Toon posts:

Hdisk Maxtor 40 GB kaduk. hoe data terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal mijn hdisk een 40 gb Maxtor is nu kadoek, op een ic zie ik 2 puntjes die door het IC zijn gebrand. Er stond best wel veel op en dat wil ik terug, kan ik van dezelfde type hdisk gewoon dezelfde controller er op schroeven, opstarten alles pompen naar een andere hdisk en dan de kapotte hdisk met kapotte controler opsturen naar Maxtor? Ik neem aan van wel toch!

Verwijderd

Hoe kaduk is ie nu dan? Ziet ie de schijf nog wel of heb je bad clusters...??

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 13:45
Je kunt het proberen met een andere print. Vraag is natuurlijk wie zijn 40 GB printje even af wil staan ;)

terugsturen naar Maxtor\je leverancier kan natuurlijk altijd wan ik neem aan dat er nog garantie op zit, maar of je daar je data mee terug krijgt....

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Zo te lezen is zijn printje doorgefikt (of een onderdeel dat er op zit). Probeer eens bij iemand met dezelfde schijf (met eventueel een mechanisch defect) zo'n printje je lenen of over te nemen.

Wanbeleid is ook beleid.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 22:13

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 28 maart 2002 09:01 schreef agent327 het volgende:
Zo te lezen is zijn printje doorgefikt (of een onderdeel dat er op zit). Probeer eens bij iemand met dezelfde schijf (met eventueel een mechanisch defect) zo'n printje je lenen of over te nemen.
Hou je er wel rekening mee dat zelf prutsen aan je printje je garantie wel gedag kan zeggen |:(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:32
Houdt er rekening mee opsturen naar Maxtor= weg data

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan denk ik wel een nieuwe controller versieren

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik hopelijk er vanaf daarna stuur ik hem wel op! hij is pas 7 maandjes oud. Hij draait niet met die oude print en wordt ook niet herkent. ik hoop dat ik met nieuwe print data kan herstellen!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de print er netjes af haal kan niemand toch zien dat ie eraf geweest is er zitten volgens mij geen zegels daar tussen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op vrijdag 29 maart 2002 11:46 schreef sailormanfj het volgende:
Als ik de print er netjes af haal kan niemand toch zien dat ie eraf geweest is er zitten volgens mij geen zegels daar tussen.
ff een advies: je kan ook de edit knop gebruiken om je posts te editten, dit scheelt gewoon weer een hoop ruimte..

tis maar een tip... no hard feelings :)

A wise man's life is based around fuck you

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Anders nog 'ns Lost-'n-Found erop loslaten.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

zeker wel
schroefjes-beschadiging ofzo

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 11:49 schreef Nitroglycerine het volgende:
zeker wel
schroefjes-beschadiging ofzo
Je kan toch gewoon met een goed passende tork schroevedraaier hem openschroeven. Dan beschadigen de schroefjes echt niet!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier evt wel een 40GB Maxtor liggen.
Als je wilt mag je langskomen en het daarmee proberen. Voorwaarde is wel dat als mijn hdd overlijdt je mij een nieuwe geeft.

Verwijderd

Is het nog gelukt met de disk ?
Heb hier het zelfde probleem met een 30 gig maxtor (53073h4)

Verwijderd

Je kan altijd proberen ze op te sturen naar Maxtor, maar als er dingen doorgefikt zijn vrees ik een beetje dat ze "geen garantie omwille van fysieke schade" zullen inroepen, en het op je voeding of mobo ofzo zullen proberen af te schuiven... :(

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Belangrijk puntje: die andere controller die je erop gaat schroeven om je data terug te halen: let er op dat die van dezelfde revisie is als je kapotte print, anders wil dat nog wel es problemen opleveren...

edit:

Beetje topics van 2 maanden oud kicken hè John_b ;)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

kan je niet met maxtor bellen ofzo en zeggen hoe en wat en als hun de data kunnen laten staan ?
;)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Heb hetzelfde gehad met een quantum 20 gig. Koop gewoon een zelfde harde schijf, printplaat overzetten en bij de winkel garantie claimen >:) Ja ik weet het, erg netjes is het niet. Maar uiteindelijk beland die schijf toch weer bij Maxtor. Dus als je gewten geen rol speelt zou ik het zo doen. Wat voor schijf is het eigenlijk? Zit zelf te wachten op een Diamond Max 60, ala 40 gig. Dus voor mij geldt hetzelfde als je wil mag je tegen die tijd wel proberen de printplaat over te zetten, maar op eigen risico ;)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• real[B]art
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op woensdag 22 mei 2002 01:19 schreef Dannyke het volgende:
kan je niet met maxtor bellen ofzo en zeggen hoe en wat en als hun de data kunnen laten staan ?
;)
Dus jij denkt dat Maxtor tussen al die stapels nieuwe schijven in gaat zitten om een paar uur arbeidsloon te verspillen aan het repareren van een schijf?

In de prijs van een schijf zitten de kosten voor kapotte schijven al doorberekend. Ze schatten vantevoren in hoeveel procent er onder garantie stuk terugkomt en verwerken dat gewoon in de prijs. En dus is het voor de fabrikant gewoon een kwestie van de kapotte schijf in ontvangst nemen, in de kliko donderen en een nieuwe opsturen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

tis dak geen 40 gig maxtor heb :D
van groot naar klein :)

80 gig maxtor 7200 rpm
60 gig maxtor 5400 rpm
40 gig IBM 7200 rpm
40 gig zeegat 5400 rpm
30 gig maxtor 5400 rpm
13 gig WDC 5400 rpm ( ata 66 )
3 gig zeegat 5400 rpm ( ata 33 )
3 gig zeegat 5400 rpm ( ata 33 )
1.2gig WDC 5400 rpm ( ara 33?)
0.5gig Samsun 3200 rpm ( pio ? )
130mb zeegat 1200?rpm?(pio 0 ? )

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op vrijdag 29 maart 2002 15:23 schreef sailormanfj het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon met een goed passende tork schroevedraaier hem openschroeven. Dan beschadigen de schroefjes echt niet!
jongen je vraagt om hulp, je wilt zelf wat doen, je krijgt advies, dan ga jij toch lekker schroeven!

Mocht je je data kwijt zijn, en was het zo belangrijk als dat je zegt, leer er dan wat van, BACKUPPEN.

Verwijderd

Heb dit bericht ontvangen naar aanleiding an mijn e-mailtje naar maxtor ierland

To replace the circuit board on a Quantum drive you need to have an almost
identical drive. Example GTLA or P/N ZZ10ayyz-xx-x. ZZ and z have to be
the same as the original drive, otherwise it is definitly not possible to
replace the circuit board. It would also be good to have the same revision
(xx-x) but not absolutely necessary.

To replace the circuit board on Maxtor drives the drives need to have the
same PCBA uplevel number and need to be from the same drive family.

Please be aware that the warranty (if still valid) will be voided if you
replace the circuit board.

If you are interested in recovering data from your hard drive we can provide
you with details of several companies who do offer this service.

If you have any questions please don't hesitate to contact us. In order to
allow us to deal with all enquiries as efficiently and accurately as
possible we would ask that you include any previous emails when replying to
us.

Kind Regards,

Technical Support Team, Maxtor Ireland Ltd.

Dus nu maar zoeken.

Verwijderd

Nee niet zoeken..
ze bieden je hier aan je te informeren over bedrijven die aan recovery doen...
Dus voor je gaat zoeken naar dat controllertje zou je gewoon in kunnen gaan op hun aanbod en in gesprek raken met de recovery vragen wat de kosten zijn bla bla. en dan kun je altijd nog verder zien.

en eeh hierboven al eerder genoemd.. backuppen 1 keer in de zoveel tijd doet wonderen 8-)

Verwijderd

Het is de HD van mijn prive computer, data recovery door een profesioneel bedrijf gaat mij teveel kosten.
Ik kan zien dat er een ic doorgebrand is op de printplaat, dus de printplaat vervangen wil ik wel proberen en anders is het jammer.

En dat van die backup weten we nu wel |:(
Pagina: 1