Toon posts:

comp op afstand bedienen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogenlijk om je pc (thuis) terwijl hij uit staat van een andere locatie via i-net aan te roepen zodat hij aan gaat en dan bij alle gegevens etc kan?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08
[Edit] Foutje. vraag verkeerd begrepen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Phoowy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2023
Moet je ff kijken of je moederbord WakeUpOnLan ondersteund.. en ja, dan zou dat moeten kunnen met de juiste software :P

• Scarfish
  • Laatst online: 06-05-2025
zo ver ik weet is het wel mogelijk om je pc allemaal acties uit te laten voeren via bijvoorbeeld je mobiel. Mawar echt aan zetten lijkt me niet.

Erm...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 12:22 schreef Japie_17 het volgende:
Je kunt VNC (virtual Network Computing) gebruiken om de computer over het internet te besturen (een freeware programma) Hier te downloaden.

Maar wat ook wel makkelijk is, is NetMeeting van Microsoft, staat als het goed is al op iedere computer vanaf Win98SE.
dat snap ik ook dat het zo kan maar ik wil dat thuis mn pc uit staat, en als ik wil hem via afstand via i-net dan aan kunnen zetten en zo in mn pc kunnen snappie....

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
er is ook zo iets als wake up on modemring. Als je mobo en je netwerkkaart dat ondersteund, moet je alleen nog software hebben. Geen idee watvoorsoort. Download.com?

• Phoowy
  • Laatst online: 17-10-2023
Op donderdag 28 maart 2002 12:24 schreef theplayerr het volgende:
dat snap ik ook dat het zo kan maar ik wil dat thuis mn pc uit staat, en als ik wil hem via afstand via i-net dan aan kunnen zetten en zo in mn pc kunnen snappie....
Kijk us in de BIOS naar Wakeup On Lan, als je een nieuw type moederbord hebt kan het niet missen dat je de optie hebt, zorg dat ie aanstaat..

Dan nog software installeren op de computer voor remote control en klaar....

Verwijderd

beetje vage titel voor wat je bedoeld, maar ja, je kan idd computers aan zetten op afstand.. via WOL (mac moet wel bereikbaar zijn op inet dan he) en je kan een 2e compu aan laten staan, een schakelcircuit ontwerpen die de 'hoofd'computer aan zet wanneer jij dat wil..

Verwijderd

Topicstarter
heb een compaq 5710 dus da zal wel niet dr op staan of ondersteunen helaas:(
Pagina: 1