Toon posts:

Windows 2000 en 98 door mekaar werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke het volgende is het geval:

We hebben een Windows NT 4 server draaien. De rest van de pc's zijn windows 98 bakken. Op alle pc's is wel TCP/IP geinstald... Nu willen we overgaan op Windows 2000. Er is net een nieuwe HP netserver gekocht. (echt een lekker snel bakkie by the weg.)

We draaien nu nog wel tijdelijk op de oude NT 4 server. Het lukt me alleen niet om een andere nieuwe pc aan te sluiten op het netwerk onder Windows 2000. Computer kan de server wel pingen.

Hij kan de netwerkprinter vinden. dus dan zou je ook denken dat hij de rest kan vinden... NIET dus |:( Hij kan zich NIET aanmelden op het netwerk. Hij pakt de Domein niet.
Dan geeft hij de volgende foutmelding: "De Beveiligingsdatabase op de server heeft geen computeraccount voor de vertrouwingsrelatie met deze computer." Werkgroep kan ik wel aanmaken. Domein dus niet :'( Is er iemand die dit probleem al is tegengekomen? Ik heb op de Microsoft-site gekeken maar die betrekken de Windows NT bak er niet in |:(

Verwijderd

Je kan met een win98 client niet op een 2k server?
Hebben we hier ook ook gehad.....

Maar voor de zekerheid: Je wil een 2k server met 98 client en de NT4 machine komt niet meer in het verhaal voor.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Dus de twee servers draaien tegelijk op hetzelfde netwerk als ik het goed lees. Heb je al gekeken of je ze niet allebei domain master gemaakt hebt?

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

Als ik het goed lees , komt de nieuwe win2k server nog helemaal niet ter sprake, maar wil je een (andere pc) win2k client hangen aan je NT4 server??

Heb je al een computer account aangemaakt voor je win2k pc?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 10:24 schreef ivo_wijnen het volgende:

Hij kan de netwerkprinter vinden. dus dan zou je ook denken dat hij de rest kan vinden... NIET dus |:( Hij kan zich NIET aanmelden op het netwerk. Hij pakt de Domein niet.
Dan geeft hij de volgende foutmelding: "De Beveiligingsdatabase op de server heeft geen computeraccount voor de vertrouwingsrelatie met deze computer." Werkgroep kan ik wel aanmaken. Domein dus niet :'( Is er iemand die dit probleem al is tegengekomen? Ik heb op de Microsoft-site gekeken maar die betrekken de Windows NT bak er niet in |:(
computer account aanmaken op je nt bak.
Pagina: 1