[autocad] Welke pc hiervoor kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Ik moet voor een vriend uitzoeken welke computer hij moet kopen voor het gebruik van AutoCAD.

Zelf was ik aan het denken aan een AMD Athlon XP 1900+ met 256MB intern en een geforce3 kaart met 64Mb geheugen.

Is dit voldoende?

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een GF3, is dat niet overdreven daarvoor? :?
En dan zal ik als ik jouw was er nog 256MB geheugen bij stoppen. :)

🌞🍃

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 11:17 schreef DataBeest het volgende:
Een GF3, is dat niet overdreven daarvoor? :?
En dan zal ik als ik jouw was er nog 256MB geheugen bij stoppen. :)
Ik weet niet als dat overdreven is. De PC moet ook te gebruiken zijn voor een spel. af en toe dan...

dus 512MB intern

Verwijderd

256 <<<< small, dus >>>>> meer

Koop voor de 2d zaken geen GF maar een Matrox Giets

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

als het zuiver voor 2d is dan kun je gerust een matrox-kaart nemen. maar als je moet renderen neem dan een kaart waarvan je weet dat ze OpenGL ondersteunt. (eigen ervaring)
ik gebruik nu 3dLabs
en zeker 512 Mb DDRAM

waarvoor moet de pc dienen. enkel ACAD 2d tekeningen of Mechanical desktop, pro-enginier, ? is het de pc die proffesioneel gaat gebruikt worden?

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• moser

moser

misschien beter in HA?

... No further comment.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->HA

Verwijderd

intel based kan geen kwaad,
draait sneller als xp processor

matrox g550

Verwijderd

Als je echt professioneel gebruik wil gaan maken van Autocad, dan zou ik toch voor een 3dLabs kaart gaan, bv de 3dLabs Oxygen.
Kost wel wat, maar dan heb je wel de beste kwaliteit money can buy. :)

Wil je gewoon wat met Autocad gaan doen, dus minder serieus, dan zou ik voor een Matrox kaart gaan.

Verwijderd

als het vooral voor autocad is moet je gaan voor de betere 2D-kwaliteit, GeForce is gericht op 3D
beste is dus gaan voor een Matrox of een Leadtek GeForce3 omdat dat (voor zover ik weet) het enige merk is dat filters gebruikt waardoor ze een vergelijkbare 2D-kwaliteit met de Matrox levert

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Op donderdag 28 maart 2002 21:25 schreef Scalle-- het volgende:
als het vooral voor autocad is moet je gaan voor de betere 2D-kwaliteit, GeForce is gericht op 3D
beste is dus gaan voor een Matrox of een Leadtek GeForce3 omdat dat (voor zover ik weet) het enige merk is dat filters gebruikt waardoor ze een vergelijkbare 2D-kwaliteit met de Matrox levert
Asus gebruikt ook filters in hun kaarten. Ik zou een echte Autocad kaart kopen omdat je de meeste tijd er mee bezig gaat.

Verwijderd

Wildcat 3500 ofzo, die zijn maar iets van €1200 :)

Dual P4
1GB Rimm

of had je nog een budget?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15

Wimo.

Shake and Bake!

Dual Xp 2100+ en minimaal 1000mb DDR (sowieso vereiste) en uiteraard een leuke (raid) hd.. maar.. budget?

Verwijderd

Tenzij je echt proffesioneel aan de gang gaat kun je met de meeste computers best redelijk goed autocadden. Ik heb een aantal jaar zonder grote problemen autocad 2000 op een p2 350 met een asus tnt1 kaart gedraaid. En voor het echte zware render werk worden meestal toch programma's als 3d studio of maya gebruikt.

Voor het proffesionele gebruik moet je geloof ik op zoek naar een grafische kaart die open gl ondersteunt.

Verwijderd

Ik draai op m'n werk autocad en mechanicaldesktop(3-d) op een Pentium Pro 200MHz met 160Mb :o
Je gelooft het niet maar het functioneert ook nog.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hangt er ook vanaf wat je gaat doen met AutoCAD. Simpele dingen ontwerpen zal prima gaan op een oude Pentium Pro met 64MB ofzo. (Draai daar zelf af en toe AutoCAD lt op en dat gaat echt lekker hoor onder windows 98 zelfs). Ga je complexe dingen ontwerpen/tekeken dan een zwaardere machine. P4/Athlon XP met minimaal 512MB DDR ram. En als videokaart, voor 2d is een maxtor sneller en beter, moet je ook goede 3d hebben dan een GeForce 3 of een Radeon. En natuurlijk minimaal een 19"monitor :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Mijn pa gebruikt ook wel eens autocad 2000 (geen lt versie)
en die werkt prima. Ik heb een AMD Duron 800MHz en 128mb en een Nvida TNT2 M64 32mb :'( maar daar doet ie et goed op. maar mijn pa maakt niet zulke grote ontwerpen wij hebben een 17" monitor maar dat is wel een beetje klein voor autocad. Ik raad je aan om een 19" minimaal te nemen.
die computer die je voorstelde kun je best nemen, daar draait hij goed op. alleen druk er nog maar 256mb erbij in.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor een Matrox kaart gaan en minimaal 1024 mb intern geheugen. En natuurlijk een 21" monitor.... :9

Dual proc opstelling is toch helemaal niet nodig met autocad? Volgens mij heeft dat helemaal geen nut.

• maratropa
  • Niet online
wat gaat hij er op doen fritske? Wat voor tekeningen?

specs

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Dual CPU schiet je niet echt veel mee op nee.
Wat je natuurlijk wel kunt doen zoals bovengenoemd: Een 3DLabs kaartje halen :) Die heb ik hier ook in een van me systemen zitten, prachtkaartjes gewoon :) Ook lekker patserig als je je kast opendraait voor andere mensen en ze dan vragen wat die 2 hoogs (AGP+PCI) kaart in je kast moet voorstellen. Oh, das maar me beeldkaartje :) :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Compaq heeft nieuwe aanbieding van Compaq Workstations. Misschien moet je daar eens naar kijken... Mooie machines hoor, speciaal voor het zwaardere cad-werk gemaakt.

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 11:01 schreef gladiool het volgende:
wat gaat hij er op doen fritske? Wat voor tekeningen?
Hij gaat er bouwtekeningen e.d. op bekijken en eventueel aanpassen. Hij is opzichter namelijk

• maratropa
  • Niet online
die kunnen redelijk zwaar zijn. Maar een XP 1900+ met een geforce 3 is ruim voldoende. Ik zou er alleen 512 mb van maken.

specs

Verwijderd

Misschien is de Hercules 3d Prophet Radeon 8500 LE wel de beste optie. Wordt in tests vaak vergeleken met de GeForce 3 TI 500 die veeeeeeeel duurder is. Hierbij komt de Hercules kaart dan zeker niet slechter uit de bus. Kaart is zowel geschikt voor 2d als 3d dus net wat je zoekt *D

Verwijderd

je hebt toch ook van die Wilcats kaarten ofzow... speciaal gemaakt voor CAD?

Verwijderd

acad 2002 loopt ook nog wel op p 233mmx dozen met 32mb ram en 1mb shared vid mem :)

Verwijderd

http://sgi.flectionaction.com/

Tweedehands SGI misschien? Ook wel een lekkere CAD-bak

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:50

ko9

Autocad heb je dus echt geen zware pc voor nodig hor! En zeker die bouwtekeningen (die dus eingelijk altijd 2D zijn).

Bij ons op school zijn alle CAD-lokalen uitgerust met 350mhz pentiums en daar zal hooguit 128 mb ram inzitten dusseh...

• moser

moser

Op vrijdag 29 maart 2002 13:33 schreef X_Treme>GR< het volgende:
je hebt toch ook van die Wilcats kaarten ofzow... speciaal gemaakt voor CAD?
dat zijn de oxygen ook wel deftige kaartjes.
en terug on topic: voor 2d bouwtekeningen moet je geen te zot systeem zoek.

... No further comment.

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe 3Dlabs VX-1 32 MB omgeruild gekregen uit een garantie geval. Ik gebruik 'm niet meer voor CAD toepassingen (doe ik al de hele dag op het werk) hoewel hij hiervoor wel uitstekend geschikt is. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

attheweb2000@yahoo.com *D
Pagina: 1