Toon posts:

"Dimm out of rev" foutmeling, wat is dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Dell optiplex Ga (233 mhz PII) staan als server. Er zat 64 MB ram in, ik heb er 128 MB (uit m'n PIII) bijgeplugd, nou geeft het ding de foutmelding:
DIMM OUT OF REV, please press ctrl alt enter to setup.

Kom je vervolgens in de bios en hier kun je dus niets op memory gebied doen.

Laat ik de PC doorbooten, start win2000 server op zonder probleempjes.

Vraag 1: weet iemand wat dit voor foutmelding is?
vraag 2: heeft dit consequenties voor het draaien van een server?
Vraag 3: Hoe kan ik dit oplossen?

Thanks alvast.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doet ie dat elke keer????

Mijn IMB 386 (jaja :P ) doet dat ook als ik aan t mem zit te pielen ... (enige maniet om in de setup te komen btw :? )

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

opzich maakt het toch niet uit ? Je zegt dat die Dell je server is, een server staat toch 24/7 te draaien....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat doet ie elke keer... Kan het misschien komen omdat die 128 MB 133 mhz geheugen is en die 2 bankjes van 32 MB veel minder mhz is?

Verwijderd

dimm out of rev geeft aan dat je 2 verschilende revisie dimmetjes gebruikt.

hadden wij ook in een Dell server, Dell heeft toen al het geheugen omgewisseld, en toen was het weg.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, draait 24/7... dat is ook mijn vraag, heeft dit nare consequenties op langere termijn? (heb het er gisteren ingepropt, kan vanavond pas zien of er fouten zijn opgetreden).

• itsme
  • Niet online
Beetje vreemd van dell om dat elke keer te melden.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ziet er naar uit dat het probleem alleen wordt opgelost dus als ik de 2 32 MB bankjes er uit haal.. maar ja.. 192 MB zit er nou in, dat werkt natuurlijk wel super. Beetje zonde van de 2 32 MB bankjes..

Ik hou het wel in de gaten, dan zie ik het wel of er fouten opteden...

Wat houdt trouwens een andere revisie van een DIMM in? (merk?/MHZ/grootte?)
Pagina: 1