[W98] TCP/IP probleem

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
een kennis van mij kreeg problemen met zijn pc. bij het opstarten meldde windows problemen, maar kon deze zelf herstellen via systeemherstel. dit verscheen enkele malen, waarna de problemen aanvankelijk opgelost leken.

echter, internet werkt niet meer. ik heb er naar gekeken en zag dat het netwerk protocol niet op het bureaublad stond. via configscherm alle netwerktroep weggegooid, gereboot, en alle netwerkonderdelen (client voor ms netwerken, tcp/ip en externe toegangsadapter) weer geinstalleerd en weer gereboot.

echter, IE kan er nix mee.

als ik de HETNET cdrom erin doe, meldt ie hetvolgende probleem: TCP/IP is niet goed geinstalleerd.

na de 5e keer opnieuw TCP/IP installeren geef ik het op en zoek ik mijn heil hier.

het gaat trouwens om een analoog modem.

chaozz.nl | RetroGameCouch

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Mischien moeten alle ip nummers voor je provider eerst ingevoerd worden ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zorg ff dat je TCP/IP stack vanui de windows CDROM geladen word bij hernstall, en NIET uit de windows\system gepakt word.
Als je tack corrupt is, en deze simpel opnieuw gebruikt word los het niets op.

Gooi desnoods ff de juiste bestanden weg, weed je zeker dattie om decab files gaat mekkeren.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

doe bovenstaande zaken, maar gebruik voor de gein ff niet de cd van hetnet. Configureer de settings eens handmatig..

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:16
Je kunt ook de Communicatie van windows even vervangen:
Start->ConfiguratieScherm->Software->Windows Setup

Daar het vinkje voor Communicatie even weghalen, op OK klikken. De computer hoeft niet op nieuw opgestart te worden. Daarna weer terug naar Software->Windows Setup en daar onder communcatie het vinkje even zetten voor Externe Toegang.

Daarna zou je het nogmaals even moeten proberen....

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als windos niet opnieuw wil booten, heeft die niet de bestanden vervangen

Braaikamer - Smoke&BBQ

• chaozz
Op donderdag 28 maart 2002 17:15 schreef hammerhead het volgende:
Je kunt ook de Communicatie van windows even vervangen:
Start->ConfiguratieScherm->Software->Windows Setup

Daar het vinkje voor Communicatie even weghalen, op OK klikken. De computer hoeft niet op nieuw opgestart te worden. Daarna weer terug naar Software->Windows Setup en daar onder communcatie het vinkje even zetten voor Externe Toegang.

Daarna zou je het nogmaals even moeten proberen....
dat ga ik proberen, bedankt!

• chaozz
de bovenstaande tips hebben niet geb(l)aat. hij maakt trouwens wel keurig verbinding, maar ftp-en in de dosbox of een pagina openen in de IE homaar!!

Pagina: 1