Toon posts:

Processortemperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat je je fikken verbrand aan een athlon processor vlak nadat ie gedraaid heeft ?? :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Hmm. Nee.. ik heb er nog een cooler en een fan tussen zitten.. dus ik kan mun fikken niet verbranden aan de cpu... :P

Als ik de cooler eraf ruk en dan mun fikken eraan zet dan wel ja.. die van mij wordt ongev. 55-57 graden als ik um vol belast...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Hehheh dat bedoelde ik ook.. vlakna het draaien haalde ik de cooler eraf en wilde ik de processor uit de socket halen (had ik beter niet kunnen doen ;) )

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:58
Ik heb een week geleden een thunderbird laten draaien voor een aantal seconden en toen de cpu gevoelt, AUW..

Vinger zit nu een brandplek op :(

Verwijderd

Ik heb ook een thunderbird 800 met een asus A7V. En als ik deze net aanzet ohoho. 50 C. Met een standaard koeler. Met een asus geforce2mx met tvout.
Dan krijg ik rillingen over mijn rug van de warmte.
Is dit normaal met een koelblok en een koeler daarboven.
Of is het aante raden er nog een extra koeler in te zetten.
Want zelfs na uren (12 uren) aanstaan met lot's of sh*t dan blijft hij nog 52 C.
Newest bios update. enz. dus.
Met Win2k is deze syssie 60 graden winMe is ie 47 graden en win98se 50C en dat laatste draait trouwens ook het stabielst.
Thanx of mail effe via de link.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Hebbie er koelprut tussen de proc en cooler geduwd?? zonee; meteen doen.. scheelt een zooi graden...

Een ander koelertje proberen?? op koeling moet je niet bezuinigen..

Hoe warm is het aan de binnenkant van je kast.. mobotemp.. ben ik ook wel benieuwd naar... plaats een xtra fan die de warme lucht naar buiten zuigt ofzo..

Pvouput live

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 22:30
Hmmmm ik heb ook iets vaags, alle Windows progjes zoals MBM en ASUS PCProbe zeggen dat m'n CPU iets van 42C is, maar de bios zegt dat ie 96C is, dar staat dan iets naast wat zo ongeveer zegt... Alle P3's zijn uitgerust met een on-die sensor, de temperatuur die hier staat kan hoger zijn dan die van een normale sensor..... MAAR IK HEB ALLEEN MAAR Z'ON ON-SENSOR IN M'N P3-500 (512kb ext. cache....)

Verwijderd

Yo thanxie alvast.
Maar zelfs met gesloten kast blijft deze op 50 á 52 graden staan. met open nog net zo erg, trouwens ijskoude omgeving.
ong. ook 52 graden. alles new. in.box.dus.daar.kan.het.niet.aanliggen.

bios geeft aan in asus a7v 52 en windows met asusprobekut *pardon* geeft in windows ook 52 54 na een hele lange tijd. maar toch helpt het open kastie niet. ik ben straks effe bezig een tweede koeling op dit ding aan te sluiten. op mijn processor. straks ofzo.
iek weetnie.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Let er altijd op of het Celsius is of Fahrenheit.

En het kan ook zijn dat je temperatuur sensor niet bestaat en dan rare metingen vericht.

Maar dat ie het nog doet als ie boven de 90 graden is lijkt me sterk

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Mijn TBird 800@800 doet ook zo'n 50C onder WinMe, Mobo is een graad of 37 (lekker lichaamstempje).
Vrij standaard coolermaster koeler d'r op...

Ik vroeg mij ook af of dit normaal was.

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

Verwijderd

Wat maakt het uit of die proc zo warm wordt??
Die nieuwe Tbirds zijn getest op 90 graden stabiel!!

Verwijderd

Ow, enne normale athlon temp=50 graden..

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn athlon 500 @ 750 wordt ongeveer 41 C.

• Rhino
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Thnx Sanne... geeft me een warm (;-)) gevoel van binnen, die zekerheid.

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Hellfire,
maar dat is géén t-bird... toch?
en indien wel... hoe heb je dat voor elkaar gekregen

blimmel (t-bird 750@800@54ºC)

Join TeamBVD!

• Hellfire
  • Niet online
Nee het is zo'n (oude :)) slot A Ahtlon.
Maar wel lekker :9~ met nieuwe koeler hoop ik nog wat sneller te gaan. Moet ook nog wel kunnen, want temp is nog niet echt hoog..

• blimmel
  • Niet online

blimmel

dat dacht ik al....

ik zal toch ook eens kijken hoe warm m'n t-bird wordt zonder koetje }:O

Join TeamBVD!

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hmm, en tot hoever wou je dan gaan Helfire?
Want op een gegeven moment wordt je systeem toch wel onstabiel...

Maar wel wreed dat je zoveel uit je Athlon 500 hebt gehaald!

Ik heb zelf een 700, zou daar ook 900 Mhz in zitten?

Don't You stare there, Operate!

• Hellfire
  • Niet online
Ja, ik weet ook niet precies wat kan, maar met deze koeler wil ik niet verder gaan. 800 wil ik eigenlijk wel halen, maar ik weet niet of de cache dat lekker gaat vinden op 1/3 (zoals nu) :)

met voltage zal het wel lukken, want dat heb ik nu nog maar op 1,65 staan

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 20:04
Athlon Slot-A 500@700 ong. 45 gr. Celsius
Met Arctic Circle cooler...heb er net nog een slotkoeler ingezet dus het zou nu nog wel wat minder kunnen zijn...zal het vanavond eens meten.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Mijn T-bird 700@770 draait op 40 graden met een koetje erop.
Zit een GlobalWin Fop32 koeler op.

• blimmel
  • Niet online

blimmel

t-bird 750@800
zonder }:O op 48 C
met }:O op 54 C

eerst maar wat Arctic Silver ertussen
en dan maar verder proberen :)

Join TeamBVD!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Mijn Thunderbird800@950 wordt zo'n 63 graden C met standaardkoeler en rc5 client op de achtergrond. Mobo wordt niet warmer dan 28 graden. Als ik me chrome orb binnen heb zal de cpu op 950 mhz wel een graadje of 25-30 koeler zijn:)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn Tbird 950@950 word 61-62 graden (met RC5-client, zonder 57 graden). Is dit acceptabel ?

Dit met een Asus A7V. Het BIOS geeft 1 graad lager aan (resp 60-61 en 56 graden). Ik gebruik AsusProbe v2.11

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen mn systeem (aopen hq08/athlon tb800/abit kt7-raid) zit nu helemaal in elkaar. Er zit nu een coolermaster met koperen onderdelen op (die van 80 piek) en wat extra coolpasta er tussen. En bovendien nog 2 extra coolers in de kast. De uitslag: processortemperatuur gemiddeld rond de 32 graden, kasttemperatuur gemiddeld rond de 24 graden.. Mooie uitgangspositie om hem nu maar een flink te gaan stressen >:)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Toch jammer van die hoge temps...

Maatje van me draait een duron 600 op 1050 op stressed 58graden :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Mad_Cookie's Duron 700@800 wordt op het A7V maar 43 rondje C in stressie situation, Idle is ie 38.B-)
Ik heb er een CoolerMaster 5H53 op zitten en verder alleen een 2CoolPC unit in mijn A-Open grote toren staan, zonder die unit wordt mijn CPU idle 46 rondje C.:D

ADM wordt wel erg heet vergeleken met nIntellen, maar nog geen rare perikelen meegemaakt door CPU hitte:)

Verwijderd

Mijn TBird 1000@1000 op een A7V is in rust ongeveer 48 gr C waar mijn mobo ongeveer 32 blijft.

Zit redelijk standaard Socket370 koelertje op. van Alpha meen ik.

Zijn er mensen met lagere waarden door betere koeler?

open of dichte kast kan in open stand warmer worden door slechte luchtstroming (zuigen van ventilatoren).

Verwijderd

Die van mij word maar 30c heb een waterkoelsetje bij www.ned-cool.nl vandaan werkt erg goed..

• Razorh
  • Laatst online: 03-09 11:53
Asus probe is gewoon slecht.... gaf aan dat m'n proc 5 graden was terwijl m'n koetje aan 't grazen was.... klopt dus never nie he!
Pagina: 1