Toon posts:

tv-out kwaliteit van geforce4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik had gehoord dat de tv-out kwaliteit van de g4 (mx) veel beter is dan de g3/radeon8500. is dat eigenlijk wel waar. ik ga namelijk een nieuw pc kopen zodat ik films op mn tv kan kijken kan kijken. spellen speel ik niet zo vaak.

wat kan ik dan eigenlijk het beste kopen? of is het beter om een matrox te kopen?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 11:28 schreef Volley het volgende:
of is het beter om een matrox te kopen?
Als je niet veel spellen speelt en vooral de 2D en de tv-out belangrijk vindt, is die optie altijd beter.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar laatsts hoorde ik dat de tvout kwaliteit van de g4 en matrox hetzelfde zijn.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 20:12
Even een vraag toevoegen aan dit draadje:

Moet je met een GF4 nog steeds je tv-out activeren via de driver? (net als met een gf2/gf3)

Ik wil namelijk een tv-out waar je ook je pc mee op kan starten (bootscherm weergeven) net zoals ik met m'n antieke TNT2 kon...

Met een Geforce2(mx / Geforce 3 is de kwaliteit trouwens wel toereikend om films mee te kijken op je TV vind ik.

Een minpunt van de GF2/GF3 vind ik wel dat je maar een beperkte resolutie (800x600) naar je TV-out kan sturen. De kleuren en de resolutie van mijn winamp-plugins (Milkdrop etc) komen niet echt mooi uit de verf :(

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 11:34 schreef Volley het volgende:
ja maar laatsts hoorde ik dat de tvout kwaliteit van de g4 en matrox hetzelfde zijn.
Dat lijkt me een fabeltje, maar ik moet zeggen dat ik de GF4 nog niet heb mogen bewonderen. Wellicht kan iemand anders daar duidelijkheid over geven ?

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Alleen voor films is de goedkoopste kaart met tv-out al genoeg.
De kwaliteit (resolutie) van een tv is veeeeeel lager dan een monitor, de laagste kwaliteit uitgang op de kaart is in verhouding al beter dan een tv. Dus voor films perfect.
Ja, als je windows gaat draaien is het helemaal niets maar dan moet je wel zo'n sterke uitgang hebben ...
op 640x480 is het net te lezen anders loopt het al dicht.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 11:41 schreef TA2 het volgende:
Alleen voor films is de goedkoopste kaart met tv-out al genoeg.
De kwaliteit (resolutie) van een tv is veeeeeel lager dan een monitor, de laagste kwaliteit uitgang op de kaart is in verhouding al beter dan een tv. Dus voor films perfect.
Nou nee. De kwaliteit van de tv-out hangt zeker niet alleen van de resolutie af, ik zie echt het verschil van de tv-out tussen mijn GF2MX-400 en mijn Matrox G450 wel hoor... :{

• TA2

TA2

Op donderdag 28 maart 2002 11:45 schreef Courage het volgende:

[..]

Nou nee. De kwaliteit van de tv-out hangt zeker niet alleen van de resolutie af, ik zie echt het verschil van de tv-out tussen mijn GF2MX-400 en mijn Matrox G450 wel hoor... :{
JA, in Windoos, maar gewoon een fullscreen film niet !!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58

Johnny E

Dôh !!

De goedkoopste kaart is dus zeker niet voldoende voor films...

Als ik de TV-OUT van mijn Radeon 8500 vergelijk met die van m'n V3800 Deluxe (Chrontel) of V6800 Deluxe (Chrontel) dan ben ik heel blij met de vooruit gang van de Rage Theater chip.

Het beeld dat op de tv getoverd werd door de kaarten met Chrontel Chip was flets en trillerig, met de ATI Rage Chip zijn de kleuren vol, helder en trillings vrij.

Video kaarten gebasseerd op de Connexant TV-Out chip zijn heel redelijk en die gebasseerd op de Philips TV encoder zijn van gelijke kwaliteit als de ATI. Met de Matrox heb ik geen ervaring.

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 11:45 schreef Courage het volgende:

[..]

veel of weinig verschil?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 11:50 schreef TA2 het volgende:

[..]

JA, in Windoos, maar gewoon een fullscreen film niet !!
Kom maar eens kijken dan ! :D
Duidelijk verschil dus.

Verwijderd

Topicstarter
kun je trouwens met een matrox 3d spellen spelen zoals quake3?

• TA2

TA2

Je moet wel een beetje een kaart nemen van deze tijd natuurlijk. En een fullscreen film kan niet filkkeren omdat dat allemaal beweegt, heel mischien bij een ondertiteling een beetje.
De goedkoopste kaart die nu te verkrijgen is in de winkel kun je heel goed films op kijken.
Als je windows wil draaien op een tv hoger dan 800x600 heb je wel een HELE GOEIE video kaart nodig !

Verwijderd

Topicstarter
welke videokaart is dat dan?

• TA2

TA2

Op donderdag 28 maart 2002 12:14 schreef Volley het volgende:
welke videokaart is dat dan?
Weinig kans dat je een video kaart vindt die net 1024x786 heel strak laat zien op een tv.
Want de tv's kunnen dat gewoon niet aan (een tv is maar iets van 400x300 of zoiets).

Mischien met een hele dure tv, maar ik weet niet hoe het met de ontwikkelingen staat in televisie land.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 20:12
Op donderdag 28 maart 2002 12:45 schreef TA2 het volgende:

[..]

Weinig kans dat je een video kaart vindt die net 1024x786 heel strak laat zien op een tv.
Want de tv's kunnen dat gewoon niet aan (een tv is maar iets van 400x300 of zoiets).

Mischien met een hele dure tv, maar ik weet niet hoe het met de ontwikkelingen staat in televisie land.
Het gaat om de conversie van het digitale pc videosignaal naar het analoge tv signaal.

Dit heeft niets te maken met de resolutie op je monitor en de resolutie die een tv weer kan geven.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
maar wat is nou het verschil tussen de tv-out van een radeon 7500 en een geforce 4MX? (ik twijfel tussen deze 2)

Met de radeon kun je op tv en monitor tegelijk verschillende resoluties draaien, kan dat met een gf4mx ook?

• TA2

TA2

Op donderdag 28 maart 2002 12:48 schreef Kokkers het volgende:

[..]

Het gaat om de conversie van het digitale pc videosignaal naar het analoge tv signaal.

Dit heeft niets te maken met de resolutie op je monitor en de resolutie die een tv weer kan geven.
Ja, ok .. de kwaliteit van het omzetten is ook belangrijk maar de tv kan het gewoon niet weergeven !!
Pagina: 1