Toon posts:

Cisco 2626 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op het werk hebben we een Cisco 2626 router (ISDN 128k).

binnenkort krijgen we Ladot ADSL :), en moet de router een ander inbelnummer, username en password hebben.

volgens mij moet er gewoon een proggel voor zijn, volgens mijn collega kan het alleen vie TelNet, en daar snappen we de ballen van |:(

dus mijn vraag: is er een proggel voor of een handleiding ergens :?

Verwijderd

eeeeuuhh volgens mij moet je zelfs een andere router hebben(een ADSL router).
Krijg je meestal bij het abbo (een bedrijf tenminste).
/edit/
Ja er is een progje voor nl. Inloggen op de router via een webbrowser, dan kun je alle instellingen wijzigen
/edit/

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Je moet een ADSL kaart kopen voor in de router. (WIC)

Tevens moet je IOS software versie in je router ADSL ondersteunen.

Je kan Cisco COnfigmaker gebruiken om het een en ander te configureren. Configgen via telnet is mooier en altijd beter.

Verwijderd

Topicstarter
Correctie!

Cisco 2620

ik dacht ook al dat we een nieuwe moesten hebben, maar volgens mijn collega en LaDot niet (krijg je ervan he, jongste ict-er in het bedrijf en ook nog leerling :'( )

maar dan alsnog wil ik graag weten of er software en/of een mooie handleiding is (handleiding voor Telnet)

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

koop boeken voor ICND 1.1 (Interconnecting Cisco Network Devices) Faar staat het meeste in. Overige info via de Cisco site.

Het ombouwen van deze router naar ADSL (Andere WIC en IOS) is dusdanit kostbaar dat je beter een nieuwe router kan overwegen.

(Je wil niet weten wat een nieuwe IOS versie kost)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 11:15 schreef Kirpeknots het volgende:

Het ombouwen van deze router naar ADSL (Andere WIC en IOS) is dusdanit kostbaar dat je beter een nieuwe router kan overwegen.

(Je wil niet weten wat een nieuwe IOS versie kost)
Netopia ADSL router, ongeveer Euro 600 ofzo. Nogal een verschil!!!!

Verwijderd

Topicstarter
maar ist niet een beetje raar dat Ladot en me collega deze grote fout maken?

je zou toch denken dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden?

deze routers werden eerst ook gebruikt voor 2mbit digistream van almere naar hoorn...

en is t niet zo dat isdn en adsl over zelde soort lijn gaan ofsow?

plz help

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Volgens mij wil hij gewoon dat zijn router om de een of adere reden. mOet gaan ibellen op een ander nummer. Als hij ADSL wil gaan lullen met zijn cisco dan gaat het inderdaad niet werken. Maar hij zegt dat er een ander nummer plus wachtwoord in moet. Dus het zal het eerste wel zijn.
Overigens is dat HTTP acces op een router erg link en kanook gewoon beter worde uitgezet. Als je zoveel geld hebt om een router te kopen dan heb je ook genoeg geld om een boek te kopen over hoe je een cisco configd vanaf de CLI (command line interface)

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op donderdag 28 maart 2002 11:25 schreef LilBW het volgende:
maar ist niet een beetje raar dat Ladot en me collega deze grote fout maken?

je zou toch denken dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden?

deze routers werden eerst ook gebruikt voor 2mbit digistream van almere naar hoorn...

en is t niet zo dat isdn en adsl over zelde soort lijn gaan ofsow?

plz help
ADSL is echt geen normaal ISDN/2 verkeer. Je hebt echt een andere interface kaart.... Tenzij Ladot een aktief ADSL modem levert die aan de seriele poort gehangen wordt waar vroeger de digistream aan hing. Dan werkt dit wel..... (Heb je ook geen andere IOS nodig)

Lijkt me echter sterk dat ze dat doen.

Verwijderd

www.cisco.com of via telnet!
:)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wil hij gewoon dat zijn router om de een of adere reden. mOet gaan ibellen op een ander nummer.

klopt, op een adsl inbel :)

Als hij ADSL wil gaan lullen met zijn cisco dan gaat het inderdaad niet werken.

hmm, ff snel me collega waarschuwen

Maar hij zegt dat er een ander nummer plus wachtwoord in moet. Dus het zal het eerste wel zijn.

idd

Overigens is dat HTTP acces op een router erg link en kanook gewoon beter worde uitgezet.

hoe bedoel je HTTP access???

Als je zoveel geld hebt om een router te kopen dan heb je ook genoeg geld om een boek te kopen over hoe je een cisco configed vanaf de CLI (command line interface)

we hebben wel wat documentatie, maar er was hier eerst een mannetje dat erg handig was met de router en dan ook alles regelde... die is em gepeerd :(

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 11:23 schreef brooker het volgende:
Netopia ADSL router, ongeveer Euro 600 ofzo. Nogal een verschil!!!!
Draytek Vigor: minder dan 200 Euro'tjes

Werkt perfect.

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/access/acs_mod/cis3700/sw_conf/37_swcf/chap3.htm#94739

Happy searching, geen zin om het nu op te schrijven , moet weer werken ....

.Quod me nutrit me destruit.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:08

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ik denk dat je best voor in een bedrijfje de flowpoint router of de Cisco 827/826 neemt. De laatste naargelang digitale lijn of analoge.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• dontcare

dontcare

Nomen est Omen

ooops is voor een 3700 , nou ja in pricipe hetzelfde ....

• dontcare

dontcare

Nomen est Omen

Op donderdag 28 maart 2002 12:22 schreef CBA het volgende:
Ik denk dat je best voor in een bedrijfje de flowpoint router of de Cisco 827/826 neemt. De laatste naargelang digitale lijn of analoge.
Hangt er natuurlijk helemaal van af wat er nog meer aan de router hangt (ethernet , isdn , serial etc)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 28 maart 2002 11:37 schreef LilBW het volgende:
Volgens mij wil hij gewoon dat zijn router om de een of adere reden. mOet gaan ibellen op een ander nummer.

klopt, op een adsl inbel :)
je belt volgens mij niet in op ADSL (ik niet in ieder geval. Je krijgt een modem met daarom een ethernetpoortje waar je je router in moet pluggen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op donderdag 28 maart 2002 12:16 schreef Unexplained het volgende:

[..]

Draytek Vigor: minder dan 200 Euro'tjes

Werkt perfect.
daar kun je bij een klant met een professioneel netwerk niet mee aankomen...

ik heb gister nog een cisco 826 bij een klant geinstalleerd. 1xAoI (ADSL-over-ISDN), 1xETH.

stat hier nog ergens een topic met een configuratietje...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1