangezien deze mono geluid heeft. Ga dan voor de PCI versie(met FM tuner).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

ik ga voor pinnacle hebben meer ervaring in dat soort zaken was vroeger van miro en die leveren top spul op video bewerking enz enz

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 18:39 schreef subgrafix3d het volgende:
ik ga voor pinnacle hebben meer ervaring in dat soort zaken was vroeger van miro en die leveren top spul op video bewerking enz enz
Kolere....is dit echt nederlands??
Dat van die ervaring, klopt dat wel? Toen ik mn Hauppage WinTV PCI 3 jaar geleden kocht waren er voor zover ik zag vrijwel geen andere goede kaarten(in de reviews kwam die er altijd het beste uit). Volgens mij kwam Miro/Pinnacle pas later met diezelfde tv-kaarten. Toch blijft onze conclusie gelijk: volgens ons kan je beter voor Pinnacle gaan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
wordt het dus toch de Pinnacle..:) dus niet de Go versie, maar de PCI versie, want die had dus stereo geluid??

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 19:51 schreef mademan het volgende:
wordt het dus toch de Pinnacle..:) dus niet de Go versie, maar de PCI versie, want die had dus stereo geluid??
Volgensmij zijn tegenwoordig alle TV kaarten van Pinnacle PCI?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom wil je een tv kaart kopen als je al een Asus 7700 deluxe hebt?
Daar kan je heel goed mee capturen. Mijn ervaring is juist dat je met de asus kaart minder last hebt van framedrops.

Je gebruik je video als tuner en deze sluit je dan aan op de asus kaart. Dan hoef je alleen maar de nvidia WDM 1.08 capture drivers te installeren en je kan zonder problemen cappen met Vdub, Avi_IO, IULAB etc.

Ik capture zelf zonder problemen (geen framedrops) met m'n Asus TNT2 Ultra kaart... (athlon 900 / 256mb ddr / asus a7v266)
Format Resolutie Compression
YUV2 704/720x576 uncompressed of Huffyuv

En daarna zet ik het om in VCD of SVCD met gebruik van eventuele filters in avisynth of vdub.

Ik heb overigens ook die Pinnacle kaart gehad en die heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet werkend op m'n asus a7v266....

[topic=370808/1/25]

Verwijderd

Pinnacle staat er wel om bekend dat ze redelijk brakke drivers hebben, in ieder geval

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 09:48 schreef CooLKillaH het volgende:
Pinnacle staat er wel om bekend dat ze redelijk brakke drivers hebben, in ieder geval
brak zijn de drivers iig, met name onder win2k en XP :( wordt tijd voor een nieuwe update, ik heb de kaart maar ff uit mn systeem getrokken...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 22:44 schreef Raven- het volgende:
Waarom wil je een tv kaart kopen als je al een Asus 7700 deluxe hebt?
Daar kan je heel goed mee capturen. Mijn ervaring is juist dat je met de asus kaart minder last hebt van framedrops.

Je gebruik je video als tuner en deze sluit je dan aan op de asus kaart. Dan hoef je alleen maar de nvidia WDM 1.08 capture drivers te installeren en je kan zonder problemen cappen met Vdub, Avi_IO, IULAB etc.

Ik capture zelf zonder problemen (geen framedrops) met m'n Asus TNT2 Ultra kaart... (athlon 900 / 256mb ddr / asus a7v266)
Format Resolutie Compression
YUV2 704/720x576 uncompressed of Huffyuv

En daarna zet ik het om in VCD of SVCD met gebruik van eventuele filters in avisynth of vdub.

Ik heb overigens ook die Pinnacle kaart gehad en die heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet werkend op m'n asus a7v266....

[topic=370808/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
maar wat bedoel je met: gebruikt je video als tuner??? k heb net WDM 1.08 geinstalled. maar k kom der nie uit...:(

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ikzelf heb de Hauppauge Theater kaart, benk zeer tevreden over. Voor alle OS'en zijn er drivers voor (Suse ondersteund hem zelf, Windows 2000 en XP kent er drivers voor).

Ik koos voor de Theater ivm de Dolby Pro Logic Surround Sound ondersteuning en de Teletekst mogelijkheden.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Pagina: 1