LS120 floppies slecht leesbaar

Pagina: 1
Acties:

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:04
Ik ben met backup werkzaamheden bezig om zoveel mogelijk oude data nog veilig te stellen,
de floppies zijn van 2 tot 5 jaar oud.

het gaat om de volgende types:

3m LS-120 (bruin-grijs inlay rookglas doosje)
maxell SUPERDISK LS1200 (goudkleur inlay, transparant doosje)

van de meeste van deze floppies zijn al enkele sectoren beschadigd, en de gemiddelde flop leest zeer langzaam. ;(

we zijn hier nog in het bezit van 1 werkende drive,

zijn er meer bekend met dit probleem ?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
uhm ik ben er zeer bekend mee jammergenoeg. had ooit in een ver verleden ook mijn hoop gevestigd op dit systeem (120 mb op 1 disk... wow!) maar het mocht niet zo wezen. De drives zijn eigenlijk nooit goed geweest, die van mij leest helemaal niets meer en is nu dus ook het raam uit gesmeten omdat ik helemaal leip werd van de enorme systemload van dat ding, elke keer als ie ging lezen ging mijn cpu load op de 100% !?. de disks (ongeacht het merk lijkt het) gaan na een tijdje vanzelf kuren vertonen (na zo'n 25x volschrijven) en ik heb een zwaar vermoeden dat de drive ze gewoon sloopt als ie ze leest. je kunt beter een 2e hands brander kopen en een doos rewritables, dan ben je beter en goedkoper af en heb je ook nog het voordeel dat iedereen een cd speler heeft. ;)

LS-120, leuk idee, slechte uitvoering.

tip: red alles wat er nog te redden valt, de disks gaan zeker niet beter worden, alleen maar slechter. ik geloof ook niet dat ze nog echt verkocht worden toch?