Hier had uw advertentie kunnen staan :).
Op donderdag 28 maart 2002 10:02 schreef spudsimon het volgende:
vast wel, of help yourselve.
Verwijderd
Ik mag het niet roepen, maar UTFS. Ofwel, check Google en alle andere zoekmachines. Check download.com, tucows, whatever.
Verwacht niet dat wij aan komen sjouwen met een compleet pakket. Sorry.
Hmz.. nouja, ik ga hier niet iets vragen als ik TFS niet al gebruikt heb. google, download.com, geen van beiden hadden iets nuttigs..Op donderdag 28 maart 2002 10:38 schreef thaduck het volgende:
Ik mag het niet roepen, maar UTFS. Ofwel, check Google en alle andere zoekmachines. Check download.com, tucows, whatever.
Wat wil je dan precies veranderen ?
Leg eens duidelijk uit wat je wil ?
Leg eens duidelijk uit wat je wil ?
Verwijderd
Dan moet je je vraag niet zo raar stellen. Als je dat echt gedaan hebt dan geef je wel uitleg wat je wilt hebben, hoe je gezocht hebt, wat je tegen bent gekomen en ga zo maar door.Op donderdag 28 maart 2002 12:09 schreef rjsomeone het volgende:
[..]
Hmz.. nouja, ik ga hier niet iets vragen als ik TFS niet al gebruikt heb. google, download.com, geen van beiden hadden iets nuttigs..
Wat je nu doet is schot in open ruimte. "Hoe moet ik fietsen" is net zoiets
Hmmm, ff proberen hoor:
Google.com -->
Vul in: packet generator +windows
Klik op "I'm feeling lucky"
Et voila, een freeware packet generator voor Windows in minder dan een minuut zoeken
Google.com -->
Et voila, een freeware packet generator voor Windows in minder dan een minuut zoeken
“I'd give an arm to be ambidextrous!"
Okee, 't was misschien niet helemaal duidelijk. Maar wat ik wil en wat ik al gedaan heb:
Wat ik wil: Een programma dat alle pakketjes met data die langs mijn computer komen inleest, dat ik dan evt. veranderingen kan aangeven, en dat ie ze dan verder stuurt.
Bijv: een client op een andere computer stuur een msn bericht naar een bekende. Dat gaat langs de computer hier met een NAT internet deel server erop.
Nu wil ik bijv. de tekst daarin kunnen veranderen. En nu weet ik wel dat dat bij messenger ook anders kan (proxy), maar ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om het zo te doen. Het moet gewoon kunnen, omdat de NAT server alle data langs zich heen krijgt, dan moet die toch te veranderen zijn?
Wat ik gedaan heb: Ik heb op google gezocht naar:
"packet modifier", "modify packet", "change packet" sniffer windows, etc. etc. etc.
Ook download.com biedt geen uitkomst, alleen packet sniffers, en niet ook een programma dat ze kan veranderen.
Tucows idem.
edit: Beetje meer info gegeven
Wat ik wil: Een programma dat alle pakketjes met data die langs mijn computer komen inleest, dat ik dan evt. veranderingen kan aangeven, en dat ie ze dan verder stuurt.
Bijv: een client op een andere computer stuur een msn bericht naar een bekende. Dat gaat langs de computer hier met een NAT internet deel server erop.
Nu wil ik bijv. de tekst daarin kunnen veranderen. En nu weet ik wel dat dat bij messenger ook anders kan (proxy), maar ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om het zo te doen. Het moet gewoon kunnen, omdat de NAT server alle data langs zich heen krijgt, dan moet die toch te veranderen zijn?
Wat ik gedaan heb: Ik heb op google gezocht naar:
"packet modifier", "modify packet", "change packet" sniffer windows, etc. etc. etc.
Ook download.com biedt geen uitkomst, alleen packet sniffers, en niet ook een programma dat ze kan veranderen.
Tucows idem.
edit: Beetje meer info gegeven
tja, 'k heb 't nog steeds niet, want die site heeft ten 1e de download afgesloten, en ten 2e doet ie volgens mij niet wat ik wil: het veranderen van pakketjes.Op donderdag 28 maart 2002 13:11 schreef SrFr het volgende:
Hmmm, ff proberen hoor:
Google.com -->
Google
http://www.google.com/search?hl=en&q=packet+injection&btnG=Google+Search
Packetstorm
http://209.100.212.5/cgi-bin/search/search.cgi?searchvalue=packet+injection&%5Bsearch%5D.x=22&%5Bsearch%5D.y=3
Dit moet de lading wel enigzins dekken denk ik. Anders weet ik het ook niet meer.
http://www.google.com/search?hl=en&q=packet+injection&btnG=Google+Search
Packetstorm
http://209.100.212.5/cgi-bin/search/search.cgi?searchvalue=packet+injection&%5Bsearch%5D.x=22&%5Bsearch%5D.y=3
Dit moet de lading wel enigzins dekken denk ik. Anders weet ik het ook niet meer.
.
Dat programma past de pakketjes wel aan, maar alleen op de netwerklaag. Van wat ik van je verduidelijkings post begrijp: Wat jij dus wil is de inhoud van de applicatielaag van het pakketje aanpassen, en dat lijkt me bijzonder moeilijk...Op donderdag 28 maart 2002 14:17 schreef rjsomeone het volgende:
[..]
tja, 'k heb 't nog steeds niet, want die site heeft ten 1e de download afgesloten, en ten 2e doet ie volgens mij niet wat ik wil: het veranderen van pakketjes.
Wat je NAT doos namelijk doet is een pakketje binnenhalen, het pakketje uitpakken tot en met laag 3 (OSI model: Networklayer, waar de IP adressen staan) de IP adressen aanpassen en weer inpakken.
Wat jij wilt is het pakketje binnenhalen, openen tot laag 6 of 7 (Applicatie/Presentatie laag) data wijzigen, en weer all the way inpakken. Er zijn voor een aantal bekende protocollen wel systemen om ook de hogere lagen van een pakketje te openen/wijzigen, maar dat is meer ten behoeve van het wijzigen van IP adres verwijzingen in de payload (applicatiedata) van het pakketje, en niet zozeer om tekst in MSN data te wijzigen naar iets dat je zelf wilt.
Hmmm, ik weet niet of dit helemaal duidelijk is overgekomen, heb dit ff snel achter elkaar aan getypt
“I'd give an arm to be ambidextrous!"
Ja ik snap wat je bedoelt, alleen een packet sniffer doet het toch ook zo? Die pakt 'm alleen niet meer in.Op donderdag 28 maart 2002 15:28 schreef SrFr het volgende:
[..]
Dat programma past de pakketjes wel aan, maar alleen op de netwerklaag. Van wat ik van je verduidelijkings post begrijp: Wat jij dus wil is de inhoud van de applicatielaag van het pakketje aanpassen, en dat lijkt me bijzonder moeilijk...
Wat je NAT doos namelijk doet is een pakketje binnenhalen, het pakketje uitpakken tot en met laag 3 (OSI model: Networklayer, waar de IP adressen staan) de IP adressen aanpassen en weer inpakken.
Wat jij wilt is het pakketje binnenhalen, openen tot laag 6 of 7 (Applicatie/Presentatie laag) data wijzigen, en weer all the way inpakken. Er zijn voor een aantal bekende protocollen wel systemen om ook de hogere lagen van een pakketje te openen/wijzigen, maar dat is meer ten behoeve van het wijzigen van IP adres verwijzingen in de payload (applicatiedata) van het pakketje, en niet zozeer om tekst in MSN data te wijzigen naar iets dat je zelf wilt.
Hmmm, ik weet niet of dit helemaal duidelijk is overgekomen, heb dit ff snel achter elkaar aan getypt
ff schematisch:
sniffer:
pakketje --> uitpakken zodat ook tekst te zien is
NAT:
pakketje --> klein beetje uitpakken/ veranderen/ inpakken --> doorsturen
Wat ik wil:
pakketje --> uitpakken zodat ook tekst te zien is/verander zoals ik het wil --> dan pas ALLEEn dat paketje doorsturen, en niet het origineel...
hooop dat 't beetje te volgen is?
Pagina: 1