Mijn site staat op brinkster.com en heeft een dataverkeer limiet van 16.7 mb
. De site is daarom al een paar keer een halve dag geblokkeerd.
Hoe kan je je dataverkeer meten, of moet je dat gewoon zelf uitreken aan de hand van bezoekers en omvang site? Als ik het kan meten weet ik ook waar ik moet 'bezuinigen'.
Verwijderd
Een voorbeeldje waar je wellicht iets aan hebt:
Veronderstel je hebt een behoorlijke tabel in Access en die wil je helemaal op het scherm tonen. Als de tabel in Access 300k is, dan is elke keer dat dat asp-script wordt aangeroepen datatraffic van 300k erbij.
Op die manier kun je het zelf bijhouden. Maak een tabel aan, waar je elke keer een regel bijschrijft als een asp script wordt aangeroepen. Als je in die regel dan ook een schatting maakt van de datatraffic die dat ASP-script genereert, kun je redelijk goed bijhouden hoeveel je totale traffic is.
Veronderstel je hebt een behoorlijke tabel in Access en die wil je helemaal op het scherm tonen. Als de tabel in Access 300k is, dan is elke keer dat dat asp-script wordt aangeroepen datatraffic van 300k erbij.
Op die manier kun je het zelf bijhouden. Maak een tabel aan, waar je elke keer een regel bijschrijft als een asp script wordt aangeroepen. Als je in die regel dan ook een schatting maakt van de datatraffic die dat ASP-script genereert, kun je redelijk goed bijhouden hoeveel je totale traffic is.
Ik vraag namelijk op mijn site een highscore lijst op. Een lijst bestaat uit de top 150 van de op dit moment 500 records. Op dit moment vraag ik alle 500 records op en heb ik een tellertje in mijn asp pagina die tot 150 draait. Is allemaal niet zo efficiënt en ik zou dit graag in sql zelf al oplossen. Is er een functie om de top 150 namen en punten met query uit de db te halen.
limit gebruiken?
SELECT * FROM tabel ORDER BY punten DESC LIMIT 0,150
Of dit ook echt wat uitmaakt voor je dataverkeer.. lijkt me niet eigenlijk, of ik heb 't fout
Weet niet of je veel plaatjes gebruikt op je site, maar optimaliseren daarvan kan ook veel schelen!
SELECT * FROM tabel ORDER BY punten DESC LIMIT 0,150
Of dit ook echt wat uitmaakt voor je dataverkeer.. lijkt me niet eigenlijk, of ik heb 't fout
Weet niet of je veel plaatjes gebruikt op je site, maar optimaliseren daarvan kan ook veel schelen!
Verwijderd
Kijk eens op ASPIn.com altijd wel wat te vinden. Het is wel mogelijk om het te meten maar dan moet je wel je rechten open hebben staan om dit te kunnen meten. Of Brinkster sit open heeft staan betwijfel ik.
LIMIT functie wordt niet herkend in access.
De plaatjes etc zijn al geoptimaliseerd (photoshop optimized gif), daarnaast staat er wat midi (midi, ik weet het) op de site, allemaal teruggebracht naar 1 minuut. Ik heb daarnaast pas getest om een nieuwe brinkster account aan te maken en daar de midi toe te voegen en die vanuit de andere te openen, maar het speelde gewoon niet. Als ik precies dezelfde url in de adresbalk plaats dan werkt het wel. Misschien iemand nog tips?
De plaatjes etc zijn al geoptimaliseerd (photoshop optimized gif), daarnaast staat er wat midi (midi, ik weet het) op de site, allemaal teruggebracht naar 1 minuut. Ik heb daarnaast pas getest om een nieuwe brinkster account aan te maken en daar de midi toe te voegen en die vanuit de andere te openen, maar het speelde gewoon niet. Als ik precies dezelfde url in de adresbalk plaats dan werkt het wel. Misschien iemand nog tips?
select top 150 * from table;
Alhoewel dit sowieso wel aardig is om te doen, ga je hier echt je dataverkeer niet mee terugbrengen.
Alhoewel dit sowieso wel aardig is om te doen, ga je hier echt je dataverkeer niet mee terugbrengen.
Verwijderd
Zoals al gezegd, dat heeft totaal geen invloed op dataverkeer. Het gaat om de uiteindelijke html-site die verstuurd wordt richting diegene die de asp-pagina aanroept. Wat veel efficiënter zou zijn, is als je die lijst van 150 in stukjes ophakt, bijvoorbeeld 1-50, 51-100 en 101-150. Daarmee wordt elke pagina een derde van de hele pagina en de meeste gebruikers zullen niet alle drie de pagina's bekijken...
Pagina: 1