Toon posts:

[ASP] checkbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HEY,

Ik heb een database met gegevens als adres email enz die ik uitlees. Achter elke record heb ik een checkbox gezet. Nu wil ik dat als er een aantal checkboxen aangevinkt worden en er beneden aan de pagina op de knop add adresses of zoiets wordt gedrukt, dat de email adressen van de geselcteerde records worden weggeschreven in een nieuwe access database. Zodat ik later de (nieuwe)database uitlees en alle geselecteerde adressen in 1x een mailtjuh kan sturen! Iemand enig idee???
Robin

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
In de volgende pagina moet je je formvalues ophalen.
Request.form("checkbox1"). Als de waarde 'checked' schrijf hem dan weg naar de db en anders niet ;)

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:22
Ga je nu werken met twee verschillende databases? of met twee verschillende tabellen...Dat is nogal een verschil namelijk!

Voorbeelde voor checkboxes (zoals ik het altijd doe)
code:
1
<input type="checkbox" name="cb_1" value="true" <%if ObjRS("nieuwEmail") then response.write "CHECKED"%>>

Deze code leefst dus de booleans uit de database en checked de checkboxes als dat nodig is...Je krijgt dus ook weer mooie booleans terug :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar hoe check ik hem dan??
Wat moet er onder de knop komen??
Robin

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Op donderdag 28 maart 2002 11:17 schreef ghb78 het volgende:
Ja ok, maar hoe check ik hem dan??
Wat moet er onder de knop komen??
Robin
wat bedoel je precies? als je wilt aangeven dat een checkbox aangevinkt moet zijn neem je in de input regel 'checked' op, zie ook code van PhoneTechnician.

Verwijderd

Topicstarter
Ok denk dat ik daar wel wat aan heb!
Ga het ff proberen!

Verwijderd

Je moet een formulier maken.
Onder de knop doe je een submit deze voert een actie uit en gaat naar het bestand wat aan het formulier is meegegeven.
In dit bestand haal je dan de gegevens op en verwerk je ze in de database.

Zoeken in de search van tweakers of google wil ook wel is helpen

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:22
Onthoud wel, dat als de checkboxes niet ingevuld zijn, je ook helemaal nix terug krijgt!

kan je omzeilen door dit in de action pagina te zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<% 
if request(cb_1) = "true" then
   cb_1 = true
else
   cb_1 = false
end if
%>

Omdat de waarden van de gecheckte checkboxes als string worden doorgegeven, moet je dus op string checken! en niet als boolean...Is best irritant! In Zope heb je dat niet :) Zope maakt zelfs automatisch lists van veldnamen met de zelfde naam :)
Pagina: 1