Het leek me wel leuk om een gigantische vergelijking te maken tussen een heleboel videokaartjes, vanaf de mx200 tot de Ti-4600. Het is een vergelijking alleen op 1600x1200x32, ik wilde dat de videokaart zoveel mogelijk de bottleneck is. In ieder geval, Alsjeblieft... (Direct 3d)
En dit is dus van standaard kaarten? Ga je ook 1 maken van al deze kaarten maar dan als ze tot hun maximale zijn overgeclockt? Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Waarmee je het gebencht hebt is ook wel interessant.
Kan je ook een grafiek maken gesorteerd op snelheid?
Met R classic bedoel je een Radeon DDR?
Op zich is dit best interessant voor mensen die een gamekaartje zoeken want bij veel test worden niet zo heel veel kaarten meegenomen, mooi gedaan.
Kan je ook een grafiek maken gesorteerd op snelheid?
Met R classic bedoel je een Radeon DDR?
Op zich is dit best interessant voor mensen die een gamekaartje zoeken want bij veel test worden niet zo heel veel kaarten meegenomen, mooi gedaan.
Als je nou m'n Excel tabel er ff in verwerkt, dat zijn een hele zooi benches van de afgelopen 2 jaar...
En het zou voor de andere mensen hier idd wel ff leuk zijn als je er bij zegt waar je precies mee bencht en hoe je tot deze grafiek bent gekomen
Wat ik opvallend vind is dat de GF3 te dicht bij de Ti200 zit en niet precies tussen de Ti200 en de Ti500, waar ie bij mij ongeveer op uitkomt. Ook vind ik 't verschil tussen de Radeon SDR en de GF2MX te groot, bij mij was dat een stuk kleiner.
Die verschillen zouden wel kunnen komen doordat het alleen op 1600x1200x32 is getest...
Mijn excel tabel is op alle resoluties
edit: Ik zou ook de staven op hoogte naast elkaar zetten en niet op merk, je wil toch wel de R7500 en de GF2Ultra/Ti goed met elkaar vergelijken enzo en zo is dat een stukkie lastiger
En het zou voor de andere mensen hier idd wel ff leuk zijn als je er bij zegt waar je precies mee bencht en hoe je tot deze grafiek bent gekomen
Wat ik opvallend vind is dat de GF3 te dicht bij de Ti200 zit en niet precies tussen de Ti200 en de Ti500, waar ie bij mij ongeveer op uitkomt. Ook vind ik 't verschil tussen de Radeon SDR en de GF2MX te groot, bij mij was dat een stuk kleiner.
Die verschillen zouden wel kunnen komen doordat het alleen op 1600x1200x32 is getest...
Mijn excel tabel is op alle resoluties
edit: Ik zou ook de staven op hoogte naast elkaar zetten en niet op merk, je wil toch wel de R7500 en de GF2Ultra/Ti goed met elkaar vergelijken enzo en zo is dat een stukkie lastiger
Creative 3d labs WildcatIII **** waarbij **** een serienummer is, zoek op de t.net frontpage maar een naar wildcat.Op donderdag 28 maart 2002 12:13 schreef Jesse het volgende:
Wat voor wildcat serie maakt creative?
Als ie iets vergeten is zou dat meer een tnt2 zijn en een ati xpert 2000 ofzo.
Je bent trouwens ook alle voorgaande voodoo kaartjes vergeten DumphuiZ
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dan mag je dat creative en dat 3 erachter wel weglaten volgens mij.
Die oude voodoo kaartjes zijn ook niet zo heel relevant meer, die koop je namelijk nergens meer nieuw.
Die oude voodoo kaartjes zijn ook niet zo heel relevant meer, die koop je namelijk nergens meer nieuw.
moet je ff in de pricewatch kijken, staan nog gnoeg Voodoo3 kaartjes te koop.Op donderdag 28 maart 2002 12:33 schreef Jesse het volgende:
Er staan idd nog 3 winkels met een voodoo3 in de pricewatch. Maar een voodoo3 is geen serieuze kandidaat meer tegenwoordig voor mensen die op zoek zijn naar en gamekaartje.
Een matrox G550 was wel leuk geweest ter vergelijking.
Een matrox G550 was wel leuk geweest ter vergelijking.
Verwijderd
Die grafiek klopt ongeveer wel met wat ik verwachtte. Benchmarks zijn altijd leuk, zeker als er veel kaarten in zitten. goed voor de faq zou je bijna zeggen.
Ik vind dit ook netjes gedaan voor mensen die nog een kaart gaan kopen, maar ik denk persoonlijk dat een test op 1600x1200 ALLEEN niet zo erg relevant is.. veel mensen gamen niet hoger dan 1280 x 1024 ( niet iedereen maar wel het gros )
Vet! goed werk man... maareuh... volgens die grafiek is mijn GeForce 2 Ti sneller dan een Geforce 3 (of 4?)MX 420????
Zal toch niet?
Zal toch niet?
Jawel. GF4 mx is gewoon een opgefokte GF2mx.Op donderdag 28 maart 2002 15:15 schreef Vimana het volgende:
Vet! goed werk man... maareuh... volgens die grafiek is mijn GeForce 2 Ti sneller dan een Geforce 3 (of 4?)MX 420????
Zal toch niet?
Een GF2 Ti is inderdaad sneller.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Waar is de GF2 GTS/PRO en de PRO?
Of is de TI hetzelfde asl de pro? (qua mem wel, en daar hangt de snelheid grotendeels vanaf. De core is 40Mhz hoger)
Of is de TI hetzelfde asl de pro? (qua mem wel, en daar hangt de snelheid grotendeels vanaf. De core is 40Mhz hoger)
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
He! Nou nou, je mist wel erg veel kaartjes! Wacht ik zet ze ff onder elkaar. Ik zie nergens hier een:
- 3dfx Voodoo3
- Voodoo4
- Voodoo5 6000
- S3 Savage 4
- S3 Savage 2000
- S3 Savage 2000+
- Nvidea Riva TNT2 Vanta
- Riva TNT2 M64
- Riva TNT2 Pro
- Riva TNT2 Ultra
- Creative Wildcat serie
Nog meer:
- Kyro I
- SiS kaartjes.
De meesten hiervan kun je nog gewoon kopen (voor low-budget systemen misschien?). Ga je schamen.
P.S.: Die Voodoo3 kan eigenlijk wel weg want die ondersteunt jammer genoeg geen 32-bit textures.
- 3dfx Voodoo3
- Voodoo4
- Voodoo5 6000
- S3 Savage 4
- S3 Savage 2000
- S3 Savage 2000+
- Nvidea Riva TNT2 Vanta
- Riva TNT2 M64
- Riva TNT2 Pro
- Riva TNT2 Ultra
- Creative Wildcat serie
Nog meer:
- Kyro I
- SiS kaartjes.
De meesten hiervan kun je nog gewoon kopen (voor low-budget systemen misschien?). Ga je schamen.
P.S.: Die Voodoo3 kan eigenlijk wel weg want die ondersteunt jammer genoeg geen 32-bit textures.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
wil je ouwe kloten kaarten er ook nog bij zetten ?Op donderdag 28 maart 2002 15:26 schreef cybersteef het volgende:
He! Nou nou, je mist wel erg veel kaartjes! Ik zie nergens hier een 3dfx Voodoo3, Voodoo4 en de Voodoo5 6000, S3 Savage 4, S3 Savage 2000, S3 Savage 2000+, Nvidea Riva TNT2 Vanta, Riva TNT2 M64, Riva TNT2 Pro, Riva TNT2 Ultra en er zijn er nog wel meer zoals: inderdaad de Creative Wildcat serie, de Kyro I, en de SiS kaartjes. De meesten hiervan kun je nog gewoon kopen (voor low-budget systemen misschien?). Ga je schamen.
gewoon de nieuwste kaarten er in en de ouwe troep er uit
Nou, het zijn dan wel oude dingen maar wel de ouders van de kaarten van nu. Het is hier een benchmarkOp donderdag 28 maart 2002 15:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
wil je ouwe kloten kaarten er ook nog bij zetten ?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Deze kaart is een collectors item. Die gaat de normale gamer echt niet kopen. Ten eerste kost hij gigantisch veel, en ten 2e zijn er maar 50 van en die zijn eigenlijk not for sale.Op donderdag 28 maart 2002 15:26 schreef cybersteef het volgende:
Bla bla Voodoo5 6000 bla bla
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Je moet er rekening mee houden dat er ook mensen met oude kaarten zijn die willen weten hoe hun kaart presteert t.o.v. de nieuwere kaarten.Op donderdag 28 maart 2002 15:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
wil je ouwe kloten kaarten er ook nog bij zetten ?
Lijkt me met de geteste resolutie en kleurdiepte een beetje lastig om oudere kaarten te testen...Op donderdag 28 maart 2002 15:34 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Je moet er rekening mee houden dat er ook mensen met oude kaarten zijn die willen weten hoe hun kaart presteert t.o.v. de nieuwere kaarten.
Wahaha zie het al voor me 1600 x 1200 @ 32 bits op een voodoo3 ofzo!
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Ben ik weer
. Ik heb deze vergelijking gemaakt door een tigtal reviews door te lezen en de fps' te middelen. Door te relativeren heb ik alles in een grote grafiek weten te zetten. Dat er geen oudere kaarten in zitten, komt omdat ik geen reviews op 1600x1200x32 bit heb gevonden met een voodoo 3
of een savage... . Deze hoge resolutie heb ik mede gedaan, omdat de systemen waarop is getest niet gelijk zijn en zo wordt dat verschil minimaal. Het kan zo zijn dat ie niet helemaal klopt, maar zeg nu zelf, tis toch best handig om in een oogopslag te vergelijken (tis voor mij ook maar voor de fun
).
Dumphuiz en ik zitten nu zwaar in de SchoolExamens, dus we hebben nu weinig tijd, maar misschien dat we rond 15 april een grote grafiek gaan maken met tabellen die ik in excel heb, waar ik alle benchmarks die ik kon vinden vanaf de GF2GTS inzitten, en daar kunnen we dan ook nog oudere kaartjes bij doen, zoals: (en nu komt een lange lijst
)
Voodoo3 serie, ATi Rage Fury MAXX, ViperII, TNT2 serie, Savage 4 Xtreme, Matrox G550, Matrox G450, Matrox G400 MAX, ATi Rage Fury, ATi Xpert 128, Savage 4, ATi Xpert 2000, Voodoo2 SLI, Banshee, Vanta, TNT, Voodoo2, S3 Savage 3D, Trident Blade 3D serie, Matrox G200, Voodoo, ATi Rage Pro Turbo, Matrox Milennium II, PowerVR, S3 Virge
Deze kaartjes heb ik nu allemaal met benchmarks in een lijstje globaal op snelheid gesorteerd, maar die benches kan ik ook weer opzoeken, in een tabel zetten, verhoudingen bekijken, en aan de hand van die verhoudingen een tabel en een grafiek maken
Voodoo3 serie, ATi Rage Fury MAXX, ViperII, TNT2 serie, Savage 4 Xtreme, Matrox G550, Matrox G450, Matrox G400 MAX, ATi Rage Fury, ATi Xpert 128, Savage 4, ATi Xpert 2000, Voodoo2 SLI, Banshee, Vanta, TNT, Voodoo2, S3 Savage 3D, Trident Blade 3D serie, Matrox G200, Voodoo, ATi Rage Pro Turbo, Matrox Milennium II, PowerVR, S3 Virge
Deze kaartjes heb ik nu allemaal met benchmarks in een lijstje globaal op snelheid gesorteerd, maar die benches kan ik ook weer opzoeken, in een tabel zetten, verhoudingen bekijken, en aan de hand van die verhoudingen een tabel en een grafiek maken
Verwijderd
wel als ze deze lijst zien weten ze wel genoeg hoorOp donderdag 28 maart 2002 15:34 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Je moet er rekening mee houden dat er ook mensen met oude kaarten zijn die willen weten hoe hun kaart presteert t.o.v. de nieuwere kaarten.
Kunnen al die kaartjes die 1600*1200*32bits aan? Mijn TNT2 Pro heeft best wel probs met 32 bits met bijv. UT. Lijkt mij dat nog oudere kaarten NOG minder scoren
En wie speelt er nou op 1600x1200x32? 1280x1024 lijkt mij misschien een iets betere? Of moeten jullie dan veel dingen weer over doen? Zoja, laat dan maar
Verwijderd
duh, dit kan ik ook zelf wel maken in word
.. heb je niet meer afbeeldingen, of een site?
Verwijderd
DOH! Had dat dan gedaan.Op donderdag 28 maart 2002 22:19 schreef Thund3rKn0L het volgende:
duh, dit kan ik ook zelf wel maken in word.. heb je niet meer afbeeldingen, of een site?
trouwens bij heel veel hardware onderdelen valt er geen FUCK te vertellen. het verbaast me altijd weer hoeveel onzin men kan schrijven over videokaarten. HOLY SHIT.
althans daar komt het dan in 11 pagina's op neer.kijk dit is een gf4, tis eigenlijk weinig anders dan z'n voorganger de welbekende gf3. hij is wat sneller doordat men weer wat aan de memory bottleneck heeft gesleuteld en dat zie je in de volgende 20 bencmarks terug komen. verder is hij 2x zo duur voor 30% performance verbetering.
Ik post gewoon voor de gein zo'n grafiekje en dan krijg je antwoorden als:" he ga je schamen, je bent de oude kaartjes 'vergeten'" of "dit kan ik zelf ook wel"... Ik heb dit dan ook niet voor jou gemaakt, Donderpaard, dit is voor mensen die geen idee van de verschillen tussen de verscheidene kaarten hebben en ja die zijn er heus wel. Ach wat de fuck, flame me maar, alsof ik me daar wat van aantrek
hee, goed gedaan
nu kan ik tenminste zien hoeveel sneller een geforce4 is ipv mn geforce1 sdr, thnx
(niet dat ik nou binnenkort een upgrade ga kopen ofzo)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
HEE IK MIS DE QUADRO SERIES!Op vrijdag 29 maart 2002 02:31 schreef DumphuiZ het volgende:
Ik post gewoon voor de gein zo'n grafiekje en dan krijg je antwoorden als:" he ga je schamen, je bent de oude kaartjes 'vergeten'" of "dit kan ik zelf ook wel"... Ik heb dit dan ook niet voor jou gemaakt, Donderpaard, dit is voor mensen die geen idee van de verschillen tussen de verscheidene kaarten hebben en ja die zijn er heus wel. Ach wat de fuck, flame me maar, alsof ik me daar wat van aantrek
geintje. Nee, ff serieus. Klasse! Ben alleen zo benieuwd waar je alle kaarten hebt kunnen testen in een gelijk systeem. Werkzaam in een computer winkel?
Ik moet zeggen dat ik het wel een leuk en informatief initiatief vind 
Dit geeft een mooie indicatie van de snelheden van de verschillende kaartjes.
Nou is alleen de vraag... met welk programma heb je die framerates verkregen?
Half-Life is weer wat anders dan MOH:AA of zo
En zitten er nog een 1280x1024 en een 1024x768 vergelijking in de pipeline ?
Dit geeft een mooie indicatie van de snelheden van de verschillende kaartjes.
Nou is alleen de vraag... met welk programma heb je die framerates verkregen?
Half-Life is weer wat anders dan MOH:AA of zo
En zitten er nog een 1280x1024 en een 1024x768 vergelijking in de pipeline ?
Verwijderd
hehe, mocht 'ie willen. Nee, hij heeft gewoon een hele voorraad benchmarks vergeleken (uiteraard alleen relatief en niet absoluut, aangezien de testsystemen verschillend zijn).Op vrijdag 29 maart 2002 06:02 schreef roadbird:[..]Ben alleen zo benieuwd waar je alle kaarten hebt kunnen testen in een gelijk systeem. Werkzaam in een computer winkel?
Verder heeft hij ervoor gekozen om alleen resultaten op 1600x1200x32 te nemen, omdat de videokaarten op hogere resoluties vaak gaan bottlenecken, waardoor je een all-round betere impressie krijgt van de onderlinge prestatieverhoudingen van de videokaarten zelf, losstaand van het testsysteen.
De resultaten kloppen dan ook wel aardig, take or leave a few percent.
Shit die GF4 TI 4600 is 3 keer zo snel als mijn GF2 GTS.
Wanneer komt de GF5?
Wanneer komt de GF5?
Niet. Sim-pel : http://www.tweakers.net/nieuws/21194Op vrijdag 29 maart 2002 13:40 schreef Frijns.Net het volgende:
Shit die GF4 TI 4600 is 3 keer zo snel als mijn GF2 GTS.
Wanneer komt de GF5?
Verwijderd
dan toch maar even sparen voor die TI 4600 (heb nu een quadro SDROp vrijdag 29 maart 2002 13:46 schreef J0YR1D3R het volgende:
[..]
Niet. Sim-pel : http://www.tweakers.net/nieuws/21194
kicke grafiek hoor, ik vind dat je je best gedaan hebt, en zo zie je maar, die kyro2 is niet het langzaamst! muhahaha, (i got oneOp donderdag 28 maart 2002 12:01 schreef DumphuiZ het volgende:
Het leek me wel leuk om een gigantische vergelijking te maken tussen een heleboel videokaartjes, vanaf de mx200 tot de Ti-4600. Het is een vergelijking alleen op 1600x1200x32, ik wilde dat de videokaart zoveel mogelijk de bottleneck is. In ieder geval, Alsjeblieft... (Direct 3d)
[afbeelding]
Verwijderd
Das inderdaad een leuk kaartje ja. Wel jammer dat ze in die onlangs uitgebrachte Kyro nauwelijks verbeteringen hebben doorgevoerd op de implementatie van T&L na. Vorig jaar heeft 'ie toch wel een tijd als performance beestje te boek gestaan.Op zondag 31 maart 2002 13:50 schreef Mister_X het volgende:
[..] en zo zie je maar, die kyro2 is niet het langzaamst! muhahaha, (i got one)
Ik speel op 1600*1200*32 en dat gaat prima en snel op mn 8500Op donderdag 28 maart 2002 22:17 schreef J0YR1D3R het volgende:
Kunnen al die kaartjes die 1600*1200*32bits aan? Mijn TNT2 Pro heeft best wel probs met 32 bits met bijv. UT. Lijkt mij dat nog oudere kaarten NOG minder scorenEn wie speelt er nou op 1600x1200x32? 1280x1024 lijkt mij misschien een iets betere? Of moeten jullie dan veel dingen weer over doen? Zoja, laat dan maar
Het is gewoon een Kyro2 Ultra hoor, hij heeft geeneens HW T&L gekregen, het is gewoon een verbeterde software-T&L. Eigenlijk is het dus een soort driverupdate met 15% performancewinst voor T&L en de clockspeeds zijn wat hoger.Op zaterdag 06 april 2002 13:51 schreef f0r.c3d het volgende:
[..]
Das inderdaad een leuk kaartje ja. Wel jammer dat ze in die onlangs uitgebrachte Kyro nauwelijks verbeteringen hebben doorgevoerd op de implementatie van T&L na. Vorig jaar heeft 'ie toch wel een tijd als performance beestje te boek gestaan.
Dit heb ik al gepost, maar nog maar een keer dan:Op donderdag 28 maart 2002 22:17 schreef J0YR1D3R het volgende:
Kunnen al die kaartjes die 1600*1200*32bits aan? Mijn TNT2 Pro heeft best wel probs met 32 bits met bijv. UT. Lijkt mij dat nog oudere kaarten NOG minder scorenEn wie speelt er nou op 1600x1200x32? 1280x1024 lijkt mij misschien een iets betere? Of moeten jullie dan veel dingen weer over doen? Zoja, laat dan maar
Ik heb een tabel in Excel staan met bijna alle benchmarks van de afgelopen paar maanden, die zijn op alle resoluties
Als ik die allemaal aan elkaar ga relateren krijg je net zo'n grafiek.
Als ik binnenkort een keer tijd teveel heb ga ik ook maar wat oude benchmarks in excel zetten, die ik dan weer aan de benchmarks kan gaan relateren die ik al heb.
Misschien is het dan ook handig de grafiek op logaritmische schaal te doen, omdat je anders de verschillen tussen de tragere kaartjes nauwelijks meer ziet, alhoewel dat wel een vertekend beeld geeft van de performanceverschillen...
ik speel ale spellen op 1200/1600/32 bit/75 hz met me gforce3 ti 200 ,geen enkel probleem met alle details van het spel op max ,pas als ik anti-aliasing op 4 zet gaat het nogal schokkerig,2 keer gaat soepeltjes als verder alles op max staat,en waarom noemen ze zo'n TNTtje pro?pro van probleem?wat is er ooit PRO aan?pro van probeer hem aan de praat te krijgen?pro van probably working?pro van protesting against your entire system?pro van propaganda?of is het een PROstie?Op donderdag 28 maart 2002 22:17 schreef J0YR1D3R het volgende:
Verwijderd
misschien naast elk merk een balk met de hoogste overclocked settings die mensen kunnen aandragen.
Dus van elk merk 2 verticale staven: 1 default aantal FPS, 1 maximaal getweaked met goede stabiele werking.
Dus van elk merk 2 verticale staven: 1 default aantal FPS, 1 maximaal getweaked met goede stabiele werking.
Misschien als ik tijd over hebOp zaterdag 06 april 2002 22:07 schreef BBL the 2nd het volgende:
misschien naast elk merk een balk met de hoogste overclocked settings die mensen kunnen aandragen.
Wat is r nou weer mis met een TNT II Pro??
Doet het prima hier. Je moet alleen nieuwere spellen niet op z'n mooist willen spelen, maar daar heb ik nou ook weer geen problemen mee. Gewoon op 800*600 is RTCW ook wel aan te zien hoor, dan wel de details weer aardig hoog zetten natuurlijk.
Over het algemeen is de perfomance van een tnt2 ongeveer gelijk aan die van een MX-200..., de TNT 2 Pro is waarschijnlijk ietsjes sneller.
Pagina: 1