Toon posts:

HP laserjet 2100 print op "letter"-formaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met de HP laserjet 2100 wel printen, maar dan moet ik iedere keer wanneer ik dat wil eerst instellen dattie lade 2 moet kiezen en A4 formaat. Want anders gaat ie papier vragen uit lade 1, en drukt ie te klein af (letter-formaat)

De instellingen worden dus niet bewaard en ik wil niet iedere keer de printer instellen, gewoon op dat knoppie printen. Wat is d'r aan de hand en wat doe ik er aan?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
instellen als in instellen in windows, of als in instellen op de printer :?

ze moeten allebei goed staan zeg maar...maarja dat snapte je ook wel lijkt me :P

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

je kan mischien de dos-tool op de cdrom gebruiken op de tray in te stellen.

Verwijderd

NT heeft ook document defaults, staan deze goed. Deze heten in w2k/XP printing preferences

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 08:54 schreef veldmuis het volgende:
instellen als in instellen in windows, of als in instellen op de printer :?

ze moeten allebei goed staan zeg maar...maarja dat snapte je ook wel lijkt me :P
instellen in een windows NT applicatie (word, excel, enz)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 09:19 schreef forallthecows het volgende:

[..]

instellen in een windows NT applicatie (word, excel, enz)
ik ken jou printer niet, ik heb een ouwere laserjet, maar die kan je iig zelf instellen...misschien dat je daar iets mee kan :? :)

Verwijderd

bij mij kun je het wel instellen, maar niet opslaan, ik moet steeds letter weer naar A4 veranderen, elke keer als ik print:'(

Verwijderd

NT4 of Win2K ?

NT4

Welke pcl driver gebruik je, of gebruik je de MS driver?
Zet je pagina instellingen op document defaults en op het tabblad Device settings goed.
Hierna moet hij het doen.
Als je een PCL 5 driver gebruikt, kijk even of je een PCL6 driver kan downloaden van de printer bij HP.
PCL5 drivers staan er om bekend sommige instellingen te vergeten.

W2k

Daar heb je drie pagina's waar je het in kan stellen:

Printing prefrences op het general tabblad
Printing Defaults op het advanced tabblad
en het tabblad device settings.

Printqueue instellingen overrulen altijd de menuopties van de printer zelf, maar het is beter en sneller om even de printopties op A4 te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 09:49 schreef Frank_D het volgende:
NT4 of Win2K ?

NT4

Welke pcl driver gebruik je, of gebruik je de MS driver?
Zet je pagina instellingen op document defaults en op het tabblad Device settings goed.
Hierna moet hij het doen.
Als je een PCL 5 driver gebruikt, kijk even of je een PCL6 driver kan downloaden van de printer bij HP.
PCL5 drivers staan er om bekend sommige instellingen te vergeten.
kheb een PCL 6 driver EN printer. Je handleiding hebbik gevolgd, maar doet weinig goeds. Bedankt ennieweej :*

Verwijderd

Op de printserver of op je client?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 10:00 schreef Frank_D het volgende:
Op de printserver of op je client?
op de client. ties een lokale printoer.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:09
Harde kick, ik zit met hetzelfde probleem...alleen dan een HP5

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:04
je bakinstellingen op de printer wel goed zetten.
Maak van lade1 (handinvoer) gewoon envelope of zo. Zorg er ook voor dat je applicatie naar een a4 print.
Tevens kan je ook default papersize override instellen.

Mocht dat allemaal niet lukken, heb ik ook wel eens een lagere driver geinstalleerd, vreemd maar waar.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

--> Document Defaults
Paper size A4 i.p.v. Letter

en bij Properties --> Device settings ook A4 i.p.v. Letter.

Het probleem moet nu opgelost zijn.

Zoniet, hard instellen op de printer zelf.
Paper Size: A4

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

is alweer een maandje geleden, maar ik heb ongeveer hetzelfde. In dit geval een netwerkprinter, maar onder win 9x gaat het goed, onder NT gaat't fout. Onder NT moet je telkens op die continue-knop drukken voor-ie gaat afdrukken, hij zit dan nl te wachten op papier. Probleem is dat het wijzigen van de instellingen van de papiertray niet werkt, hij onthoudt dit niet (wat in win9x wel goed gaat).
Op de site van HP staat al eea over dit probleem, maar de voorgestelde oplossing (herinstallatie drivers) werkt niet. Reeds op server en op client geprobeerd.
Heel erg frustrerend dit..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
HP 2100 drivers zuigen imho heel erg hard. Heb bij een bedrijf al menig programma wat de standaard VB of Delphi printtooltjes gebruikt zien crashen op zowel de PCL5 als de PCL6 driver. Was het uiteindelijk zat, heb gewoon de PostScript driver geinstalleerd, met de gedachte om evt ook nog een generic postscript driver van Adobe te gebruiken als dat niet werkte.
Pagina: 1