2x toets indrukken om te starten.

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Crazy life van een systeemkast.
Tijdje geleden start ik mijn pc op. geluid van opstarten maar geen beeld. hmm pc opengesmeten en ja hoor op de koeler van de videokaart zit een brandvlekje en draait niet meer. nieuwe koeler opgezet maar had nog steeds een zwart scherm bij opstarten, toch hoor je hem opstarten.

Dacht: moederbord stuk -> dus nieuw moederbord en processor

Kast heeft het nog steeds, can you believe it:?
Dus nu moet ik 2 maal opstarten, ook bij toeval achtergekomen. ik start op en dan de knop ingedrukt houden tot ie weer uitvalt en dan nog eens opstarten en doet het scherm het wel. Al geprobeerd met andere monitor en grafische kaart. steeds hetzelfde probleem.

Any constructive ideas ;(
Grz

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Probeer eens een zwaardere voeding. Zou moeten helpen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06
voedings probleem?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
nee hoor er zit een 300 wat voeding in voor MSi K7t pro en AMd 900 en tnt 2 64
should be ok

not?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

dUh !! Bij de koeler van de video kaart zit een brand plek ... zal er dan niet iets met je video kaart zijn |:(

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ook nieuwe videokaart en als het systeem opgestart is draait alles van games tot grafische programma's
alles nieuw behalve de kast

• TA2

TA2

dan blijft alleen het aan/uit knopje over :?
FF opnieuw solderen *D

• TA2

TA2

... of de draatjes ervan.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
tja er zal niets anders opzitten.

Ik heb nog de asus a7a 266 liggen en die kan je met het toetsenbord opstarten. misschien moet ik dat eens proberen.
maar wat een werk zeg,

Toch maar eens die draajes bekijken dan.
het rare is dat het dan onregelmatig zou moeten opstarten, toch. dat doet hij hier niet de tweede keer start ie altijd op |:(

• TA2

TA2

Ja maar is de 2de keer geen reset ???

Gewoon ff draatjes doormeten en ff solderen ... zo gefixed ;)

Verwijderd

Het kan een aardingsprobleem zijn. Ik heb er ook last van gehad bij mijn BP6. Wat ik toen gedaan heb is eerst alles van het moederbord afslopen, behalve de processor. Toen opgestart: moederbord zou moeten piepen. Als dat het geval is (wat bij mij dus niet was) dan kun je eerst geheugen toevoegen, piep-check, dan videokaart, piep-check (moet dus niet meer piepen!), dan HDD aansluiten enz. Heel handig is om je CMOS een keer te resetten; zorg wel dat de voedingskabel van je PSU niet is aangesloten! (8>

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ok dat zijn al een paar opties

Ga eens dingen proberen

thx for support
grz

• TA2

TA2

JA .... is je computer wel geaard ????
heeeeel belangrijk ... wordt nog wel eens vergeten.
Als er geen geaard stopcontact in de buurt is maak dan een draat vanaf je psu behuizing naar je verwarming :)

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
neen geen geaarde stopcontacten
maar was vroeger toen het probleem ontstond wel zo.
mijn andere pc's zijn ook niet geaard en dat werkt perfect.
wel beschermd tegen stroomstoten dmv speciaal stekkerdoos

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
vanaf je kast gaat er bij de powerknop vandaan een snoertje met een schuifje wat over 2 pootjes gaat op je moederbord.

als je nou die 2 eens verbind zonder de powerknop te gebruiken, maar d.m.v. een schroevendraaier oid. dan houdt je die gewoon tegen beide pootjes aan en zou hij ook aan moeten gaan.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
[b]
vanaf je kast gaat er bij de powerknop vandaan een snoertje met een schuifje wat over 2 pootjes gaat op je moederbord.

als je nou die 2 eens verbind zonder de powerknop te gebruiken, maar d.m.v. een schroevendraaier oid. dan houdt je die gewoon tegen beide pootjes aan en zou hij ook aan moeten gaan.
het probleem is dat hij aan gaat maar dat de monitor de eerste keer niet mee aan gaat. maar hij start wel degelijk op, aan het geluid te horen in ieder geval

• TA2

TA2

Mischien is je monitor het probleem ???

Wordt die appart gevoed of zit i aan de pc voeding ??

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
apart gevoed en heb ook al met een andere monitor geprobeerd

Pagina: 1