Toon posts:

[DHTML] DynAPI - ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf geen ervaring met DHTML maar ik vind het toch de moeite waard om eens naar te kijken. Nu heb ik een library gevonden (DynAPI) die mij erg handig te gebruiken lijkt.

Uit dit topic blijkt dat zo'n library nogal een overkill heeft (wat ik me ook wel kan voorstellen). Ik vraag me echter af wat de overkill is van zo'n script?
Heeft er verder iemand evaring met de library zelf want ik ben zelf niet zo op de hoogte van client-side scripts en het lijkt me handig om deze library te gebruiken.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Het is een nogal uitgebreide library met een minimale bestandsgrootte van 30K ofzo. das overkill als het alleen om een tooltipje of uitklapmenuutje gaat.

Wil je xbrowser een hele DHTML gebeuren schrijven dan kom je er niet onderuit een vorm van library te gebruiken. DynAPI is dan een goeie, maar wel ingewikkelde library.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

De overkill van de dynApi zit hem mijns inziens gewoon in de grootte en de dingen die het biedt. Je include bakken scripts waar je wel veel mee kan, maar het is qua filesize gewoon te veel, zodat je site log en traag wordt, en daarmee schiet de dynApi denk ik een doel voorbij, en dat is jammer want ik ben toch wel een groot voorstander van libraries :)

Verder is het denk ik zaak om een library uberhaupt pas te gaan gebruiken als je flink aan de gang wil met scripten. Een simpel muisvolgertje, of een paar bewegende layers zijn gewoon niet genoeg om het gebruiker ervan te verantwoorden, dus je zult er bij het beginnen aan een project al over na moeten denken wat je eigenlijk wil gaan doen qua candy (want dat is het).

De enige ervaring die ik heb met de dynApi was helaas slecht. Dat was bij een project waar er dus zo'n 2000 (!) regels js code van gebruikt werden voor een scrollbar en wat files laden, en er zat een fout in in IE. ga dat dan maar eens zoeken :{

Daarnaast speelt ook nog het leren omgaan met een library een rol. Zeker bij de dynApi is dat denk ik niet iets wat je in een middagje doet, maar ik moet toegeven dat ik me er zelf niet zo extreem in verdiept heb.

Kijk voor een overzichtje van andere libraries eens op
http://www.scottandrew.com/weblog/dhtmllibs

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

[ :+ ]

Hee! hij gebruikt geen BeeHive®!

Ban him!

[/ :+ ]

[edit] voorderest is het belangrijkste al gezegd.

Stop uploading passwords to Github!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Wat is de load die zo'n scriptje geeft op de cpu power van je bezoeker? Is daar ook nog een probleem te verwachten?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op donderdag 28 maart 2002 11:03 schreef cutter het volgende:
Wat is de load die zo'n scriptje geeft op de cpu power van je bezoeker? Is daar ook nog een probleem te verwachten?
Zo'n library, mits goed geprogrammeerd, neemt niet al te veel van je cpu in... Het laden op zich weinig tot niets, het gebruiken hangt af van hoe het geprogd is.

kijk maar eens naar de stress test van Clay. 600 layers die ook nog bewegen, en dat loopt zelfs hier op m'n p233 @ work nog meer dan lekker :9

[edit]
misschien tijd voor een vergelijkende test?

Stop uploading passwords to Github!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

lijkt mij dat dat 0,0 is. alles wat je aan library code inlaadt zou statisch moeten zijn. Er lijkt mij toch iets verkeerd als je voor het simpel "draaiend" houden van een library allemaal CPU trekkende timers en meuk nodig hebt.

Als je met je browser een site van 200K kan bekijken trekt die ook wel een paar K van een library.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Clay:
Kijk voor een overzichtje van andere libraries eens op
http://www.scottandrew.com/weblog/dhtmllibs
He, ik mis Beehive in dat lijstje :+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 11:00 schreef Bosmonster het volgende:
Het is een nogal uitgebreide library met een minimale bestandsgrootte van 30K ofzo. das overkill als het alleen om een tooltipje of uitklapmenuutje gaat.
Ik gebruik op dit moment een flash-menu wat 25K groot is, dus bestandsgrootte is nog niet zo'n probleem (verhoudingsgewijs).
Op donderdag 28 maart 2002 11:02 schreef papa_eend het volgende:
...

Hee! hij gebruikt geen BeeHive®!

Ban him!

...
Klopt, maar gebruik op dit moment ook nog geen DynAPI... maar bedankt voor de tip. Deze is idd een stuk eenvoudiger te gebruiken.
Op donderdag 28 maart 2002 11:08 schreef Clay het volgende:
...

Als je met je browser een site van 200K kan bekijken trekt die ook wel een paar K van een library.
Ja, dat klopt wel. Als je veel gebruik maakt van de dynAPI lijkt het mij wel te doen (qua grootte). Maak je alleen gebruik van de scrollbar dan is dynAPI minder interessant.
Pagina: 1