Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Heb net mijn golden orb vervangen door een coolermaster DP5-7H53F. Heel tevreden over de temperatuur (graadje of tien lager, stressed). Maar na installatie ruik ik ook een vreemde geur
, een soort van doorbrand geur, maar er is niks door gebrand cq aan het doorbranden. Alles is keurig koel.... Nieuwigheid???? Iemand dit ook weleens gehad?
Ik heb dit ook wel eens gehad, toen was het de voeding fan die niet meer of nauwelijks draaide.
Ik gebruik de coolermaster pasta htc-001 ofzoiets...moet toch wel oke zijn dacht ik. Maar ik heb wel de beschreven methode van coolermaster gebruikt om het aan te brengen. Dan krijg je dus een veel groter dun oppervlak pasta op de koeler dan nodig zou zijn om de core te bedekken. Maar kan me niet voorstellen dat dat zo gaat stinken.... Want zo heet wordt dat natuurlijk niet (zit namelijk niet bij core) en dacht ook dat dat spul niet echt snel zou verdampen....
Nog andere ideeen? alvast bedankt....
Verwijderd
Dus omdat jij denkt dat het dat niet kan zijn, moet het wat anders wezen?Op donderdag 28 maart 2002 12:50 schreef colleoni het volgende:
Ik gebruik de coolermaster pasta htc-001 ofzoiets...moet toch wel oke zijn dacht ik. Maar ik heb wel de beschreven methode van coolermaster gebruikt om het aan te brengen. Dan krijg je dus een veel groter dun oppervlak pasta op de koeler dan nodig zou zijn om de core te bedekken. Maar kan me niet voorstellen dat dat zo gaat stinken.... Want zo heet wordt dat natuurlijk niet (zit namelijk niet bij core) en dacht ook dat dat spul niet echt snel zou verdampen....
Kolepasta wordt niet heet?! Waar heb je dat spul dan opgesmeerd? Op je boterham ofzo? De pasta moet op de core komen en wed maar, die wordt echt wel heet!Op donderdag 28 maart 2002 12:50 schreef colleoni het volgende:
Dat schrijf ik niet, mijn hypothese is alleen dat dat het niet zal zijn. Daarom post ik dit, om te kijken om iemand mijn hypothese kan weerleggen. Als je goed leest en nadenkt staat dat er ook. Dus heb je nog een idee, of post je zomaar wat in het rond.....
Jij weet het anders ook niet, dus niet zeiken tegen mij. Spuit er dan febreze op ofzo
De koelpasta die niet tussen de core en koeler zit wordt natuurlijk veel minder heet, dan lijkt mij dat deze niet over zal gaan in gasvorm (cq mogelijke stank). Ik heb het misschien niet zo duidelijk geschreven, maar je moet ook maar eens wat beter lezen voor je zo vaag reageert. Chocolade pasta is misschien wat lekkerder op je boterhamOp donderdag 28 maart 2002 13:43 schreef Morre het volgende:
[..]
Kolepasta wordt niet heet?! Waar heb je dat spul dan opgesmeerd? Op je boterham ofzo? De pasta moet op de core komen en wed maar, die wordt echt wel heet!
Is het niet gewoon je motortje die de lucht ioniseert omdat er kleine vonkjes optreden? Zou niet moeten met een 'brushless' motortje, maar misschien dat die motortjes weer op een andere manier de lucht ioniseren.
Geioniseerd lucht ('electriciteitslucht') is die lucht die je altijd bij elektromotors ruikt. Boormachine's ioniseren altijd flink de lucht, een Dremel is er ook heel goed in. Komt door de koolborstels (die je dus bij een brushless motor niet hebt).
Geioniseerd lucht ('electriciteitslucht') is die lucht die je altijd bij elektromotors ruikt. Boormachine's ioniseren altijd flink de lucht, een Dremel is er ook heel goed in. Komt door de koolborstels (die je dus bij een brushless motor niet hebt).
Macbook Pro
Waar smeer je dat spul dan nog meer op?!?!? Alleen de core is voldoende hoor!Op donderdag 28 maart 2002 13:46 schreef colleoni het volgende:
[..]
De koelpasta die niet tussen de core en koeler zit wordt natuurlijk veel minder heet....
More en Colioni (noobs) ga lekker via mail of icq lopen flamen op elkaar!
Verder zou ik gewoon je koeler eraf halen, de orb terugplaatsen, dan kijken of het nog steeds stinkt. Stinkt het niet meer, dan zit het dus in je nieuwe koeler. Maak hem dan goed schoon en breng een DUNNE laag arctic silver of eventueel andere koelpasta aan. Gebruik iig niet je oude koelpasta, altijd nieuwe gebruiken.
Stinkt het nog steeds alleen dan met de oude orb erop, dan zou ik je neus zijn werk laten doen en hem maar eens uit laten zoeken waar de geur precies vandaan komt.
Veel suc6 ermee.......
Verder zou ik gewoon je koeler eraf halen, de orb terugplaatsen, dan kijken of het nog steeds stinkt. Stinkt het niet meer, dan zit het dus in je nieuwe koeler. Maak hem dan goed schoon en breng een DUNNE laag arctic silver of eventueel andere koelpasta aan. Gebruik iig niet je oude koelpasta, altijd nieuwe gebruiken.
Stinkt het nog steeds alleen dan met de oude orb erop, dan zou ik je neus zijn werk laten doen en hem maar eens uit laten zoeken waar de geur precies vandaan komt.
Veel suc6 ermee.......
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
RetepV en Mol, bedankt voor je ideeen. Heb orb nog een keer gewisseld. Geen stank. Ligt dus aan coolermaster setup. Dan wel de ionisatie van de lucht, dan wel stinkende pasta.....
Heb net alleen effe de fan van de coolermaster laten draaien. Nou daar komt dus die geur vanaf. Het word wel steeds minder, lekker vaag allemaal. Maar het zal allemaal wel.
En wat ga je nu doen dan?Op donderdag 28 maart 2002 13:53 schreef colleoni het volgende:
RetepV en Mol, bedankt voor je ideeen. Heb orb nog een keer gewisseld. Geen stank. Ligt dus aan coolermaster setup. Dan wel de ionisatie van de lucht, dan wel stinkende pasta.....
Je kan kijken of het de fan is door die gewoon los aan je mobo te hangen ofzo.
Verder zou ik de onderkant van je koeler erg goed schoonmaken. Met wasbenzine, of nog aggresiever spul. nagellak remover oid.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Zie mijn vorige posting. Heb fan effe uit elkaar geschroevd, en wat electro spray in gespoten. Netjes in elkaar gezet en voila, no more stank
Dank jullie wel
ik gok erop dat die fan gewoon nog ff moet inlopen.
Wedden dat het over is na een dagje draaien?
Wedden dat het over is na een dagje draaien?
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Das die smerige roze shit denk ik... ik heb nog nooit stank gehad... hmmm... raar ?? ik zou het niet weten, anders dan dat roze shit.
Pagina: 1