Toon posts:

Linux-virus-mail-scan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej!

Voor me werk hebben ze een "wij zijn bang voor virussen"
obsessie vandaar dat ze mij gevraagd heb of ik OP de linux RH 7.0 server een virus scanner wil instaleren die de incomming mail op de mail server (van een hele zooi pop accounts) scanned op virusjes. Ik heb wel het een en ander gevonden maar niet echt dat ik dacht Wohiewow. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde software op dit gebied?
dag dag

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor linux is opzich een goed programma AMaViS.

Zie : http://aachalon.de/AMaViS/

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

De heren programeurs hebben ook zo iets hiero gedaan.
ze hebben nl de mcafee av scanner engine geleend en daar wat om heen gemaakt. meer details kan ik je niet geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag het ja attachments eruit filteren en scannen maar neem ik aan :)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op donderdag 28 maart 2002 09:35 schreef Snailer het volgende:
De heren programeurs hebben ook zo iets hiero gedaan.
ze hebben nl de mcafee av scanner engine geleend en daar wat om heen gemaakt. meer details kan ik je niet geven.
Dat is precies wat Amavis doet dus.

Verwijderd

RAV vind ik een super product... werkt als een trein

Niet gratis maar dat merk je! erg stabiel en upgraden is niet moeilijk

Meer info:
http://www.ravantivirus.com

Verwijderd

er is ook een script meegeleverd bij macafee voor automatische update kan je in de crontab laten opnemen voor updates wel een email laten sturen of het gelukt is of niet anders kom je er 2 weken later achter dat hij niet mee scant is ook niet echt prettig

Ps gezien hij op internet hangt zou ik wel je up2date activeren (niet auto install) en evt rekeing houden met een upgrade naar 7.1 of 7.2 gezien 7.0 nogal buggy is.

cya

Verwijderd

Topicstarter
Gaafheid! Ik hoop dat je per popbox kan aangeven welke ofdie gescanned moet worden of niet. tnx

Verwijderd

F-Secure heeft een virus-scanner voor Linux en Panda Software zou er ook eentje beschikbaar hebben (was geloof ik nog wel beta).

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 10:35 schreef Gurk het volgende:
Gaafheid! Ik hoop dat je per popbox kan aangeven welke ofdie gescanned moet worden of niet. tnx
Geef mij 1 heeeeeeeeele goede reden waarom je bepaalde popboxen niet (:?) zou willen scannen...
Zodra je daar aan gaat beginnen kan je net zo goed niet scannen.
Dan weet je in iedergeval DAT je risico loopt en niet hoeft aan te nemen dat je veilig bent!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die url'tjes ik zal er eens flink op klikken.
En een reden om bepaalde boxjes niet te scannen is dat het voor me werk is: en virus is $$$ ik bedoel ze moeten ervoor betalen als service. En als ze dat niet doen... dan geen scan. Verschrikkelijk he die maatschappij.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op donderdag 28 maart 2002 10:46 schreef bas_konings het volgende:
http://www.minddigger.com/avmailgate.php
Die wilde ik ook net posten :) Heeft weliswaar betrekking op e-smith/sme server, maar dat product is gebaseerd op RH7.0/7.1 dus die rpm zou je moeten kunnen gebruiken.
Pagina: 1