Toon posts:

A7V Chipset koelen..:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met coolers voor A7V MoBo?

De KT133 set wordt wel erg warm, deze zou heel wat beter kunnen presteren onder minder warme omstandigheden.

Welk coolertje past er lekker op?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Ik zou zeggen haal bij de lokale electronica boer een 486 fan. Die moet er volgens mij prima op passen. En als je dan toch bezig bent haal dan ook direct een paar koellichaampjes voor de clock generators. Dat scheelt ook weer :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

een zogenaamde 'Lasagna' koeler van Tennmax. Is een heatsink met de fan er als het ware in verzonken.

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=8738

Afhankelijk van welke versie je koopt heeft het ding thermische dubbelzijdige kleeftape of 2 pinnetjes, wat natuurlijk precies past in de bevestigings gaatjes die in zo'n typische groene chipset heatsink gaat.

Dit ding wordt ook nog wel eens verkocht als TNT1/2 of Voodoo3 koeler.

Direct bij de fabrikant:

http://www.tennmax.com/BGA_cooler_guide.htm

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:49
Ik ga vanmiddag een oude Celeron koeler verbouwen zodat ie op de chipset van mn A7V past.
Dat moet goed te doen zijn:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

uhm? je kunt gewoon een fan die erop past op die heatsink schroeven hoor! misschien niet met alle schroefjes erin maar BOEIUH

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh ja, en nog een praktische tip: Die BGA chipverpakking is nogal vervelend wat betreft de plat-heid. Bij mij rustte de groene heatsink in feite alleen maar op de 4 hoekpunten, niet op het midden.

Kortom, gebruik van warmtepasta is vereist, en als je een beetje tweaker bent, dan moet er ook nog even geschuurd/ge'lapped' worden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01

botoo

💀 too old to die young

past de blue Orb 8) er niet op?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet, heb testen gezien, waar de family orb meedeedt, maar weinig presteerde.

Moet gewoon een koud systeem hebben, maakt dus niet uit welk, als maar cool:)

Verwijderd

Ik zou inderdaad gewoon een ouwe cooler erop smijten en verder ligt het eraan hoever je hem wilt oc'en.

Verwijderd

people yo, how is life.
by the way ik heb ook een a7v van asus.
maar ik heb ook een standaard koeler maar volgens mij zit die echt zo straaaakak12!@;h
ughu ughu. echt waar dus. enz/

Verwijderd

foutje hoe delete je deze

Verwijderd

foutje hoe delete je deze bericht.

Verwijderd

Socket A Central processor
manufacturer AuthenticAMD
Version AMD Athlon(TM) Processor
Supported Voltage 2.9V
External Clock 100MHz
Max Speed 1200MHz
Current Speed 800MHz
Status Socket populated; Enabled
Processor Upgrade Other

It's saying that ik een nieuwe processor nodig heb.
BIOS Information:
Vendor : Award Software, Inc.
Version: ASUS A7V ACPI BIOS Revision 1004
Baseboard Information:
Manufacturer : ASUSTeK Computer INC.
Product Name: <A7V>
CPU Setting : 800 MHz
Temperature : 33 C
Processor Information:
CPU Type : AMD Athlon(TM) Processor 800 MHz
Temperature : 55 C
Fan Speed Information: