Grootste zoekmachine?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Wat is nu eigenlijk op dit moment de grootste zoekmachine? Niet wat betreft hoeveel sites ze in hun db hebben staan, maar wat betreft het aantal bezoekers dat ze krijgen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

google

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Google.nl en in Nederland doet Ilse het ook nog goed.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja, ik zat een beetje te twijfelen tussen yahoo en google. Gebruiken Yahoo, Google, en altavista eigenlijk dezelfde db?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Lijkt me duidelijk:

<h1> GOOGLE </h1>

:P

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Google ja, echte tweakers kunnen nie zonder Google :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Nitai
  • Laatst online: 19:32

Nitai

Live the life you love.

Op donderdag 28 maart 2002 10:47 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ja, ik zat een beetje te twijfelen tussen yahoo en google. Gebruiken Yahoo, Google, en altavista eigenlijk dezelfde db?
neeeeee :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56

ko9

google

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Google roeleert!

Altavista en in mindere mate Yahoo hebben last van een verouderde database, waardoor je relevante resultaten in veel gevallen niet up to date zijn.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

Tja het is nu wel duidelijk dat google de grootste zoekmachine is. Graag het verzoek niet meer alleen "Google" of "yahoo" te roepen maar misschien ook inhoudelijke vragen/opmerkingen hier te plaatsen. :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 11:21 schreef M@FI@ het volgende:
Tja het is nu wel duidelijk dat google de grootste zoekmachine is. Graag het verzoek niet meer alleen "Google" of "yahoo" te roepen maar misschien ook inhoudelijke vragen/opmerkingen hier te plaatsen. :)
Uit een onderzoek kwam dat google in nederland de snelsgroeinde was. Volgens mij staat ie ook op nummer 1 van de meest gebruikte ja. :)
Maar helaas, ik weet niet meer waar dat onderzoek stond.

🌞🍃

Verwijderd

Met google vind je gewoon vele malen betere sites dan mer welke zoekmachine ook. Ook de "in cache" functie is handig, soms krijg je een 404 en hiermee kan je hem toch nog bekijken

Verwijderd

Google heeft toch ook onlangs de prijs voor beste zoekmachine gewonnen?

Google is gewoon de snelste, grootste en meest betrouwbaarste zoekmachine. Je hebt ook geen last van reclames (die voor de meeste vertraging zorgen, meer dan het eigelijke zoeken duurt). Reclame vindt wel plaats in de vorm van hyperlinks maar die kom ik zelf persoonlijk tegen alleen als je heel standaard woorden gebruikt.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 11:29 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Uit een onderzoek kwam dat google in nederland de snelsgroeinde was. Volgens mij staat ie ook op nummer 1 van de meest gebruikte ja. :)
Maar helaas, ik weet niet meer waar dat onderzoek stond.
ilse en google stonden gelijk dacht ik

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 10:08 schreef de-emotie-man het volgende:

[..]

ilse en google stonden gelijk dacht ik
Mja nee denk het niet echt hoor dat Ilse en Google even groot zijn... ISLE is veel groter :D

Verwijderd

/me google power zeg ik maar he >:)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Google.....

:P Had ik al vrij snel door dat dat de zoekmachine van de toekomst zou worden :P

BTW. heeft altavista het opgegeven ofzo. Zocht er laatst nog een keer op: vond echt 100x zo weinig als google, en de site ziet er voortaan ook brak uit. Ilse doet het nog wel goed, maar voor hoe lang?? Is meer een zoekmachine voor de mensen die net voor het 1st een nieuwe pc kopen, en er nog geen ^#% van af weten

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 11:04 schreef inquestos het volgende:
Google.....

:P Had ik al vrij snel door dat dat de zoekmachine van de toekomst zou worden :P

BTW. heeft altavista het opgegeven ofzo. Zocht er laatst nog een keer op: vond echt 100x zo weinig als google, en de site ziet er voortaan ook brak uit. Ilse doet het nog wel goed, maar voor hoe lang?? Is meer een zoekmachine voor de mensen die net voor het 1st een nieuwe pc kopen, en er nog geen ^#% van af weten
http://www.voelspriet.nl/ had omderzoekje gedaan er werd niet echt meer geupdate bij altavista bleek. wel tijd terug

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32
mijn google toolbar doet goed zijn best! google google google google :)

Aap!

Verwijderd

Hoe kan ik bij bijvoorbeeld Google hoog in de ranglijsten komen dus als eerste gevonden worden (wanneer ik het niet op "de eerlijke manier wil doen") met een proggie of script of zoiets.
Weet iemand er één te vinden?
En zo ja, waar kan ik die het snelste halen?
Of als iemand 'm heeft, kan ik die dan ook krijgen.
Laat dan even weten zodat we kunnen bespreken waar het heen gestuurd kan worden.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 12:20:
Hoe kan ik bij bijvoorbeeld Google hoog in de ranglijsten komen dus als eerste gevonden worden (wanneer ik het niet op "de eerlijke manier wil doen") met een proggie of script of zoiets.
Laat dan even weten zodat we kunnen bespreken waar het heen gestuurd kan worden.
Sick, topic van 10 maanden terug...

En als je reply nou goed zou zijn...

Verwijderd

Config schreef op 16 January 2003 @ 12:25:
[...]

Sick, topic van 10 maanden terug...

En als je reply nou goed zou zijn...
Tja, is maar wat je wilt weten.
Je zite dat er toch nog iemand reageerd om een topic die zo oud is, dus het werkt wel.
Maar heb je nou een echt antwoord op mijn vraag of niet?

Verwijderd

nieuws: Groei marktaandeel Google neemt af
Zoeken rules :)...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 12:28 ]

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 12:20:
Kort gezegd: je moet ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk gelinkt wordt. w

Verwijderd

Wat betreft Ilse, ilse heeft als groot voordeel dat ze een zeer up-to-date database hebben. Sites die vaak veranderen houden ze zeer goed bij en vaak staat is wijziging op een site de volgende dag al via Ilse te vinden.

Google heeft verre weg het meest duidelijke en grootste zoek systeem. Met als zeer groot voordeel ook de cache, nieuwsgroepen search en de imagesearch die Ilse niet heeft.

Yahoo en altavista zijn wat mij betreft een beetje afgedaan. Ze zijn niet slecht maar up to date zijn ze niet en de zoekmethode is ook niet echt de beste manier.

Verder vind ik voor Nederlandse pagina's vindex.nl in sommige opzichten ook goed, alleen heeft die net zoals altavista en yahoo niet de beste zoekmethode en is de database niet echt up to date.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Dit is een erg oud topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.