ik heb net eens via de search wat lopen lezen over linuxbios en ook de website ervan bekeken (www.linuxbios.com). ik heb zelf een biostar mkv7a mainboard. kan ik dus linuxbios gebruiken ipv mn huidige award bios ofzo? ik zoek dus eigenlijk iemand die er ervaring mee heeft of meer verstand dan mij iig over linuxbios
lijkt me namelijk best interessant.
Met LinuxBIOS heb ik weinig ervaring maar het lijkt me dat je enkel de firmware flasht, en dat zou theoretisch met elke flashable BIOS moeten kunnen.
is er mischien iemand die mij kan uitleggen hoe dit werkt (kan er nog windows op de pc gedraaid worden, moet je linux al geinstalleerd hebben, waar blijft je oude bios etc.)?
't is www.linuxbios.org , en ipv je normale bios boot je direct je Linux kernel. Gevolg: in 3 seconden kan je PC klaar zijn met booten (ok, dan staat de prompt op je te wachten. Voor X moet je ff wat langer wachten uiteraard).
Als je dit wilt proberen zou ik wel een apart flash-apparaat in de buurt hebben staan, zodat je je oude bios weer terug kunt zetten als het allemaal niet werkt. Sommige apparatuur vind zo'n snelle boot namelijk niet tof: niet alle HD's reageren al na 3 seconden
Als je dit wilt proberen zou ik wel een apart flash-apparaat in de buurt hebben staan, zodat je je oude bios weer terug kunt zetten als het allemaal niet werkt. Sommige apparatuur vind zo'n snelle boot namelijk niet tof: niet alle HD's reageren al na 3 seconden
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
De BIOS is denk ik meer de firmware van je mainboardOp donderdag 28 maart 2002 09:36 schreef ido het volgende:
firmware van je bios??? nooit van gehoord...
* capedro gaat straks de firmware van zijn firmware upgraden
Pagina: 1