Toon posts:

Hulp bij Alcatel Ethernet modem instellen voor BBn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij helpen om mijn Alcatel Ethernet modem (Speed Touch Home, analoog) met linesharing, te installeren zodat ik in staat kan zijn te internetten via BBned?
Mijn emailadres is: w.fleur@bvh.nl of w.r.fleur@hccnet.nl
Let op de info kan ik niet bij mijn ISP krijgen omdat ze het modem niet supporten.
Thanks,

Wilfred.
0618119153

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
Gaan ze op de bvh over op bbned ??

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik niet weten, alhoewel ik er werk!

• Wimlem
Instellingen DSL Modem

Geachte klant,

Langs deze weg ontvangt u de beknopte handleiding om uw Alcatel modem te configureren voor het BBNED Netwerk ( Het netwerk waar Eweka Internet Services gebruik van maakt. ). Helaas kunnen wij geen verdere kostenloze support leveren dan deze handleiding. Wel kunt u het modem naar bovenstaand adres opsturen om het opnieuw te laten configureren als e.e.a. u te technisch blijkt te zijn. Wij zullen uw modem dan tegen kostprijs opnieuw configureren waarna u gebruik kunt maken van ons netwerk.

Configuratie

Het OS moet ingesteld worden zodat de netwerkkaart een privatespace adres krijgt binnnen 10.0.0.0/8, bijvoorbeeld 10.0.0.150. Default gateway wordt 10.0.0.138. DNS kan op dit moment nog uitgeschakeld zijn. Het kan nodig zijn het OS te herstarten. Met de browser kan er vervolgens een connectie worden opgezet naar http://10.0.0.138. Als het goed is krijg je gelijk de intro pagina voor je. Er kan gevraagd worden om een password. (user= kan gereset worden, via "defaults" achterop de modem)

Modem:
Aan de linkerkant is een menu te zien: Een van de eerste opties die je kan kiezen is "phonebook". Binnen het phonebook kunnen alle bestaande entries verwijderd worden. Men voegt dan 1 entry toe met de volgende opties:

Naam : optioneel
VPI : 0
VCI : 35
Encap : LLC/SNAP
Type : bridge

Het kan nodig zijn eerst in het menu via bridge, waar we het zo over gaan hebben, de entries te verwijderen om de entries in het phonebook te kunnen wissen en er 1 aan toe te voegen. Als het modem net gereset naar defaults dan zou het in 1 keer moeten lukken.

Als de entry in het phonebook is toegevoegd drukt men save of save-all (afhagend van de software versie) om alles op te slaan. Doe dit met alles! Vervolgens ga je via het menu naar "bridge". Daar voeg je de volgende entry toe:
Naam: (die je net hebt toegevoegd in phonebook)
encap: LLC/SNAP
state: forwarding

Uiteraard weer save of save-all drukken.

Via het menu ga je naar "dhcp" en controleer of deze _uitstaat_.
Weer save of save-all drukken.
De modem is nu goed geconfigureerd.

Vervolgens kan men het OS instellen op "dhcp", dns kan ingesteld worden zonder nameservers, dit krijgen we allemaal door. Default gateway die we hebben ingesteld kan ook verwijderd worden! Misschien is het nog nodig het OS te herstarten. Als alles juist is gebeurd bent u nu online.
Deze informatie heb ik van de eweka site afgeplukt. kijk maar of je er wat mee kan!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tonnetje,

Hartelijk dank voor de info. Ik ben sinds gistermiddag 18:00 uur online. Nogmaals dank,...
Groetjes,

Willy

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 29 maart 2002 10:37 schreef wfleur het volgende:
Hallo Tonnetje,

Hartelijk dank voor de info. Ik ben sinds gistermiddag 18:00 uur online. Nogmaals dank,...
Groetjes,

Willy
hey willy gefeli dat je het heb opgelost je heb een search topic gemaakt :D

enne welkom op got.

maar kijk ook dit ff [topic=309815/1/25]

• Wimlem
met welke provider wfleur ??

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 20:43 schreef Tonnetje het volgende:
met welke provider wfleur ??
ja vraag ik me ook af; zover ik weet ondersteunt elke bbned isp de alcatel modems
Pagina: 1